Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:49:44 GMT

کردستان رتبه اول یارانه بگیران کشور را دارد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۴۴۵۸

کردستان رتبه اول یارانه بگیران کشور را دارد

فرزاد پیشکاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه کل آمار جمعیت استان کردستان یک میلیون و ۷۶۷ هزار و ۴۹۶ نفر است، افزود: از این میزان یک میلیون و ۶۲۶ هزار و ۳۸۳ نفر یارانه دریافت می‌کنند که معادل ۹۲ درصد جمعیت استان است.

وی آمار کل خانوارهای استان را ۵۸۵ هزار و ۶۹۱ خانوار اعلام کرد و افزود: از این میزان ۵۲۸ هزار و ۶۷۷ خانوار استان یارانه دریافت می‌کنند که معادل ۹۰ درصد خانوارهای استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ادامه داد: جمعیت یارانه بگیر استان در دهک‌های اول تا سوم ۶۴۹ هزار و ۹۵ نفر و در دهک‌های چهارم تا نهم ۹۷۷ هزار و ۲۸۸ نفر است که از لحاظ خانوار نیز در دهک‌های اول تا سوم ۲۲۸ هزار و ۵۲۰ خانوار و در دهک‌های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار و ۱۵۷ خانوار استان یارانه دریافت می‌کنند.

وی تعداد خانوارهای محذوف از دریافت یارانه در استان را از ابتدای این طرح تاکنون ۳۰ هزار و ۴۶۴ خانوار معادل ۱۰۸ هزار و ۱۱۰ نفر عنوان کرد که از لحاظ خانوار پنج درصد و از لحاظ جمعیت ۶ درصد استان از دریافت یارانه حذف شده‌اند.

پیشکاری اضافه کرد: ۲ درصد از جمعیت و پنج درصد از خانوارهای استان نیز جاماندگان از دریافت یارانه و یا نیروهای مسلحی هستند که آمار آنها در آمارهای رسمی لحاظ نشده است.

وی یادآور شد: سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها طی روزهای آتی سامانه‌ای را در این خصوص تدارک خواهد دید تا جاماندگان یارانه نیز در آن ثبت نام کنند.

برچسب‌ها کردستان یارانه معیشتی سنندج وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هدفمندی یارانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان یارانه معیشتی سنندج کردستان یارانه معیشتی سنندج وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هدفمندی یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۴۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ تورم فروردین اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز :

مرکز آمار اعلان کرد: در فروردین ماه شاخص قیمت مصرف کننده خانوار‌های کشور به عدد ۲۳۶.۳ رسیده است که نسبت به ماه قبل، ۲.۶ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۳۰.۹ درصد افزایش و در دوازده ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۳۸.۸ درصد افزایش داشته است.

تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور

منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. در فروردین ماه ۱۴۰۳، تورم نقطه به نقطه خانوار‌های کشور، ۳۰.۹ درصد بوده است؛ یعنی خانوار‌های کشور به طور میانگین، ۳۰.۹ درصد بیشتر از فروردین ماه ۱۴۰۲ برای خرید یک «مجموعه کالا‌ها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند. تورم نقطه به نقطه فروردین ماه ۱۴۰۳، در مقایسه با ماه قبل، ۱.۴ واحد درصد کاهش داشته است.

تورم ماهانه خانوار‌های کشور

منظور از تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل می‌باشد. در فروردین ماه تورم ماهانه خانوار‌های کشور برابر ۲.۶ درصد بوده است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات، ۲.۹ درصد و برای گروه عمده «کالا‌های غیرخوراکی و خدمات»، ۲.۵ درصد بوده است.

نرخ تورم سالانه خانوار‌های کشور

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن می‌باشد. در فروردین ماه، نرخ تورم سالانه برای خانوار‌های کشور به ۳۸.۸ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ۱.۹ واحد درصد کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره مند شدند
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • ۹۸ درصد روستاهای بوشهر راه آسفالت دارند
  • تورم فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد
  • تورم نقطه‌ای فروردین به ۳۰.۹ رسید
  • نرخ تورم فروردین اعلام شد
  • کاهش میانگین تورم سالانه به کمتر از ۴۰ درصد/ نرخ تورم برای دهک بدون یارانه نقدی چند درصد است؟
  • ۷۰ درصد از مردم از کارت شخصی سوخت استفاده می‌کنند