Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت تهران گفت: روحانیون آزاده با استقامت و شکیبایی در دوران اسارت مشعلدار ایستادگی و مقاومت بودند و تحمل سختی اسارت را آسان کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ اجلاسیه روحانیون آزاده سراسر کشور و یادواره شهدای روحانی استان قزوین روز دوشنبه با حضور حجت الاسلام ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، سردار عراقی از فرماندهان دفاع مقدس، اعلایی استاندار، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، ایت الله اسلامی نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری،سردار آتانی فرمانده سپاه استان، قاسمی دادستان، فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران دستگاههای اجرایی و خانواده شهدا در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد در این اجلاس گفت: مهمترین ویژگی کلمه طیبه این است که ثبات دارد و انسانی که مظهر رحمانیت الهی است باید ثبات داشته باشد.

وی گفت:  این که جلوه های متعدد دفاع مقدس با ثبات است چون ریشه در حکمت دارد و شخصیتی مانند شهید سلیمانی چون خورشیدی می درخشد و با وحی و حکمت ارتباط دارد لذا قهر و محبتش از رحمانیت الهام می گیرد.

ابوترابی فرد تصریح کرد: روحانیون آزاده در دوران اسارت در هر اردوگاهی مشعلدار مقاومت بودند و اراده روحانیون آزاده بر این بود که در راه وحدت حرکت کنند و در اسارت کسی جا نماند لذا انها که صابرتر و مقاوم تر بودند در عقبه اردوگاه حرکت می کردند.

ابوترابی فرد اضافه کرد: آزادگان ما اسارت را به معنای واقعی کلمه طیبه تبدیل کردند و به گونه ای شد که با استقامت رزمندگان در واقع اردوگاههای اسارت مانند قطعه ای از بهشت استقامت و ایثار و خدمت برای برادران اسیر هم بند و بهشت بندگی تبدیل شد 

امام جمعه موقت تهران افزود: دفاع مقدس مرکز رشد و بلوغ و اعتبار انقلاب اسلامی و موتور محرک تحول در لبنان و یمن و محور مقاومت شده است. 

وی گفت: امروز ایران اسلامی مرکز بیداری امت اسلام و شکست صهیونیست در منطقه شده است.

ابوترابی تصریح کرد: خانواده شهدا و جانبازان صبور و ایثارگران عزت ما هستند و قدردان خدمات آنها هستیم.

وی اظهارداشت: باید از ارزشهای دفاع مقدس پرده برداری و واقعیت های آنچه رخ داده را برای جوانان بازگو کرد.

ابوترابی فرد گفت: اگرهشت سال و یک دهه مقاومت اسرای سرفراز در دوران دفاع مقدس نبود امروز آسمان ایران به این سپر مقاوم مجهز نمی شد و اگر قدرت بازدارندگی مردم منطقه نبود، این یکپارچگی و تمامیت ارضی و وحدت اسلامی در جهان اسلام شکل نمی گرفت.

امام جمعه موقت تهران اظهارداشت: برای عبور از مشکلات اقتصادی نیازمند صبر و پایدلری هستیم و در این میان لازم است تنگتاها رابشناسیم و برای حل آن تدبیر کنیم.

وی با اشاره به اجرای  طرح اصلاح نظام هدفمندی یارانه ها بیان کرد: دولت کار ارزشمندی را با همه سختی ها آغاز کرده که باید از مردم تشکر کنیم که با بصیرت و درک بالا کنار دولت هستند تا گره ها گشوده شود و منابع ملی به غارت نرود و در مسیر رفاه عمومی بکار گرفته شود.

در این مراسم از سه عنوان کتاب دفاع مقدس به نامهای «گوهرهای فروزان» نوشته جو.اد جوادی شریف با محور نقش روحانیون و طلاب در دوران دفاع مقدس، کتاب « در ساعت ۱۰ و نیم» خاطرات آیت الله علی اسلامی از روزهای طلبگی و دوران دفاع مقدس  تالیف خانم زینب رحمانی و کتاب «نبردی دیگر» نوشته محبوبه رحیمی با محور خاطرات حجت الاسلام اسدالله رضوانی از روزهای جنگ و اسارت نوشته محبوبه رحیمی رونمایی شد.

در ادامه از خانواده روحانیون آزاده استان هم تجلیل شد.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ابوترابی فرد سپاه قزوین امام جمعه موقت تهران روحانیون آزاده ابوترابی فرد دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۴۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت همه جانبه امام خمینی (ره) از سپاه پاسداران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سردار فرهنگ دوست از یادگاران دوران دفاع مقدس در سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در پادگان آموزشی نبی اکرم میبد، با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بدو تشکیل با بحران‌های گوناگونی در کشورمواجه بود افزود: سپاه پاسداران در بین همه نیرو‌های مسلح، همه انقلاب بود و توانست در ختم قائله‌های کردستان، خلق عرب، سیستان و بلوچستان تا دفاع مقدس نقش ممتازی را ایفا کند.
وی تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حمایت همه جانبه امام (ره) محکم و استوار ایستاد و امروز به راحتی و بدون ترس، رژیم غاصب صهیونیستی را زیر موشک می‌گیرد.
سردار فرهنگ دوست گفت: با وجود اینکه همه ابرقدرت‌ها اعم از امریکا، انگلیس، فرانسه، اردن و کشور‌های منطقه دست به دست هم دادند تا جلوی موشک‌های ایران به رژیم صهیونیستی را بگیرند، اما نتوانستند.
وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس اگر مشارکت مردم و بسیج نبود جنگ هرگز تمام نمی‌شد و شکست می‌خوردیم گفت: امروز افتخار ما پاسداران برخلاف نیرو‌های نظامی دنیا، این است که درکنار هر سه نفر یک نفر پاسدار به شهادت رسیده است.
وی پیروزی از ولایت و رهبری، رعایت عفاف و حجاب و احیاء عزاداری‌های سنتی را سه اصل مهم در سعادت جامعه و کشور خواند و گفت: اگر از ولایت و رهبری پیروی نکنیم کشور به مشکل بر می‌خورد و کسانی که حجاب را رعایت نکنند پا روی خون شهدا می‌گذارند و باید سپاه هم در ماموریت‌های خود با توکل به خدا و ولایت پذیری از ولی فقیه و رهبری، راه شهداء را محکم‌تر از همیشه ادامه دهند.
در پایان این همایش به تعدادی از کادر آموزشی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردوشی اعطاء شد.

دیگر خبرها

  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان 
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • حمایت همه جانبه امام خمینی (ره) از سپاه پاسداران
  • نقش غیر قابل انکار سپاه پاسداران در توفیقات نظام اسلامی
  • وعده صادق حضور مقتدرانه سپاه در صحنه دفاع از انقلاب است
  • گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حجازی در زارچ