Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، ترامپ موظف است ابتدا در Truth Social، شبکه اجتماعی جدیدی که از آن حمایت می‌کند، چیزی را پست کند و نمی‌تواند به مدت ۶ ساعت همان محتوا را در یک سایت رسانه اجتماعی دیگر نشر دهد. پس از ۶ ساعت، او مجاز خواهد بود بر اساس قرارداد، در هر سایتی که به آن دسترسی دارد، مطلبی را پست کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سیاست ۶ ساعته بیشتر بر استفاده ترامپ از توییتر تأثیر می‌گذارد؛ البته اگر به او اجازه داده شود تحت مالکیت احتمالی ماسک به این پلتفرم بازگردد.

در این پرونده افزوده شده است که ترامپ همچنان آزاد است در هر زمانی از یک حساب شخصی درباره پیام‌های سیاسی، جمع‌آوری کمک‌های سیاسی یا تلاش‌های برای خروج از رای در هر پلتفرمی پست بگذارد که می‌تواند در صورت نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ به او آزادی عمل بدهد.

Digital World Acquisition قراردادی برای تصاحب گروه رسانه و فناوری ترامپ که مالک Truth Social است، دارد.

توییتر در ژانویه ۲۰۲۱ به دنبال حمله هواداران به ساختمان کنگره آمریکا، ترامپ را برای همیشه از این پلتفرم تعلیق کرد. این شرکت گفت که این تصمیم را پس از شورش ۶ ژانویه به دلیل خطر تحریک بیشتر خشونت گرفته است.

ترامپ یک توییترباز قهار بود و در آن زمان بیش از ۸۰ میلیون دنبال کننده در این پلتفرم داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر ترامپ درباره بازگشت به توییتر | رئیس‌ جمهوری پیشین آمریکا درباره ایلان ماسک چه گفت؟

او گفته است که حتی اگر دعوت شود به توییتر بازنخواهد گشت، اما سی‌ان‌بی‌سی پیش‌تر گزارش داده بود که برخی از نزدیکان او می‌گویند که انتظار دارند ترامپ در هر صورت به این پلتفرم بازگردد.

کد خبر 676943 برچسب‌ها شبکه‌ اجتماعی دونالد ترامپ اینترنت - توییتر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شبکه اجتماعی دونالد ترامپ اینترنت توییتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۶۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار برای تغییر تعادل جنسیتی دانشگاه‌ها

  موضوع نگران کننده‌ای که با چالش‌های متعددی همراه است.پسرانی که دیگر به تحصیلات آکادمیک تمایلی ندارند وترجیح‌ می‌دهند به سرعت وارد بازار کار شوند تا ادامه تحصیل بدهند.چند سالی است که حضوردختران در کنکور ورودی دانشگاه‌های کشور رشد چشمگیری داشته که این موضوع حاکی از تصاحب سهم زیادی ازدختران دربرابر پسران است. معضلی که با تغییر توازن جنسیتی در بین داوطلبان و پذیرفته ‌شدگان کنکورهمراه است. پسرانی که فکر می‌کنند مدرک دیپلم برای آنان کفایت می‌کند و خیلی مدرک دانشگاهی به کارشان نمی‌آید اما همین آمار بالای حضور دختران در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها منجربه این می‌شود که آنان تقاضای بیشتری برای ورود به مشاغل داشته باشند. ازسوی دیگر تأثیرات بسزایی هم در بحث شکاف تحصیلی و فاصله اجتماعی می‌گذارد. با نگاهی به آمار متوجه می‌شویم بعضا دختران تحصیلکرده به دنبال همسری در حدوتراز خود هستند و بی‌رغبتی پسران هم برای کسب مدارج علمی بالاتر هم به این موضوع بیشتر دامن می‌زند. 
   
رغبت نداشتن پسران به تحصیلات آکادمیک
اولین بارآزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها درایران درسال۱۳۷۷بودکه تعداد داوطلبان دخترازداوطلبان پسر پیشی گرفت. رکورد تازه‌ای که احتمالابه حساب استثنا گذاشته شدامااستثنا نبودوهمچنان این روند ادامه پیدا کرد.محمد فلاحی، کارشناس آموزش‌وپرورش با اشاره به این‌که کم رغبتی پسران در این سال‌ها نمود بیشتری پیدا کرده به جام‌جم می‌گوید: «شرایط کلی جامعه به‌گونه‌ای شده که نقش و جایگاهی که تحصیلات از گذشته در رشد اقتصادی و اجتماعی داشته،اهمیت خود راازدست داده است. از طرفی دانشگاه‌های دولتی هم در انحصار اقشاربالاتر جامعه قرارگرفته‌اند.به نحوی که بقیه رشته‌های متوسط و پایین‌ترهم  عموما پولی هستند. شاید نیازی نباشد که افراد در کنکورشرکت کنند.» وی براین باوراست که شاید یکی ازدلایل بی‌رغبتی پسران این باشد که پس ازاتمام دوره تحصیلی‌شان در دانشگاه، موقعیت اجتماعی بهتری در انتظارآنان نیست و این شرایط جایگاه اقتصادی آنان را تغییر نمی‌دهد.  در جامعه ما همه از مردان انتظار سرپرستی خانواده وتأمین معیشت دارند.درشرایط سخت اقتصادی فعلی هم برای پسران مشخص نیست پس از گذشت چهارسال از دوره تحصیلی‌شان می‌‌توانند درهمان رشته کار کنند یا خیر؟ به نظر می‌رسد این مهم‌ترین دلیلی است که باعث تغییر مسیر آنان از همان ابتدا می‌شود. 
   
عدم توزیع مناسب داوطلبان کنکور در رشته‌ها
رشته تجربی، یکی از رشته‌هایی است که طی این سال‌ها در میان داوطلبان کنکور از محبوبیت زیادی برخوردار است. موضوعی که محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم را هم نگران کرده و این موضوع را رشد کاریکاتوری شخصیت علمی کشور برشمرده و با اعلام زنگ خطر برای آموزش عالی، اعلام کرده  توزیع داوطلبان در گروه‌های آموزشی باید نرمال باشد.  به هر حال عدم توجه به رشته‌های پایه از سوی داوطلبان هم برای نظام آموزشی کشور، موضوعی نگران کننده است. داوطلبان رشته تجربی معمولا براساس علایق شخصی، رشته‌های این گروه را انتخاب می‌کنند اما فلاحی نیز معتقد است بسیاری از جوانانی که به‌دنبال تحصیل در دانشگاه می‌روند، مدرک برای‌شان مهم‌تر از تحصیل درآن رشته است.وی می‌افزاید:«این موضوع که شما با آن رشته تحصیلی چه عنوانی را کسب می‌کنید برای افراد مهم‌تر ازسایر دلایل دیگراست.شاید خیلی ازجوانان هم درآن رشته و به آن شغل مربوط‌شان ورود پیدا نکنند و فقط عنوان آن مدرک، آنان را به این رشته‌ها جلب می‌کند.»این درحالی است که ما بسیاری از مشاغل پزشکی همچون پرستاری با کمبود شدید نیرو مواجه هستیم.

چرا زنان بیشتر در کنکور شرکت می‌کنند؟
شاید حضور بیشتر زنان درکنکور وبه دنبال آن ورود بیشتر آنان به دانشگاه‌ها با تهدیدهایی نیزهمراه باشد اما از سوی دیگر افزایش تعداد دانشجویان دختر باعث ایجاد تخصص‏‌های بیشتر و اشتغال درحوزه‏های گوناگون از سوی زنان می‌شود. البته نظر فلاحی چیز دیگری است و اوتوضیح می‌دهد:«حضور بیشتر خانم‌ها دردانشگاه‌ها به این علت است که آنان بر این باورند جایگاه اجتماعی‌شان خدشه‌دار شده و با این حضور حداکثری سعی دربازکردن راه‌های پیش‌رو ی بیشتری به روی خودهستند.»پذیرش بالای دختران بدون برنامه‌ریزی درحالی به‌اوج خودنزدیک شده‌که‌درمقابل علاقه پسران‌به رهاکردن درس وواردشدن به بازار کار، روزبه‌روز بیشترمی‌شودکه این تفاوت می‌تواند بستربسیاری ازتغییرات ساختاری درمسائل اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی و...باشد. ازسوی دیگر رشدتحصیلات عالیه دربین دختران درصورت فراهم نبودن زمینه اشتغال موجب سرخوردگی آنان می‌‌شود. 

دیگر خبرها

  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • آندرتیکر قراردادی جدید با WWE امضا کرد
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • ۵ سند همکاری با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا به امضا رسید
  • هشدار برای تغییر تعادل جنسیتی دانشگاه‌ها
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد