Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالمجید اجتهادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فروش اموال تملیکی در کل کشور ۶۲ درصد افزایش یافته و امحای کالاهای فاسد شدنی و تاریخ گذشته نیز ۱۳۲ برابر شده است.

معاون وزیر اقتصاد گفت: هم‌اکنون ۵۴ درصد کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی فاقد رای قطعی هستند که همکاری، هماهنگی و دستور فروش بخشی از این کالاها که موردنیاز مردم است صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در استان هرمزگان به عنوان یکی از استان‌های هدف، میزان تعیین تکلیف کالاها در سه ماه آخر ۱۴۰۰، نسبت به سال ماقبل بیش از ۶۰۰ برابر شده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان اموال تملیکی ادامه داد: خودورهای موجود در گمرک بوشهر در آستانه تعیین تکلیف نهایی است و ماشین آلات سنگینی که در این گمرک موجود است عمده آنها کالای متروکه است که مجوز فروش از سوی حاکم شرع صادر شده ولی برخی مجوزهای آن مانند کمیسیون ماده یک است که دولت تدابیری در این زمینه  دارد و این احتمال هست که شورای حفظ حقوق بیت المال مجوزهایی دهد تا این ماشین آلات ساماندهی و تعیین تکلیف شود.

وی در ارتباط با موضوع تفویض اختیار به اداره های اموال تملیکی استان‌ها اظهار کرد: در ارتباط با کالاهای درجه یک و دو تفویض اختیار به طور کامل به استان‌ها صورت گرفته است و مدیر استان طبق مقررات و دریافت مجوزهای لازم به طور سریع باید نسبت به تعیین تکلیف این کالاها اقدام کند.

اجتهادی یادآور شد: در چند روز اخیر که مرحله جدید عادلانه سازی یارانه‌ها انجام شده با همین تفویض اختیار بیش از یکهزار تن روغن موجود در انبارها مجوزهای لازم را دریافت و در اختیار ستاد تنظیم بازار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در بحت تعیین تکلیف کالاهای متروکه نیز اختیارات بسیار خوبی به استان‌ها واگذار شده تا جایی که از حدود ۳۲ تفویض اختیار کل مجموعه اقتصاد دارایی اتفاق افتاده ۲۱ مورد آن مربوط به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی است.

اجتهادی بیان کرد: در ارتباط با فروش اموال تملیکی کالاهایی که دراختیار نهادهای حمایتی قرار می گیرد اولویت واگذاری بر عهده دستگاه‌های استانی گذاشته شده است.

وی ادامه داد: انبارهای اموال تملیکی از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ مورد توجه مسئولان و بویژه رئیس جمهور و ریاست قوه قضائیه قرار گرفت که در آن موقع از وضعیت اسفناکی برخوردار بود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در آن زمان وضعیت کالاها و نگهداری  آنها بسیار نابسامان بود که برای  نمونه در استان بوشهر در چهار ماهه پایانی سال قبل میزان کالاهای انهدامی افزایش بیش از یکهزار و ۵۵۰ درصدی داشت.

وی با بیان اینکه ۵۳ درصد کالاها در انبار بوشهر فاسد و منهدم شده است، اظهار داشت: کالایی را که نمی‌خواهید بفروشید، با تضمین بحث سلامت مردم، به نهادها واگذار کنید تا در دسترس قرار بگیرند و به دلیل عدم استفاده، مجبور به انهدام آن‌ها نباشید.

اجتهادی بیان کرد: برخی از این کالاها مانند سیگار باید منهدم می‌شد که در هر شرایطی که تاریخ مصرف و یا مجوز داشته و یا نداشته باشد باید منهدم شوند، اما خیلی از کالاها نیز چنانچه به موقع اقدم می‌شد امکان مصرف داشت به جهت بی توجهی‌ها فاسد و غیرقابل استفاده شد.

وی گفت: در ارتباط با کالاهای امحا شده علاوه بر اینکه دولت نفعی از این کالاها نبرد، هزینه های بسیار زیادی نیز متحمل شد.

اجتهادی ادامه داد: برای نمونه کالاهایی در استان بوشهر بودند که برای امحا در کوره‌هایی خاص به استان اصفهان منتقل شدند که برای آنها هزینه‌های حمل نیز وجود داشت.

وی گفت: در قالب برنامه تحول ۴۵ روزه‌‎ای که سال قبل با پشتوانه گرم و بسیار قوی در دولت و قوه قضاییه اتفاق افتاد هماهنگی بسیار خوبی بین سازمان تملیکی و مراجع رسیدگی کننده انجام شد.

اجتهادی اظهار کرد: برای کالاهای متروکه نیز باید حاکم شرع اذن فروش دهد و در مورد  کالاهای قاچاق رای قطعی لازم دارد و کالاهایی که سریع الفساد، سریع الاشتعال هستند و ماندگاری آنها موجب تغییرات کمی و کیفی در آنها می‌شود مراجع رسیدگی کننده این اختیار را به مرجع رسیدگی کننده داده است تا با درخواست اموال تملیکی تعیین تکلیف و اذن فروش آن را  صادر کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اموال تملیکی بوشهر گمرک فاسد بیت المال تفویض اختیار اموال تملیکی تعیین تکلیف استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۵۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت‌ها در استان بوشهر ۷ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، عمار شهنیایی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تأمین امنیت جامعه خط قرمز دستگاه قضائی است اظهار کرد: بر اساس سند تحول قضائی نیاز است اقدامات پیشگیرانه و قاطعانه در مورد افرادی که نظم و امنیت جامعه را بر هم زده‌اند در دستور کار قرار گیرد.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر، درباره برنامه راهبردی استان بوشهر برای پیشگیری و مقابله با بزه سرقت در سطح استان بوشهر گفت: سرقت از جمله جرایمی است که بالای ۷۰ درصد جرایم کیفری استان را به خود اختصاص داده و برای کنترل و کاهش وقوع این دسته از جرایم نیاز به برنامه ریزی برای تقویت پیشگیری وضعی، اجتماعی، رسانه‌ای و کیفری وجود دارد.

اجرای اقدامات پیشگیرانه و قاطعانه

وی با بیان اینکه در موضوع مهم پیشگیری از وقوع سرقت، حداقل ۲۷ دستگاه به استناد دستورالعمل صادره دارای شرح وظایف مصرح و مشخص است، گفت: تأمین امنیت جامعه خط قرمز دستگاه قضائی بوده و بر اساس سند تحول قضائی نیاز است اقدامات پیشگیرانه و قاطعانه در مورد افرادی که نظم و امنیت جامعه را بر هم زده‌اند و به اموال مردم خسارت وارده می‌کنند با هدف کاهش جامعه آمار کیفری باید در دستور کار قرار گیرد.

شهنیایی اضافه کرد: در همین راستا، قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت در دستگاه قضائی استان به صورت ماهیانه با هدف و رویکرد مطالبه‌گری و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که وجود دارد برگزار شد که خوشبختانه در کاهش بسترهای وقوع جرم و افزایش فرصت کشف با روش علمی و کارآگاهی مؤثر بوده است.

مقابله هدفمند و مؤثر با بزه سرقت

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر گفت: بر اساس آمار، میزان سرقت در سال جاری تا این لحظه در استان بوشهر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش ۷ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین دستگاه قضائی استان مأموریت پیشگیری و مقابله هدفمند و مؤثر با بزه سرقت را با همکاری و مشارکت شهروندان و هم‌افزایی و هم‌‎پوشانی سایر دستگاه‌ها تا پایان سال با جدیت دنبال خواهد کرد.

کد خبر 6080875

دیگر خبرها

  • گران شدن این کالاها تخلف است!
  • حقوق و عوارض گمرکی کالا‌های اساسی و ارزش افزوده یک درصد شد
  • تعیین تکلیف کالاهای متروکه باقی‌مانده در بنادر استان بوشهر
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام با فروش اموال و املاک مازاد
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • 5 طراحی نوآورانه کشوهای گوشه آشپزخانه: بهبود دسترسی و بهره‌وری از فضا
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • سرقت‌ها در استان بوشهر ۷ درصد کاهش یافت
  • کاهش مالیات حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد