Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته مدیرعامل یک شرکت فروش آنلاین محصولات صنعتی، حذف و اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی تاثیری بر صنعت فولاد و قیمت تمام شده آن ندارد.

به گزارش ایران اکونومیست، بهراد منتظری، مدیرعامل آهن آنلاین در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی نفت در نشستی خبری با بیان اینکه  صنعت فولاد در ایران خودکفا است،‌ گفت: اکنون ۱۰ میلیون تن صادرات فولاد داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: وقتی راجع به آزادسازی نرخ ارز صحبت می‌کنیم بیشترین تاثیر بر کالاهای وارداتی است.

منتظری افزود: بنابراین این موضوع تاثیری بر قیمت فولاد ندارد و بحث حقوق و دستمزد نیز در قبل تاثیر خود را بر قیمت تمام شده فولاد داشته است.

وی تاکید کرد: خلاقیت عامل ارزش‌افزوده در کشور است.

منتظری گفت: شرکت‌های تولید و دانش‌بنیان ایران پیشرفت مطلوبی داشتند و اکنون باید با رقابت با شرکت‌های خارجی، توان خود را بالا ببرند. 

در این مراسم، بهنام کیامرزی، رییس هیات مدیره آهن آنلاین نیز با بیان اینکه فروش آنلاین به شفافیت، اقتصاد کشور و تولید ناخالص ملی کمک می‌کند، گفت: عوارض صادرات بر محصولاتی مانند فولاد و سیمان مشکل‌ساز نیست.  

وی افزود: با وجود عوارض صادرات بازار کشورهای همسایه را از دست نخواهیم داد.

کیامرزی ادامه داد: انرژی در ایران به عبارتی رایگان است و نیروی کار ارزان وجود دارد، بنابراین قیمت محصولات تولید در کشور کاملاً رقابتی است.

وی تاکید کرد:  کشورهای اطراف نیازمند تجهیزات برای بازسازی هستند.

کیامرزی با اشاره به اینکه در پلتفرم‌های آنلاین، تعداد واسطه‌ها و فاصله بازار با صنعت را کم شده و کم‌کردن این فاصله به نفع تولیدکننده شده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: فولاد ، دلار 4200 تومانی ، ارز ترجیحی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فولاد دلار 4200 تومانی ارز ترجیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۴۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اول اردیبهشت ماه جاری، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیأت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر این اساس کالاهایی مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف چای از این لیست است.

در این راستا مسعود طاهری کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند. یکی از فعالان صنعت چای در این زمینه گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می‌شود.

طاهری با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هر یک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

طاهری با اشاره به محدودیت‌های وارد شده به صنعت چای در یک سال و نیم گذشته، گفت: مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش‌های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای دچار خدشه نشود.

کد خبر 6086510

دیگر خبرها

  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران
  • واکنش وزیر صمت به افزایش قیمت پژو پارس + جزییات مهم
  • به‌زودی، قیمت‌گذاری شوینده‌ها حذف می‌شود
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی / احتمال اصلاح نرخ دلار
  • منابع دولت در طرح «کالابرگ» پِرت شد؟