Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-23@16:13:31 GMT

منحنی صعودی بهای سوخت در انگلیس

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۸۰۱۱

منحنی صعودی بهای سوخت در انگلیس

قیمت بنزین و گازوئیل در انگلیس به دلیل پیامدهای ناشی از جنگ اوکراین و تحریم نفت روسیه، به بالاترین حد رسیده و بهای هر لیتر گازوئیل به رغم تصمیم دولت برای کاهش مالیات سوخت، از مرز ۱.۸۰ پوند عبور کرد.

به گزارش مشرق، بهای هر لیتر گازوئیل که مارس گذشته به ۱.۷۹ پوند رسید طی چند هفته اخیر چند پنس کاهش یافته بود اما هم زمان با افزایش احتمال تحریم نفت روسیه از سوی کشورهای اروپایی، از مرز ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۰ پوند تجاوز کرد که در تاریخ انگلیس بی سابقه است.

بهای هر لیتر بنزین هم با میانگین سه پنس افزایش به ۱.۶۶ پوند رسیده است. این درحالیست که دولت انگلیس در متمم بودجه امسال که چند هفته پیش به پارلمان ارائه شد، مالیات هر لیتر سوخت را پنج پنس کاهش داد تا کمی از فشار بر مردم بکاهد.

کارشناسان می‌گویند که این کاهش قطره‌ای در اقیانوس است و اگر اتحادیه اروپا با تحریم نفت روسیه موافقت کند قیمت‌ها فراتر از سطح موجود می‌رود. اتحادیه اروپا هفته‌هاست که روی چگونگی کاهش وابستگی به انرژی روسیه تمرکز کرده و برنامه‌هایی را برای حذف تدریجی نفت خام روسیه در مدت شش ماه در نظر دارد.

با این حال، کشورها در مورد اینکه چه زمانی به این وابستگی پایان دهند، اختلاف نظر دارند. مجارستان که ۶۰ درصد از نفت مورد نیاز خود را از روسیه تامین می‌کند این پیشنهاد را رد کرده و آن را غیرقابل قبول دانسته است. دولت های چک و اسلواکی هم خواهان یک دوره گذار هستند.

انگلیس به اندازه اتحادیه اروپا به نفت روسیه وابسته نیست، با این حال، تقریباً یک پنجم کل مصرف گازوئیل این کشور در سال ۲۰۲۰ از روسیه تامین شد.

«سیمون ویلیامز» سخنگوی یک شرکت خدمات خودرو در انگلیس موسوم به RAC گفت: «تلاش‌ها برای کنار گذاشتن واردات گازوئیل روسیه منجر به کاهش عرضه و افزایش قیمتی شده که خرده‌فروشان برای گازوئیل می‌پردازند». وی افزود: متأسفانه، رانندگان خودروهای گازوئیلی باید خود را برای درد بیشتر در پمپ بنزین ها ها آماده کنند.

کاهش فروش سوخت در انگلیس

افزایش بی سابقه قیمت سوخت در انگلیس باعث شده تا رغبت مردم برای سفر با خودرو کاهش یابد و بالطبع فروش سوخت هم کم شود. شرکت Ascona Group  که مالک ۶۰ پمپ بنزین در انگلیس است، اعلام کرد که میزان سوخت فروخته شده در این کشور ۲۰۰ هزار لیتر در هفته در مقایسه با سطح قبل از همه گیری کرونا کاهش یافته است.

اداره آمار ملی انگلیس هفته پیش فاش کرد که اقتصاد این کشور در ماه مارس ۰.۱ درصد کوچک شده و افزایش‌ قیمت‌ اجناس از جمله سوخت مردم را تحت فشار قرار داده است.

قطع واردات انرژی از روسیه بخش مهمی از برنامه غرب برای تحت فشار قرار دادن دولت روسیه است. اما وقتی صحبت از گازوئیل هم به میان می آید، اوضاع به ویژه برای انگلیس سخت تر می‌شود.

گازوئیل از طریق پالایش نفت خام تولید می شود و قبل از جنگ، بیشتر گازوئیل انگلیس در روسیه تولید و با تانکر حمل می شد.

عرضه گازوئیل در سراسر جهان قبل از شروع جنگ اوکراین کم و ابهام درباره تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه باعث افزایش قیمت‌ها شد.

اکثر کشورهای اروپایی در حال حاضر واردات نفت و گازوئیل روسیه را کاهش داده‌اند اما تامین منابع جایگزین به معنای پرداخت قیمت های بالاتر است. داده‌های آماری نشان می‌دهد که بیش از نیمی از واردات گازوئیل اروپا از روسیه انجام می شود.

وزرای امور خارجه کشورهای اروپایی امروز در بروکسل تشکیل جلسه دادند تا درباره بسته ششم تحریم‌های روسیه که شامل توقف واردات نفت از این کشور تا پایان سال میلادی می‌شود، تصمیم‌گیری کنند.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین قیمت انگلیس اتحادیه اروپا مجارستان دولت انگلیس دولت روسیه نفت روسیه روسیه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت اتحادیه اروپا نفت روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۸۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت شاهین در مدار صعودی / شاهین کارکرده هم گران شد! + جدول قیمت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،به نقل از اقتصادآنلاین با مطالعه جدول زیر اطلاعات کاملی درباره قیمت روز خودروهای شاهین به دست خواهید آورد.


برند مدل کارکرد قیمت (تومان)
شاهین، G اتومات ۱۴۰۳ صفر ۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G اتومات ۱۴۰۳ صفر ۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۳ صفر ۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G اتومات ۱۴۰۳ صفر ۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G اتومات ۱۴۰۲ ۱۱,۰۰۰ ۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۰ ۸۵,۰۰۰ ۶۲۸,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۲ ۴,۵۰۰ ۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۲ ۲۱,۰۰۰ ۷۱۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین، G دنده‌ای ۱۴۰۱ ۳۰,۰۰۰ ۶۷۵,۰۰۰,۰۰۰

جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در خبرآنلاین مراجعه کنید.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898131

دیگر خبرها

  • چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست
  • چین کمر تسلا را شکست/ حراج خودروهای تسلا برای ماندن در بازار
  • قیمت شاهین در مدار صعودی / شاهین کارکرده هم گران شد! + جدول قیمت
  • ۱۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هرمزگان کشف شد
  • توقیف ۳۹ خودروی شوتی با ۱۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هرمزگان
  • توقیف ۳۹ خودرو شوتی با ۱۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هرمزگان
  • کشف ۱۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هرمزگان
  • ۱۴۹ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هرمزگان کشف شد
  • توزیع بیش از ۷۰ میلیون لیتر  مواد سوختی در روستا‌های کرمانشاه
  • کشف ۱۵ هزار لیتر سوخت گازوئیل قاچاق در سمنان