Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

فرماندار مشهد در پاسخ به ارائه راهکار برای حل مشکلات مردم درباره وضعیت نانوایی‌ها گفت: به دلیل اعتراض مردم از وضعیت نانوایی‌های مشهد سرکشی کردم و صحبت‌های مردم را شنیدم. برخی از نانوایی‌ها شلوغ بود و برخی هم تعطیل کرده بودند.

محسن داوری ادامه داد: تخلفات مختلفی به ما و مجموعه دیگر نظارتی و همچنین تعزیرات گزارش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخشی از آن‌ها درباره نانوایی‌ها است. به تعدادی از نانوایی‌ها که تعطیل بودند تذکر جدی دادیم تا باز کنند و به پخت و توزیع نان مشغول شوند برخی دیگر هم با نواقصی روبرو بودند که قرار شد مشکلات آن‌ها برطرف شود تا کار مردم راه بیفتد. ما هیچ کمبودی در موضوع آرد در سطح شهر مشهد نداریم و به لطف خدا نگرانی بابت تامین آرد نخواهیم داشت. مشکلات مردم را با جدیت پیگیر هستیم و همه دستگاه‌های اجرایی در سطح شهر باید به این موضوع توجه کنند تا مشکلات مردم در تامین کالا‌های اساسی کمتر از قبل شود.

دلیل تعطیلی نانوایی‌ها مطلقاً به دلیل کمبود آرد نیست

حسن حسینی رئیس انجمن آرد خراسان رضوی نیز گفت: ما آمادگی داریم ۲۴ ساعته آرد رسانی کنیم که هیچ نانوایی دچار کمبود آرد نشود و صف‌های طولانی در مقابل نانوایی‌های استان نیز برطرف شود.کارخانه‌های استان با ۳۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند و الان حدود ۴۲ هزار تن گندم با قیمت کیلویی ۶۶۵ تومان تحویل کارخانه‌های استان می‌شود و آردی که تحویل نانوایی‌ها می‌شود ۸۲۵ تومان قیمت‌گذاری می‌شود. ۲۰ هزار تن دیگر گندم ۹۰۰ تومانی است که برای نانوایی‌ها ۱۲۰۰ تومان قیمت‌گذاری می‌شود، بنابراین ما در استان به‌هیچ‌عنوان مشکل آرد و گندم نداریم.

رئیس انجمن آرد خراسان رضوی گفت: با این‌حال دلیل تعطیلی نانوایی‌ها مطلقاً به دلیل کمبود آرد نیست آرد با همان قیمت پنج ماه پیش تحویل نانوایی‌ها می‌شود و تنها در حوزه نان‌های فانتزی تغییر قیمت آرد داشتیم.

حسینی گفت: تا به امروز حداقل ۳۰ درصد یارانه‌ای که دولت برای گندم و آرد تخصیص می‌داد به جیب رانت‌خواران می‌رفت و با این تصمیم دولت بخش زیادی از یارانه به مردم بازمی‌گردد، حتی در حوزه قاچاق، در حال حاضر قیمت آرد در کشور‌های همسایه ارزان‌تر از ایران است و عملاً قاچاق صرفه‌ای ندارد.  هر کیلو گندم با همه هزینه‌های نگهداری و حمل‌ونقلش برای دولت حدود ۱۵ هزار تومان تمام می‌شود، ۹ میلیون تن گندم تنها برای نان در کشور مصرف می‌شود که دولت بابت آن یارانه می‌دهد که با احتساب خرید تضمینی ۱۱ هزار و پانصد تومانی می‌توان گفت که دولت حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان امسال برای خرید تضمینی گندم هزینه خواهد کرد.

تقاضا برای نان بیش از حد است

چند روز قبل، مصطفی کشتگر رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد نیز گفته بود: با این که رئیس جمهور و دولت به مردم اطمینان داده اند که نان گران نمی‌شود، اما همچنان این تقاضای کاذب وجود دارد و مردم بیش از حد نان می‌خرند.  افزایش تقاضا برای خرید نان از یک سو نانوایی‌ها را در تامین آرد کافی برای تامین نیاز مردم با مشکل مواجه کرده است و مجبور می‌شوند از پخت اضافه خودداری کنند تا سهمیه آرد خود را برای روز‌های تعطیل حفظ کنند، از سوی دیگر برخی از مردم با دیدن صف‌های طولانی نمی‌توانند نان تهیه کنند.

رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد گفت: نه جمعیت شهر بیشتر و نه نانوایی‌ها کمتر شده است از این رو نانوایی‌ها نیازی به سهمیه اضافه آرد ندارند، اما تقاضا برای نان بیش از حد است و این موضوع باعث افزایش ضایعات نان می‌شود، زیرا میزان نیاز مردم به نان در طول روز مشخص است.

کشتگر به مردم اطمینان خاطر داد که نرخ نان سنتی در شهر مشهد هیچ تغییری نمی‌کند و دولت و رییس جمهور نیز به مردم این قول را داده اند که نرخ نان تغییر نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نان مشهد نانوایی ها بیش از حد برای نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۷۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی نانوایی‌های کرمانشاه برای پخت نان کامل

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با توجه به مزایای استفاده از نان کامل از نظر پزشکان، پخت این نان به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها پخت می‌شود. - اخبار استانها -

علی چاله‌چاله در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: در حال جمع‌بندی و ارائه خدماتی با هدف بهبود کمی و کیفی نان در سطح استان هستیم که در حوزه‌های مختلف باید کنترل می‌شد و ادارات مختلفی در این زمینه مرتبط بودند.

وی از تهیه سند نان در استان خبرداد و عنوان کرد: متناسب با نیاز استان نسبت به ذخیره‌سازی گندم مرغوب اقدام شده است.

چاله‌چاله گفت: کیفیت نان از نظر استاندارهای اداره کل استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی مدنظر قرار گرفته و در حال بهبود است و با مجموعه اقدامات انجام شده نان با کیفیت نسبتاً خوبی در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این روند افزایش کیفیت نان استمرار خواهد داشت افزود: تأمین نان کامل و توزیع در استان با توجه به توصیه پزشکان و تأکید استاندار در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان کرد: مقرر شده در تعدادی از نانوایی‌ها به صورت نمونه نان کامل پخت و به مردم اطلاع‌رسانی شود و این می‌تواند گام مؤثری در تأمین نان مورد نیاز مردم استان باشد.

رتبه هفتم کیفیت نان کرمانشاه در کشور

طبق گزارش کارگروه آرد و نان استان، نان عرضه شده در استان کرمانشاه از نظر کیفیت رتبه هفتم را در سطح کشور کسب کرده و استان از نظر عملکرد صحیح و عدم تخلف واحد های خبازی رتبه سوم کشور را بدست آورده است.

کارگروه نان استان کرمانشاه در راستای ارتقای کیفیت نان و سلامت مردم در نظر دارد تولید نان کامل را پس آموزش خبازان وارد فاز اجرایی کند.

ساماندهی واحدهای خبازی بر اساس سرانه جمعیت

همچنین عبدالوحید محمدی معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه در گردهمایی روز ملی گندم گفت: پراکندگی واحدهای خبازی بایستی بر اساس سرانه جمعیت هر محله باشد و یک میانگین مناسب در این زمینه وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: به عنوان نمونه محله‌ای وجود دارد که تعداد نانوایی‌های آن کمتر از میزان استاندارد است و باید تناسب میان تعداد نانوایی‌ها با جمعیت هر محله به وجود آید.

محمدی گفت: سرانه جمعیت و تعداد واحدهای خبازی در هر محله به دست آمده و به زودی طرح ساماندهی نانوایی‌ها آغاز می‌شود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • مردم گوشت نمی‌خریدند، حالا شیر و ماست هم نمی‌خرند؛ چرا؟
  • ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب
  • مصوبه کمیسیون اصل ۹۰ برای اقتصادی شدن پخت نان کامل
  • فیلم| تنور رئیس اتحادیه نانوایان مشهد سرد شد!
  • فعالیت ۴۷۶۱ نانوایی در آذربایجان غربی
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • افزایش عرضه پوشاک مستعمل تاناکورایی در مشهد
  • آمادگی نانوایی‌های کرمانشاه برای پخت نان کامل