Web Analytics Made Easy - Statcounter

این اقدام بانک ملی همچنین در جهت پیگیری عملی برای خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری است تا با تمرکز بر فعالیت‌های بانکی بتواند نقش موثرتری در اقتصاد کشور ایفا کند.

مدیریت جدید در بانک ملی نیز بر رویکرد شفاف‌سازی و فسادگریزی مطابق با دستور کار دولت سیزدهم تاکیدات جدی داشته و در این راستا، عرضه اولیه سهام شرکت داروسازی دانا که یکی از پربازده‌ترین شرکت‌های زیرمجموعه بانک است، آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهباز حسن‌پور بیگلری، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با نبض بازار درباره اقدام بانکی ملی در پیشقدمی واگذاری شرکت‌ها و بنگاه‌های زیرمجموعه خود، اظهار کرد: دولت سیزدهم و وزارت امور اقتصادی و دارایی تکالیفی را برای بانک‌ها مبنی بر خروج از بنگاه‌داری و عرضه سهام شرکت‌های زیرمجموعه با هدف شفاف‌سازی و سهیم کردن مردم در اقتصاد تعیین کرده است و عرضه سهام بانک‌ها از جمله سهام شرکت داروسازی زیرمجموعه بانک ملی از جمله این اقدامات است که بانک ملی در انجام آن پیشقدم شده است.

وی گفت: دولت خوب وارد عمل شده و روند اجرایی خوبی را در پیش گرفته است و تصمیم‌ها باید منجر به شفاف‌سازی امور شود. کار دولت و بانک ملی را می‌ستائیم و آرزوی توفیق برای دولتمردان داریم.

وی افزود: سال‌های متمادی است که مسئولان دولتی و مجلس بر این موضوع مهم تاکید داشته‌اند که باید تصدی دولت در اقتصاد کاهش یابد و بانک‌ها نیز از عرصه فعالیت‌های اقتصادی کنار بروند و کار را به دست بخش خصوصی واقعی بسپارند. این موضوع در دولت سیزدهم به عنوان یکی از راهبرد‌های مهم مورد توجه واقع شده است و بانک ملی نیز در این زمینه اقدام خود را آغاز کرده است.

بانک‌ها بر انجام فعالیت‌های بانکی متمرکز می‌شوند

حسن‌پور بیگلری خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم بر این نکته مهم تاکید دارد که بانک‌ها به فعالیت اصلی خود که بانکداری است بپردازند و از ورود به عرصه بنگاه‌داری پرهیز کرده و شرکت‌هایی که دارند را به تدریج واگذار کنند.

وی با بیان اینکه حضور گسترده دولت در اقتصاد رقابت با بخش خصوصی و خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی است، تصریح کرد: اقتصاد باید به مردم واگذار شود. در بیش از ۱۱۰ سالی که دولت‌ها در عرصه اقتصاد ورود کرده‌اند، تمامی دولت‌ها در موضوعات اقتصادی ناکارآمد بوده‌اند.

توزیع متوازن منابع بانکی با خروج بانک‌ها از عرصه بنگاه‌داری

وی با تاکید براینکه کاهش شرکت‌داری و بنگاه‌داری بانکی موجب می‌شود تا توزیع منابع بانکی میان بخش خصوصی و دولت متوازن شود، تصریح کرد: دولت مقتدر تلاش می‌کند تا بخش خصوصی قوی شود وبا مالیات‌ستانی از این بخش کشور را با درآمد‌های مالیاتی به نحو بهتری اداره کند.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: درصدی از خصوصی‌سازی‌های گذشته به دلیل نبود بخش خصوصی قوی و قدرتمند برای انتقال و واگذاری به فروش نرسیده است، اما نباید دلیلی برای باقی‌ماندن دولت در عرصه اقتصاد باشد.

حسن‌پور بیگلری اظهار کرد: بورس کشور باید مستقل باشد تا با بهبود شرایط این بازار واگذاری‌ها با اقبال عمومی مواجه باشد.

منبع: فردا

کلیدواژه: اقتصاد درآمد دولت سهام کمیسیون اقتصادی دولت سیزدهم بنگاه داری سهام شرکت بخش خصوصی بانک ملی بانک ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۴۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به بانک‌ها مصداق بارز بنگاه‌داری است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: ‏واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به بانک‌ها مخالف سیاست‌های کلی و قوانین کشور از جمله مواد ۱۶و ۱۷ قانون رفع موانع تولید و مصداق بارز بنگاه‌داری بانک‌ها است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی طغیانی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به بانک‌ها قطعاً مخالف سیاست‌های کلی و قوانین کشور ازجمله مواد ۱۶و ۱۷ قانون رفع موانع تولید و مصداق بارز بنگاه‌داری بانک‌هاست!

در سال جهش تولید با مشارکت مردم، آیا نمی‌شود باشگاه مردمی پرسپولیس را به خود مردم واگذار کرد؟

لطفاً آقای رئیس جمهور تجدید نظر کنند!»

کد خبر 745412

دیگر خبرها

  • مردم به جای سرمایه گذاری در بانک؛ نفت بخرند!
  • «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد
  • استقلال و پرسپولیس، خلاص!
  • مشکل بزرگ واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک‌ها و هلدینگ‌ها
  • گلایه رئیس سازمان بورس از سود بانکی ۳۰ درصدی؛ مردم به سمت سهام نمی‌آیند!
  • سیر تا پیاز واگذاری جنجالی پرسپولیس و استقلال
  • آخرین جزئیات جدید فروش سهام پرسپولیس و استقلال
  • مردم به جای سرمایه‌گذاری در بانک نفت بخرند!
  • واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به بانک‌ها مصداق بارز بنگاه‌داری است
  • بانک‌ها در تله آفساید