Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@22:14:57 GMT

طرح تغذیه رایگان دانش آموزی را آغاز کردیم

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۴۴۹۷

طرح تغذیه رایگان دانش آموزی را آغاز کردیم

صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در روز‌های گذشته مادر دانش آموزی در استان اصفهان دچار حادثه می‌شود و این دانش آموز که سفیر سلامت بود به واسطه آموزش‌هایی که از اورژانس دریافت کرده بود جان مادر را نجات می‌دهد.

او افزود: یکی از ساحت‌های تربیتی، ساحت زیستی و تربیت بدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبری هفته گذشته در دیدار با معلمان به علم نافع اشاره فرمودند، علمی که هم استعداد دانش آموزان را شکوفا و هم به زندگی بهتر وی در آینده کمک کند. بالغ بر ۵۸۰۰ مراقب بهداشت و سلامت در مدارس داریم و ۵ میلیون دانش آموز دسترسی مستقیم به مراقبین بهداشت دارند.

سخنگوی آموزش و پرورش با اشاره به همه گیری ویروس کرونا گفت: سه سالِ پرمخاطره با کرونا داشتیم که امروز به واسطه اقدامات انجام شده از بحران کرونا عبور کرده‌ایم. نگران بودیم که آموزش حضوری ممکن است موجب موج هفتم کرونا شود که به همت تلاش همکاران موفقیت چشمگیری در آموزش‌های حضوری داشتیم و مرهون دانش آموزان، معلمان و خانواده‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه پس از سال‌ها وقفه، طرح تغذیه رایگان دانش آموزی را آغاز کردیم گفت: در حال حاضر میانگین سرانه مصرف شیر در دانش آموزان هر سه روز یک لیوان است، اما در دنیا هر روزیک لیوان است. طرح تغذیه رایگان از البزر و سیستان و بلوچستان شروع شده و ۷۵ هزار دانش آموز تاکنون تحت پوشش پایلوت طرح تغذیه رایگان در مناطق محروم قرار گرفته‌اند.

ستاری فرد گفت: برای تحرک، نشاط و شادابی در مدرسه برنامه‌های جدی داریم. ناهنجاری قامتی از چالش‌های جدی ماست که بهبود آن را در قالب برنامه مشترکی با ستاد اجرایی فرمان امام دنبال می‌کنیم. مکمل یاری آهن، ویتامین دی و بهداشت دندان را در دستورکار داریم و امید است بتوانیم آن را بسط دهیم و همچنین اکنون ۱۳۲۳ اتاق بهداشت ایجاد و تجهیز ۵۰۰۰ مدرسه به اقلام بهداشتی انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش معاون تربیت و سلامت سرانه ورزشی طرح تغذیه رایگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۴۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه مستلزم تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرایی شدن سند در محورهای مختلف از جمله تامین و تولید پایدار غذا، و دسترسی اقتصادی است.

به گزارش ایسنا، اولین نشست هماهنگی روسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با هدف هم افزایی و هماهنگی بیشتر دستگاههای اجرایی برای ارتقاء سلامت و امنیت غذایی مردم با میزبانی وزرات کشور برگزار شد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در این نشست سردار بکایی جانشین رئیس قرارگاه جهادی وزارت کشور، رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و روسای 38 دستگاه اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی حضور داشتند.

در این نشست دکتر محمد اسماعیل مطلق، رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تاکید کرد که تامین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری به دبیر خانه جهت گزارش به رییس جمهور ارسال کنند.

وی ضمن اشاره به رهنمودهای رئیس جمهور در جلسه هجدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در خصوص تاکید ویژه به امنیت غذایی و تامین غذای سالم برای مردم کشور، اظهار داشت: اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه مستلزم تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرایی شدن سند در محورهای مختلف از جمله تامین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگسازی برای تغذیه سالم است.

همچنین در این نشست در خصوص موضوعات مهم دبیرخانه از جمله نان کامل، نظارت بر مصرف آفت کش‌ها و سموم در بخش کشاورزی، جمعیت و باروری، سلامت خانواده و نظام ارجاع، خدمات پیشگیری و درمان برای کودکان زیر هفت سال کشور (شامل واکسیناسیون کودکان، رشد و تکامل، اهمیت تغذیه با شیر مادر، مکمل-یاری در کودکان)، توجه به بیماری‌های غیرواگیر از جمله سرطان ها از منظر پیشگیری و درمان اشاره و به اهمیت همکاری فرابخشی و بین بخشی در این خصوص تاکید گردید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • شرط اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • پایان هشتمین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی در خراسان رضوی