Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدجلیل میرمحمدی‌ میبدی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ با اشاره به جلسه عصر امروز اعضای این کمیسیون با وزیر و شورای معاونان وزارت بهداشت و رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران اظهار داشت:‌ در این جلسه گزارشی از عملکرد وزارت بهداشت در حوزه‌های مختلف در دولت جدید ارائه و چالش‌های مطرح در حوزه نظام سلامت نیز بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از جمله چالش‌ها و نکاتی که نمایندگان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مطرح کردند، ضرورت ساماندهی ارز مورد نیاز برای حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و اقلام مصرفی مورد نیاز بیمارستان‌ها و نیز چگونگی جذب اعتبار 6 هزار میلیارد تومانی مصوب بودجه 1401 برای بیمه افراد فاقد پوشش بیمه‌ای بود.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: همچنین چگونگی جذب اعتبار 5 هزار میلیارد تومانی مورد نیاز برای درمان بیماران صعب‌العلاج و تدوین هر چه سریع‌تر آئین‌نامه اجرایی آن در دولت، از دیگر نکات مورد تأکید اعضای کمیسیون بود.

میرمحمدی با اشاره به تأکید اعضای کمیسیون بهداشت و درمان بر ضرورت ساماندهی ارز مورد نیاز برای دارو تصریح کرد: ارز ترجیحی دارو هنوز حذف نشده است و در سال جاری هم تا کنون یک میلیارد دلار ارز ترجیحی به این حوزه تخصیص یافته است.

وی افزود: در این جلسه قرار شد که تا سه چهار ماه آینده تمام زیرساخت‌های لازم برای تخصیص مابه‌التفاوت ارز ترجیحی و آزاد طراحی و اجرا شود تا مابه‌التفاوت این دو ارز به حساب بیمه‌ها واریز و افزایش هزینه بیماران از این محل جبران شود؛ در هر صورت، هزینه تمام شده بیماران در این بخش باید بر مبنای نرخ شهریور 1400 باشد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت طراحی زیرساخت‌های این حوزه را شروع کرده و وزارتخانه‌های اقتصاد و رفاه و بانک مرکزی هم پای کار آمده‌اند تا ساماندهی ارز ترجیحی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی هرچه سریع‌تر انجام شود و مجلس نیز پیگیر این مسأله مهم خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارز ترجیحی دارو و تجهیزات پزشکی کمیسیون بهداشت و درمان ارز ترجیحی مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۶۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابلیت دانلود تلوبیون نیاز به توسعه زیرساخت دارد

احمد خورشیدی مدیرعامل تلوبیون گفت: با توجه به افزایش کیفیت ارائه تصویر و افزایش تعداد شبکه‌هایی که در اپلیکیشن آرشیو می‌شود، قابلیت دانلود تلوبیون نیاز به توسعه زیرساخت دارد، به علت سختی این کار برای کاربران در حال تلاش برای توسعه زیرساخت هستیم، با انجام این کار قابلیت دانلود نیز به اپلیکیشن باز گردد.

وی ادامه داد:کاربران می‌توانند با اینترنت دانلود منیجر برنامه‌ها را دانلود کنند، اما در تلاش هستیم شرایط را برای دانلود از تلوبیون به راحتی فراهم شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود
  • تخصیص بیش از هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین شهرستان مهران
  • از احداث بیمارستان دوم دامغان چه خبر؟
  • دولت سیزدهم برای جاده معلمان و بیمارستان دامغان چه اعتباری درنظرگرفت؟
  • حوزه فرهنگ نیازمند طراحی‌های کاربردی برای مقابله با شرایط انحرافی دشمن است
  • قابلیت دانلود تلوبیون نیاز به توسعه زیرساخت دارد
  • بهره برداری از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور
  • ضرورت تأمین اعتبار بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت
  • شهری که برای ۱۰۰ سال آینده طراحی شد