Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@04:47:20 GMT

دفتر توسعه پایدار شهری در کشور گشایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۷۷۰۰

دفتر توسعه پایدار شهری در کشور گشایش می‌یابد

مدیر اجرایی اتحادیه شهرهای پایدار جهان گفت: دفتری در راستای توسعه پایدار شهری در ایران گشایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کریستین موبر امروز _دوشنبه، بیست‌وششم اردیبهشت ماه_ در نشست بین‌المللی شهر پایدار اصفهان با بیان اینکه اصفهان یکی از زیباترین شهرهای جهان است، اظهار کرد: ۱۰ هزار شهر در دنیا توسط سازمان ملل شناسایی شدند که باید در راستای پایداری حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خوشبختانه در اصفهان منابع انسانی در راستای حرکت به سوی توسعه پایدار شهری کمک می‌کند، افزود: دفتری در راستای توسعه پایدار شهری در ایران گشایش می‌یابد.

مدیر اجرایی اتحادیه شهرهای پایدار جهان، تصریح کرد: برای تحقق شاخص صفر خالص کار سختی که داریم، بنابراین در عین حال که رفاه دارید باید میزان خالص تولید دی اکسید کربن هم صفر باشد که برای تحقق این مهم نیازمند همکاری بخش‌های مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه در ساختار سیستماتیک چهار پله داریم که در ابتدا باید ببینیم که اصفهان کجا ایستاده و پتانسیل آن چیست، خاطرنشان کرد: در این راستا از سال ۲۰۱۴ تلاش کردیم به زبان مشترک برسیم و با آژانس‌های مختلف در سازمان ملل کار کردیم تا سیستم عاملی درست کنیم تا پتانسیل‌ها شناسایی شود.

کریستین موبر با تاکید بر اینکه اصفهان نمونه بسیار خوبی است برای اینکه مدیریت پایدار و رفاه را با هم داشته باشیم، افزود: شاخص‌ها و مدل‌هایی برای مصرف انرژی تعریف کردیم که نه فقط ساختمان به ساختمان بلکه یک کشور را بر اساس آن بسازید که در این راستا به اطلاعات و منابع نیاز است.

وی با اشاره به اینکه زمینه برای سرمایه گذاری در شهر فراهم شده است ادامه داد: بر روی تکنولوژی‌های مختلف کار کردیم تا به سمت فرایند پایدار حرکت کنیم که برای آن نیازمند شبکه جهانی هستیم.

موبر تاکید کرد: اصفهان یکی از زیباترین شهرهای جهان است که امیدوارم به صورت پایدار جز شهرهای زیبا بماند.

اصفهان شهری فاخر با افکار بلند است

دکتر هزار خوانی دبیر کل منطقه‌ای بنیاد جهانی انرژی در ایران نیز در این جلسه ضمن تشکر از میزبانی شایسته شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: واقعیت این است اصفهان در طول تاریخ نماد مدیریت کلان در کشور بوده است.

وی با بیان اینکه اصفهان شهری فاخر، زیبا و با افکار بلند است، گفت: امیدوارم این ارتباط به عنوان یک چشم‌انداز پنج ساله اصفهان را به عنوان پایلوت موفق برای الگوسازی در ایران معرفی کند و در این راه به کمک شهردار و دیگر مسئولان نیاز داریم تا این یادگار عظیم را برای آیندگان به جا بگذاریم.

کد خبر 575585

منبع: ایمنا

کلیدواژه: طرح توسعه شهری شهر معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان کلانشهر شهرداری اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق توسعه پایدار شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۷۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصرانه خبری شهرهای ایران در ۳۰ فروردین‌

در این بسته خبری از باغات اراک شناسنامه‌دار می‌شود تا صدور ۲۰۰۰ اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد و آغاز عملیات عمرانی سردرب بازار حرمخانه تبریز را بخوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفته گذشته شهرهای ایران در عرصه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود، در این بسته خبری ایمنا، (کوتاه از شهرهای ایران) سرفصل مهمترین رویدادهای خبری این حوزه را مرور می‌کنیم.

۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد صادر شد

حسین عبدالله زاده، مدیر منطقه یک شهرداری مشهد گفت: بیش از ۲ هزار اخطاریه ایمنی و پیگیری برای موارد متخلف ساختمانی در این منطقه در سال گذشته صادر شده است.

باغات اراک شناسنامه‌دار می‌شود

عباس خسروانی، سخنگوی شورای اسلامی اراک گفت: شهرداری موظف است شناسنامه باغات و اراضی اراک را تهیه و گزارش اقدامات انجام شده را به شورای شهر ارائه دهد.

عمران و برپایی مراسم‌های فرهنگی اجتماعی اولویت‌های شهری کهریزک

علی کلهر، شهردار کهریزک گفت: موضوعاتی از قبیل عمران، آبادانی، آسفالت جداول و همچنین برپایی مراسم فرهنگی و اجتماعی در تمام محله‌های سطح شهر در اولویت اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های اجرایی کهریزک در سال گذشته بود.

تحقق بیش از ۶۰ درصد مصوبات کمیسیون‌های تخصصی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران

احسان متولیان، دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران گفت: در بیش از دو سال فعالیت مجمع طی دوره جدید، بیش از ۶۰ درصد مصوبات شهرداران و کمیسیون‌ها تخصصی محقق شده و برخی مصوبات همچون پیگیری مطالبات شهرداری‌ها از دولت خارج از اختیارات شهرداران است که دولت آقای رئیسی گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته اند.

۲ هزار میلیارد ریال طرح بازآفرینی شهری در قرچک اجرا شد

بهرام نمرودی، مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری قرچک گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۳۱۵ میلیارد ریال طرح در قالب بازآفرینی شهری در مناطق مختلف قرچک اجرا شد.

شب پرحادثه برای آتش‌نشانی قزوین

رضا معروفی، افسر کشیک سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین از وقوع سه حادثه طی دو ساعت خبر داد.

رشد ۴۰ درصدی بودجه ۱۴۰۳ شهرداری آستارا

میثم الوان پور، شهردار آستارا بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری را بیش از ۲۸۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان بودجه نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد رشد دارد.

آغاز عملیات عمرانی سردرب بازار حرمخانه تبریز

حسین منیری فر، شهردار منطقه هشت تبریز از آغاز عملیات عمرانی سردرب بازار حرمخانه خبر داد و گفت: سردرب بازار حرمخانه به صورت طاقی و با آجری قفقازی اجرایی خواهد شد که بعد از تکمیل و نورپردازی متصل کننده بازار کفاشان به بازار حرم خانه خواهد بود.

کد خبر 745793

دیگر خبرها

  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • امنیت پایدار مناطق غربی کشور موجب توسعه این مناطق خواهد شد
  • مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در ۳۰ فروردین‌
  • اعتبار ۹۴ میلیارد ریالی برای بهسازی و توسعه پایانه باقوشخانه
  • شهرهای بدون مانع برای افراد دارای معلولیت
  • احداث سالن ورزشی در محله جروکان
  • شهری که برای ۱۰۰ سال آینده طراحی شد
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد
  • ماموریت شهرهای هوشمند هند