Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@02:36:16 GMT

دولت، مردم یا نانوایی‌ها مقصرند؟

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۴۴۵۱

دولت، مردم یا نانوایی‌ها مقصرند؟

این روزها برخی مشکلات باعث شده تا نانوایی‌ها ساعت پخت خود را کاهش داده و مردم در صف‌های نان گرفتار شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گروه اقتصادی آناج: نزدیک به دو هفته است که صف‌های نان در تبریز باعث گلایه مردم شده و آنها از مسئولین می‌خواهند تا هرچه زودتر به این وضعیت سامان دهند اما دلیل این صف‌ها چیست و چرا فروش نان مانند روند سابق نیست؟

در هفته‌های گذشته اعلام شد که آرد از این پس به کارخانجات و اصناف به قیمت آزاد تحویل داده خواهد شد و دیگر خبری از آرد یارانه‌ای نیست اما نانوایی‌ها شامل این موضوع نیستند و به مانند گذشته تمام نانوایی‌های دارای سهمیه آرد به قیمت یارانه‌ای آرد دریافت خواهند کرد اما همین موضوع باعث مشکلات در سطح شهر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالیکه به گفته پرنیان، رئیس سازمان صمت استان تنها ۸۱ نانوایی آزادپز در استان وجود دارند از زمان اعلام خبر آزاد شدن قیمت آرد بسیاری از نانوایی‌های سطح شهر ساعات پخت خود را کم کرده‌اند و از سوی دیگر تقاضا برای خرید هم افزایش یافته است.

بسیاری از نانوایی‌ها در سطح شهر تنها دو یا سه ساعت پخت می‌کنند در حالیکه به گفته مسئولین سهمیه آرد آنها تامین شده است و همین نانوایی‌ها هم به هر خریدار تعداد مشخص و البته کمتر از نیاز نان می‌فروشند و در این میان ظاهرا بسیاری از آنها هم ترسی از نظارت ندارند.

حلقه گمشده در این میان اعتماد مردم به مسئولین است که علی رغم اعلام آنها در خصوص عدم کمبود همچنان به دنبال خرید بیشتر هستند و دومین موضوع نظارت‌های گستته و مقطعی و عدم برخورد با محتکرین قوت غالب مردم است، که به چنین وضعیتی دامن می‌زنند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نانوایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۴۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق کالاهای اساسی به بازار/ضرورت جلوگیری از مصرف نامتعارف نان

سید احسان عسکری در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: امسال شاهد ثبات قابل قبول بازار به لحاظ قیمتی و مقداری هستیم.

وی با اشاره به تحولات شکل گرفته شده طی دو سال گذشته، تصریح کرد: وفور کالاها در بازار بخصوص در حوزه میوه باعث شده کیفیت و قیمت قابل قبولی نسبت به سال گذشته شاهد باشیم.

معاون امور اقتصادی استاندار خاطر نشان کرد: ما با توجه به موجودی اقلام کالایی سیاست‌ها را در جهت تأمین منافع مردم تنظیم و تیم اقتصادی استان برنامه‌ها را رصد و گزارش دهی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر ارائه خدمات مناسب نانوایی‌ها خاطر نشان کرد: ما امروز به جز بازرسی‌هایی که انجام دادیم یک بحث برنامه کشیک را برای نانوایی‌ها تدوین و این برنامه‌ها در تمام شهرستان‌ها اجرا و در همین راستا، سهمیه مازاد پخت اختصاص پیدا کرده است.

معاون امور اقتصادی استاندار در خصوص تأمین سایر کالاهای اساسی مثل برنج و شکر عنوان کرد: برنامه تزریق کالاها از جمله مقداری گوشت و مرغ منجمد در هر سه شهرستان اجرایی خواهد شد.

عسکری با اشاره به چهارچوب مدیریت در سطح استان خاطر نشان کرد: تلاش بر این است که در کنار فعالیت بخش خصوصی منافع مصرف کننده هم به نحو قابل قبولی تأمین شود.

وی با اشاره به بحث نانوایی‌ها با توجه به مکانیزه شدن نظارت بر آنها بیان کرد: یک سامانه تحت عنوان نانینو طراحی شده که در این سامانه تمامی جزئیات قیمتی و مقداری نان، وزن و همه ابعاد آن دیده شده و از این جهت تخلفاتی که در گذشته صورت می گرفته با محدودهایی مواجه شده است.

عسکری خاطر نشان کرد: این سامانه به صورت مداوم تخلفات را ارسال و داده‌ها را بررسی و در کنار این آنالیز جرایمی از جمله جریمه کاهش سهمیه آرد را اعمال می‌کند.

معاون امور اقتصادی استاندار تاکید کرد: وقتی یک نانوایی از لحاظ قیمتی یا هر چیزی تخلف انجام می‌دهد، اتوماتیک سهمیه کاهش پیدا می‌کند.

وی در خصوص درخواست افراد برای خرید تعداد بالای نان با اشاره به روبرو شدن با محدودیت‌ها ابراز کرد: مراکز پرجمعیت باید شناسایی و کارت‌های مخصوص برای آنان طراحی شود.

عسکری محدودیت ایجاد شده برای فروش نان در نانوایی‌ها را برای جلوگیری از مصرف نامتعارف نان ضروری دانست.

عسکری خاطر نشان کرد: سهمیه خاص برای مناطقی که مصرف زیاد نان دارند با هماهنگی مجموعه معاونت امور اقتصادی وجود دارد.

کد خبر 6063904

دیگر خبرها

  • توزیع نان رایگان توسط ۱۳۰ نانوایی در شهر کرمانشاه
  • نظارت بر واحد‌های نانوایی قم تشدید شده‌است
  • تزریق کالاهای اساسی به بازار/ضرورت جلوگیری از مصرف نامتعارف نان
  • نبود مشکل در تأمین آرد خبازی‌های خراسان جنوبی
  • تامین آرد خبازیهای خراسان جنوبی بدون هیچ محدودیتی
  • محدودیتی برای تأمین آرد در خراسان جنوبی نداریم
  • نذری نان؛ رسم زیبایی که هنوز در محلات قدیمی ادامه دارد
  • ۱۰۰ هزار قرص نان صلواتی در شیراز توزیع شد
  • ۴۰۰ نانوایی مشهد در شب میلاد کریم اهل‌بیت(ع) نان رایگان دادند
  • فقیر و غنی، مهمان سفره کرامت کریم اهل‌بیت(ع)