Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با اینکه تحلیلگران سیاسی و بخشی از قانونگذاران جمهوری‌خواه ادعا می‌کنند «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا همچنان نیروی محرکه غالب در این حزب است اما یک نظرسنجی جدید نشان داد که شمار قابل توجهی از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه، افراد جدید را به جای ترامپ ترجیح می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه «نیوز ویک» ترامپ تا حد زیادی به عنوان یک چهره سیاسی قطبی‌کننده حتی در درون حزب خود تلقی می‌شود. افرادی که خود را «هرگز ترامپ» لقب داده‌اند، به پس زدن نفوذ و کنترل او بر حزب جمهوری‌خواه ادامه می‌دهند

با ادامه انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان در سال جاری، نامزدهای مورد نظر ترامپ غالب شده‌اند و تقریباً در تمام رقابت‌های خود تاکنون پیروز شده‌اند.

با این حال، نظرسنجی منتشر شده توسط شبکه «اِن‌بی‌سی نیوز»، مجمع تحقیقاتی «هارت» و مؤسسه افکارسنجی «پابلیک آپینیون استراتجیز» نشان داد که بخش قابل توجهی از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه در واقع ترجیح می‌دهند که شخص دیگری سکان رهبری حزب آنها را به دست بگیرد.

به نوشته نیوز ویک، این نظرسنجی نشان داد که یک سوم (۳۳ درصد) رای‌دهندگان جمهوری‌خواه در مرحله مقدماتی انتخابات معتقدند که ترامپ رئیس جمهور خوبی بود، اما زمان آن فرا رسیده است که سران جدیدی روی کار بیایند.

طبق این افکارسنجی، ۱۰ درصد دیگر نیز گفتند که ترامپ رئیس جمهور بدی است و اکنون زمان آن فرا رسیده است که حزب جمهوری‌خواه بدون او به کار خود ادامه دهد.

در مجموع، این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۴۳ درصد از رای دهندگانی که قصد دارند در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان امسال رای دهند، ترجیح می‌دهند حزبشان رهبران جدیدی داشته باشد یا از کنترل رئیس جمهور سابق خارج شود.

در عین حال، اکثریت نسبتاً محدود (۵۵ درصد) گفتند که حزب جمهوری خواه باید به رهبری ترامپ ادامه دهد. این نظرسنجی که در بازه‌های پنجم تا هفتم می و نهم تا دهم می انجام شد، شامل مصاحبه با ۱۰۰۰ بزرگسال آمریکایی بود.

پیش از این، یک قاضی آمریکایی حکم داده بود رئیس جمهور سابق آمریکا بابت هر روز تأخیر در ارائه مدارک به دادگاه باید روزانه ده هزار دلار جریمه پرداخت کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه کاهش محبوبیت ترامپ جمهوری خواه رئیس جمهور رای دهند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۴۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان قابل توجه است/ «آب» مهمترین دغدغه

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه شهدای سمنان با بیان اینکه سمنان استان دین مداری و علم و دانش است، تاکید کرد: برخورداری استان سمنان از دانشمندان، فرهیختگان و علما به خصوص سه هزار شهید استان نشان از غنای این استان دارد.

وی با بیان اینکه باید به خانواده شهدا و ایثارگران استان سمنان ادای احترام کرد، افزود: سمنان استانی صنعتی، گردشگری، معدنی و کشاورزی است.

رئیس جمهور با بیان اینکه مصوبات خوبی در دور اول سفر استانی در سال ۱۴۰۰ داشتیم، ابراز کرد: مدیران استان سمنان به خوبی اجرای مصوبات را پیگیری کردند.

رئیسی بیان کرد: گام‌های خوبی در نهضت ملی مسکن برداشته شده تا شاهد رفع نیاز مردم در این زمینه باشیم همچنین فعال کردن کارخانه‌های نیمه تعطیل و یا تعطیل از دیگر اقدامات خوب صورت گرفته در این استان است.

وی با بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان قابل توجه است، گفت: مسئله آب دیگر موضوع مهم استان است.

رئیس جمهور گفت: کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته اما در میانه راه هستیم.

کد خبر 6081571

دیگر خبرها

  • واکنش بلینکن به حادثه اصفهان؛ به مجازات ایران پایبند هستیم!
  • واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!
  • تداوم فعالیت سامانه الکترونیکی ارتباط با رئیس جمهور در استان سمنان
  • تداوم فعالیت سامانه الکترونیکی ارتباط با رئیس جمهور در سمنان
  • کم آبی و کاهش رشد جمعیت از چالش‌های اصلی استان سمنان هستند
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان قابل توجه است/ «آب» مهمترین دغدغه
  • ترامپ: در نظرسنجی ها خیلی جلوتر از بایدن هستیم
  • چرا از تورم متنفریم؟