Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه بر ضرورت همکاری اوقاف و میراث‌فرهنگی برای بهره‌وری از اماکن تاریخی خراسان جنوبی تاکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های مختلف سه‌گانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و تقویت همکاری‌های متقابل؛ هادی شاهوردی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی و حجت‌الاسلام پرویز بخشی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی دیدار و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار طرفین در مورد اماکن تاریخی و زیارتی استان که از ظرفیت‌های بالقوه گردشگری به‌خصوص در حوزه گردشگری زیارت برخوردار و در تملک اوقاف است بحث و تبادل‌نظر کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی در این دیدار گفت: هدف از این دیدار هم‌افزایی و همکاری متقابل بین دو دستگاه برای بهره‌وری از اماکن زیارتی و تسهیل در امور مربوط به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری در بخش‌هایی است که در اختیار اداره‌کل اوقاف است.

هادی شاهوردی افزود: بسیاری از پتانسیل‌های موقوفه شهرستان‌های استان قابلیت تبدیل‌شدن به یک مجموعه گردشگری مناسب برای ارائه خدمات مطلوب به مردم و گردشگران را دارد.

وی گفت: باید تفاهمی بین دو دستگاه ایجاد شود تا حتی‌المقدور بازدید از اماکن تاریخی در خارج از زمان اداری نیز برای عمومی مردم ممکن باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی به باغ‌های تاریخی ثبت ملی و وقفی استان اشاره و بیان کرد: در این مورد حساسیت‌های ویژه‌ای که در افکار عمومی ایجاد شده است باید به‌صورت صحیح پاسخ مطالبات به‌حق مردم داده شود.

شاهوردی بابیان اینکه در موضوع باغ‌های تاریخی ثبت ملی نیازمند هماهنگی، همراهی، هم‌افزایی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دو نهاد هستیم؛ گفت: در حفظ، نگهداری و بهره‌برداری صحیح از اماکن تاریخی و میراثی الزاماتی وجود دارد و ما خود را ملزم به رعایت و اجرای آن می‌دانیم.

وی افزود: هم‌زمان با آغاز هفته میراث‌فرهنگی ان‌شا‌الله درب مجموعه باغ تاریخی رحیم‌آباد برای بازدید عموم گشوده خواهد شد و ظرف مدت محدود نیز با تکمیل عملیات بازسازی عمارت رحیم‌آباد، امکان بازدید گردشگران فراهم می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی بیان کرد: اگر بتوانیم نگاه اعتراضی که به دلیل بسته بودن درب فضاهای تاریخی استان ایجاد شده را برطرف کنیم بخشی از مطالبات عمومی را پاسخ داده‌ایم.

اجرای بیش از 2000 برنامه فرهنگی در اماکن تاریخی و موزه‌ها برای گردشگران نوروزی نوروز 1401 گردشگری استان فارس رونقی دوباره را تجربه کرد/ بازدید حدود 1.5 میلیون نفر از اماکن تاریخی یک میلیون و 384 هزار نفر از اماکن تاریخی استان فارس بازدید کردند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی نیز در این جلسه با تبریک انتصاب میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی به وضعیت موجود درختان باغ تاریخی شوکت‌آباد اشاره کرد و گفت: بسیاری از گونه‌های درختان باغ شوکت‌آباد از نوع مثمر بوده که این درختان نیز عمر مشخصی دارد کما اینکه آفت‌های مختلف نیز تأثیر منفی بر وضعیت آن‌ها گذاشته و حتی دستگاه‌های مرتبط مثل جهاد کشاورزی هم در این راستا کمک‌هایی انجام داده‌اند که نتیجه کلی و مطلوبی حاصل نشده است.

حجت‌الاسلام بخشی پور افزود: در طول سالیان متمادی اقلیم منطقه نیز تغییر کرده و نیاز هست که الگوی کاشت درخت در این مکان‌هاهم‌تغییر یابد.

انتهای پیام/ 252/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی مدیرکل میراث فرهنگی اماکن تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۴۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید ۷۶۵ هزار و ۹۷۳ نفر از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: تعداد بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، و توریستی خراسان جنوبی از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین سال جاری ۷۶۵ هزار و ۹۷۳ نفر بوده است.

هادی شاه‌وردی چهارشنبه ۸ فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین ۱۴۰۳ تعداد اقامت‌کنندگان در اقامتگاه‌های رسمی خراسان‌جنوبی ۸۱ هزار و ۴۱۸ نفر بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌جنوبی بیان کرد: ۴ هزار و ۳۰۲ نفر در هتل، ۴۶۲ نفر در اقامتگاه سنتی، ۴ هزار و ۹۴۳ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۲۰ هزار و ۴۷ نفر در مهمان‌پذیرها و ۱۹ هزار و ۵۶۷ نفر در اقامتگاه‌های بوم گردی اسکان یافتند.

شاه وردی با بیان اینکه میزان اقامت در طرح خانه مسافر هزار و ۷۲۰ نفر بوده است، بیان کرد: ۳۸ هزار و ۹۸۵ نفر نیز در زائر سراها، هزار و ۲۵۶ نفر در اردوگاه‌ها اقامت داشته‌اند و میزان اقامت در مناطق نمونه گردشگری نیز ۵ هزار و ۹۶۵ نفر و در مجتمع‌های بین راهی نیز دو هزار و ۱۷۱ نفر بوده است.

وی ادامه داد: میزان اقامت در اقامتگاه‌های غیر رسمی نیز در این بازه زمانی ۲۴۰ هزار و ۸۰ نفر و در اقامتگاه‌های اضطراری نیز ۵۹۷ نفر بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌جنوبی ادامه داد: در مجموع میزان اقامت در اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری ۳۲۲ هزار و ۹۵ نفر بوده است.

شاه وردی ادامه داد: همچنین تعداد بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، و توریستی خراسان جنوبی از تاریخ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین سال جاری ۷۶۵ هزار و ۹۷۳ نفر بوده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی بازدیدکنندگان از اماکن تاریخی گیلان
  • موزه‌ها و اماکن تاریخی-فرهنگی گیلان در ۱۳ فروردین تعطیل است
  • بازدید گردشگران نوروزی از اماکن تاریخی فارس از مرز یک ‌میلیون گذشت
  • بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌ میلیون گذشت
  • موزه‌ها، اماکن تاریخی و فرهنگی گیلان در ۱۳ فروردین تعطیل است
  • بازدید ۷۶۵ هزار و ۹۷۳ نفر از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی
  • بیش از 690 هزار مورد بازدید از جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی
  • بیش از ۳ میلیون نفر در ایام نوروز از اماکن تاریخی بازدید کردند
  • بازدید بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی و میراث فرهنگی
  • بازدید بیش از ۶۲ هزار نفر از اماکن مذهبی مازندران