Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-29@00:53:19 GMT

عربستان واردات مرغ و تخم‌مرغ فرانسه را ممنوع کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۴۲۸۶

عربستان واردات مرغ و تخم‌مرغ فرانسه را ممنوع کرد

فرانسه از بدترین شیوع آنفولانزای پرندگان رنج می‌برد که منجر به معدوم‌سازی حدود ۸ درصد از مرغ‌های این کشور شده است. عربستان سعودی پس از شیوع آنفولانزای پرندگان در این منطقه، تصمیم به ممنوعیت موقت واردات گوشت مرغ و تخم‌مرغ سفره از منطقه Morbihan در فرانسه گرفت.

اتاق ریاض دیروز شنبه به مشترکان خود از اعمال ممنوعیت موقت واردات گوشت مرغ، تخم‌مرغ، محصولات و تجهیزات آن‌ها از منطقه مربیهان فرانسه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این تصمیم به دنبال گزارش‌های منتشر شده توسط سازمان جهانی بهداشت حیوانات (OIE) مبنی بر ظهور آنفولانزای پرندگان بیماری‌زا در منطقه فوق الذکر است.

در آوریل گذشته، شیوع آنفولانزای پرندگان در ایالات متحده و فرانسه، عرضه جهانی تخم‌مرغ را کاهش داد و نرخ مواد غذایی اساسی را در زمانی که جنگ در اوکراین باعث اختلال در حمل‌ونقل به اروپا و خاورمیانه شد، افزایش داد.

قیمت‌های بالاتر، مصرف کنندگانی را که به تخم‌مرغ به عنوان منبع ارزان پروتئین و جایگزینی برای گوشت گران‌تر متکی هستند، تحت تاثیر قرار می‌دهد.

فرانسه از بدترین شیوع آنفولانزای پرندگان رنج می‌برد که منجر به معدوم‌سازی حدود ۸ درصد از مرغ‌های این کشور شده است.

فرانسه نهمین کشور بزرگ تولیدکننده تخم‌مرغ در جهان است که سالانه حدود ۰.۹۴ میلیارد کیلوگرم تخم‌مرغ تولید می‌کند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تجارت واردات مرغ سازمان جهانی بهداشت آنفولانزا شیوع آنفولانزای پرندگان تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۴۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات انواع تجهیزات و قطعات راهبردی به مجتمع بندری امام خمینی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، داود چگنی با اشاره به مزایا و معافیت‌های گمرکی مناطق ویژه اقتصادی از جمله امکان ورود و به‌کارگیری ماشین‌آلات، قطعات یدکی، وسایل نقلیه و مواد اولیه مورد نیاز بدون پرداخت حقوق گمرکی و سود بازرگانی و همچنین تسهیلات گمرکی برای ورود کالا‌های ساخته شده در منطقه به داخل کشور به تناسب ارزش افزوده و مواد داخلی به کار رفته در آن را از جذابیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) برای بازرگانان و سرمایه‌گذاران برشمرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در ۲ حوزه فعالیت‌های بندری، تولیدی، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸.۶ برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است.   وی افزود: امکان ترانزیت و صدور مجدد کالا بدون محدودیت، تفکیک و واگذاری کالا‌های وارده بر اساس قبض انبار تفکیکی و صدور گواهی تولید برای کالا‌های تولیدی شرکت‌های تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی از دیگر مزیت‌های این منطقه ویژه اقتصادی بندری است.   چگنی ادامه داد: با توجه به طرح‌های توسعه‌ای سازمان بنادر و دریانوردی در بندر امام خمینی و همچنین استقبال بی‌نظیر سرمایه‌گذاران و بازرگانان از فرصت‌های سرمایه‌گذاری این بندر، در سال‌های آینده شاهد نمود بیشتر استفاده از مزایای مناطق ویژه اقتصادی در رونق اقتصادی و تجاری این بندر راهبردی کشور خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • ورود مسافران نوروزی به این منطقه گردشگری محبوب ممنوع شد
  • ورود گردشگران به این مناطق گردشگری ممنوع شد
  • ورود گردشگران به این کویر ممنوع شد
  • ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه ممنوع شد
  • تهدید بمب گذاری در بیش از ۵۰ مؤسسه آموزشی در پاریس
  • واردات انواع تجهیزات و قطعات راهبردی به مجتمع بندری امام خمینی
  • ثبت سفارش خودرو‌های هیبریدی و برقی برای واردات به منطقه آزاد کیش
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان
  • حکیم: پایان مأموریت ائتلاف بین‌المللی در خاک عراق را خواستاریم
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی