Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@14:10:58 GMT

سازوکار پرداخت وام‌ از سوی بانک‌ها تسهیل شود

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۶۸۳۵

سازوکار پرداخت وام‌ از سوی بانک‌ها تسهیل شود

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون از رییس بانک مرکزی خواستند سازوکار پرداخت وام‌ از سوی بانک‌ها تسهیل شود.

به گزارش ایران اکونومیست، سیدجواد حسینی کیا در توضیح نشست روز دوشنبه مشترک کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با علی صالح آبادی رییس بانک مرکزی به خبرنگاران گفت: در نشست امروز موضوعاتی مانند ضرورت ثبات بازار ارز پس از حذف ارز ترجیحی، تامین ارز مورد نیاز برای صنعت، هدایت نقدینگی به سمت اشتغال و تولید بحث و بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره تسهیل در پرداخت وام‌های خرد که در نشست امروز مطرح شد، افزود: مردم در اخذ تسهیلات با مشکلات بسیاری روبه رو هستند، بر همین اساس نمایندگان در نشست امروز از رئیس بانک مرکزی خواستند سازوکاری اندیشیده شود تا بانک‌ها بستر پرداخت وام‌ها را تسهیل کنند.

وی اضافه کرد: براساس موضوعات مطرح شده در جلسه امروز باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود که امکان تعامل با کشورهای همسایه از طریق پول‌های ملی همان کشورها فراهم شود.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تاکید نمایندگان بر ضرورت ثبات به بازار ارز، تصریح کرد: براساس گزارش ارائه شده این التهاب مقطعی و حل شدنی است و بخشی از آن به مذاکرات مربوط است.

حسینی‌کیا با اشاره به تامین ارز موردنیاز برای واردات خودرو در نشست امروز خاطرنشان کرد: رییس کل بانک مرکزی اظهار نگرانی کرد که اگر واردات خودرو فراگیر شود، کنترل موضوع ارز مشکل می‌شود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مجلس شورای اسلامی ، علی صالح آبادی ، مجلس یازدهم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی علی صالح آبادی مجلس یازدهم کمیسیون صنایع و معادن مجلس نشست امروز بانک مرکزی پرداخت وام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۶۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون، توضیحاتی درباره آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان داد.   به گزارش مهر، ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون عنوان کرد: نشست امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) کمیسیون اجتماعی با محوریت و موضوع بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با حضور رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور، معاونان این سازمان و رئیس کانون بازنشستگان کارگران برگزار شد.   وی ادامه داد: در جریان این نشست بحث مختلفی درباره وضعیت و شرایط اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در اجرای قانون برنامه هفتم توسعه انجام شد؛ با توجه به اینکه هنوز برنامه هفتم توسعه ابلاغ نشده است، مسؤولان سازمان تأمین اجتماعی منتظر ابلاغ رسمی این قانون هستند تا بر اساس آن بتوانند حکم‌ها را اجرا کنند.    رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: البته بر اساس قانون، احکام برنامه هفتم توسعه از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا است، بنابراین هر زمان که قانون ابلاغ شد، معوقات ماه (های) گذشته بازنشستگان هم پرداخت خواهد شد؛ اما از آنجا که تا به الان حکمی ابلاغ نشده، هنوز مشخص نیست که این مناسبات و تنظیمات و متناسب‌سازی حقوق بر چه اساسی خواهد بود.   اسماعیلی در ادامه گفت: در جریان این نشست بحث مفصلی پیرامون این موضوع صورت گرفت که کمک حال بازنشستگان تأمین اجتماعی باشیم. قرار بر این شد که اگر در این یک ماه زمان باقی‌مانده مجلس یازدهم احکام ابلاغ و متناسب‌سازی اعمال شود، مجدداً جلسه‌ای برگزار کنیم و وضعیت و شرایط احکام را بررسی کنیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون دوومیدانی | انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون ها در مجمع
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • رییس مجلس: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • رییس مجلس: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است + فیلم