Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- هوای شهرهای اراک و شازند برای تمام گروه‌ها در وضعیت ناسالم قرار گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، استان مرکزی به ویژه کلانشهر اراک سال 1401 را بسیار متفاوت از نظر وضعیت آلودگی آغاز کرده به‌طوری که در طول گذشت نزدیک به دو ماه از سال بالغ بر 30 روز ناسالم در شهر اراک به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند شهرهای صنعتی استان مانند شازند و ساوه نیز در رسیدن به شاخص‌های آلایندگی با اراک رقابت گذاشته و حتی در برخی روزها به ویژه در شازند شاهد رشد آلاینده‌ها بیش از اراک بوده‌ایم.

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در استان کردستان/ آلودگی هوا مدارس را به تعطیلی کشاندکاهش آلودگی هوا طوفان‌های اقیانوسی آمریکا و اروپا را بیشتر می‌کند!استمرار آلودگی هوای شیراز در روزهای پایانی اردیبهشت/ شاخص به 160 رسید

علیرضا محرابیان، رئیس آزمایشگاه‌های محیط زیست استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم با اشاره به آخرین وضعیت هوای استان مرکزی اظهار داشت: آلاینده مسئول در آلودگی هوای شهرهای استان مرکزی، ذرات کمتر از 2.5 میکرون بوده و عامل جدی و اصلی آلودگی نیز گرد و غبار فرامنطقه‌ای است.

وی افزود: مطابق اطلاعات و گزارشات دریافتی از مراکز ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان، در شهر اراک در طول شبانه روز گذشته تا پیش از ظهر امروز شاهد نمایش شاخص 123 بوده‌ایم که این امر نشان دهنده کیفیت هوای ناسالم برا گروه‌های حساس بوده است.

محرابیان تصریح کرد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک در حوالی ظهر امروز به عدد 151 رسیده که نشانگر کیفیت هوای ناسالم برای تمام گروه‌ها است که باید مردم از تردد غعیرضروری در شهر جدا خودداری کنند.

رئیس آزمایشگاه‌های محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: در شهرستان شازند، از دیگر شهرهای صنعتی استان مرکزی نیز شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا به 152 رسید که نشانگر کیفیت هوای ناسالم برای تمام گروه‌ها است.

وی بیان کرد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای ساوه هم در ساعات نزدیک به ظهر امروز به 73 رسید که بیانگر وضعیت سالم است و این نشان می‌دهد دو شهر مهم صنعتی استان یعنی شازند و اراک در وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار دارد.

انتهای پیام/711/ن
 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برای تمام گروه ها استان مرکزی آلودگی هوا کیفیت هوای کیفیت هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۶۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان

بر اساس اعلام سامانه‌ پایش کیفی هوای کشور، هوای پنج شهر اهواز، هندیجان، سوسنگرد، خرمشهر و ماهشهر آلوده اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ منتهی به ساعت ۰۹:۰۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه شهر هندیجان ۱۵۶ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت قرمز و آلوده برای عموم قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

همچنین هوای شهرهای اهواز ۱۲۸، سوسنگرد ۱۴۸، ماهشهر ۱۱۷ و خرمشهر ۱۲۳ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت نارنجی آلوده برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

کد خبر 746491

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای اهواز بر مدار آلودگی / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • آلودگی هوا در ۵ شهر استان خوزستان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان
  • کیفیت هوای مشهد برای گروه‌های حساس ناسالم است