Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@17:24:22 GMT

خروج کالاهای اساسی همراه مسافر از مرز شلمچه ممنوع است

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۴۵۶۲

خروج کالاهای اساسی همراه مسافر از مرز شلمچه ممنوع است

تین نیوز

رییس اداره ترانزیت و حمل و نقل گذرگاه مرزی شلمچه منطقه آزاد اروند گفت: خروج هر گونه کالای اساسی همراه مسافران خارجی و داخلی از مرز شلمچه ممنوع است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سیدهادی ادریس‌پور اظهار داشت: به منظور جلوگیری از خروج کالاهای اساسی از جمله روغن، شکر، برنج و مرغ از مرز شلمچه، مسافران خارجی که اکثرا از کشور عراق می باشند در چهار مرحله عبور از گیت‌های پایانه مسافری کنترل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاکنون موردی از خروج کالاهای اساسی همراه مسافر در این گذرگاه مرزی گزارش نشده است افزود: مسافران هنگام ورود به پایانه شلمچه ، عبور از گیت گذرنامه، گمرک و در نقطه صفر مرزی توسط مرزبانان کنترل می‌شوند.

ادریس‌پور با تاکید بر اینکه در حال حاضر تنها گروه‌های هفتگانه حق تردد از مرز شلمچه را دارند گفت: با توجه به ممنوعیت تردد مسافر از مرز شلمچه تنها گروه‌های هفتگانه از جمله بیماران اتباع خارجی، گروه دانشجویی، گروه خدمات فنی و مهندسی کشور عراق، تجار ، بازرگانان و مقام‌های سیاسی مجاز به تردد از مرز شلمچه هستند.

وی افزود:مرز تجاری شلمچه برای صادرات کالا به کشور عراق باز است و مشکلی در ترانزیت و صادرات کالا به کشور عراق نیست.

رییس اداره ترانزیت و حمل و نقل گذرگاه مرزی شلمچه منطقه آزاد اروند در ادامه تره بار، لوازم برقی، مواد شیمیایی، صنعتی ، تاسیساتی و کلینکر را بیشترین کالاهای حمل شده به کشور عراق از گذرگاه مرزی شلمچه اعلام کرد.

به گزارش ایرنا در روزهای عادی روزانه ۱۸۰ دستگاه کامیون حامل کالا در بارانداز شلمچه تردد می‌کنند. 

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حمل و نقل مسافران کالاهای اساسی عراق پایانه شلمچه گمرک کلینکر بارانداز منطقه آزاد اروند مرز شلمچه گذرگاه مرزی شلمچه مرز شلمچه گذرگاه مرزی کشور عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۴۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟


به گزارش تابناک، سردار رضا بنی اسدی فر با اشاره به اعزام نخستین گروه زائران عمره از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: این داروها شامل هیرومرفین، آمپول پتیدین، آمپول مرفین، شربت اکسپکترانت کدئین، قرص و آمپول ترامادون، قرص متیل فنیدات، آمپول و قرص بوپرنورفین، آمپول و قرص دیازپام، قرص استامینوفن کدئین، شربت و قرص متادون است.

وی گفت: اعزام زائران با امنیت کامل و در آرامش شروع شده و در ۱۱ ایستگاه پروازی ادامه خواهد یافت.

این مقام انتظامی ادامه داد: پلیس فرودگاه‌های فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با آمادگی کامل تا ۱۳ اردیبهشت عملیات رفت را به پایان خواهد رساند.

وی افزود: امسال با هماهنگی صورت گرفته، همه پروازها توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صورت می پذیرد و بیش از پنج هزار زائر عمره و خدمه از طریق فرودگاه های مشخص شده، اعزام خواهند شد.

فرمانده یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا با تصریح بر اینکه پلیس فرودگاه‌های سراسر کشور عملیات حج عمره را به عنوان یک فرصت خدمت به زائران خانه خدا می‌دانند، خاطر نشان کرد: کارکنان پلیس فرودگاه‌ها پس از اعزام زائران عمره، آمادگی لازم را برای برگزاری عملیات حج تمتع کسب می‌کنند.

 
به گزارش ایرنا، پس از بیش از ۹ سال توقف، عملیات عمره و اعزام زائران خانه خدا و سرزمین از بامداد فردا - دوشنبه ۳ اردیبهشت - از ۱۱ فرودگاه کشور در سراسر کشور آغاز و تا ۱۳ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

قرار است زائران خانه خدا در قالب ۱۱ پرواز به ترتیب از فرودگاه‌های مشهد (۳ اردیبهشت)، زاهدان (۴ اردیبهشت)، اهواز (۵ اردیبهشت)، تبریز (۶ اردیبهشت)، یزد (۷ اردیبهشت)، کرمان (۸ اردیبهشت)، بندرعباس (۹ اردیبهشت)، ساری (۱۰ اردیبهشت)، اصفهان (۱۱ اردیبهشت)، شیراز (۱۲ اردیبهشت) و مشهد (۱۳ اردیبهشت) و و همچنین در قالب ۱۱ پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم کشور عربستان خواهند شد.

در عملیات حج عمره امسال پنج هزار و ۷۲۰ زائر خانه خدا عازم سرزمین وحی می‌شوند، که دو هزار و ۸۶۰ زائر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و دو هزار و ۸۶۰ زائر از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) برای انجام این فریضه مقدس عازم عربستان می‌شوند.

تمامی پروازها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و آخرین پرواز برگشت زائران در تاریخ ۲۳ اردیبهشت خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • همراه داشتن ۱۴ قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است
  • محدودیت‌ های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تحریم‌های جدید اروپا تأثیری بر تجارت خارجی ایران نخواهد داشت/ افزایش قیمت کالاهای اساسی گران‌فروشی است