Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@14:47:04 GMT

تشکیل  بیش از ۱۹۰۰ پرونده تخلف در ۸ روز اخیر 

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۱۸۲۶۱

تشکیل  بیش از ۱۹۰۰ پرونده تخلف در ۸ روز اخیر 

حمیدرضا ایزدی امروز در دومین اجلاس عمومی اتاق اصناف مرکز استان به فعالیت ۱۶۷ هزار و ۷۳۲ صنوف دارای جواز کسب در این استان اشاره و گفت: در این واحد‌های صنفی به طور مستقیم برای حدود ۴۲۰ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

او گفت: اصناف نقش مهمی در فرایند توزیع عادلانه کالا در سطح جامعه بر عهده دارند و در بحران‌های مختلف به کمک بخش دولت و مردم شتافته اند و این موضوع در خور تحسین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایزدی گفت: در ۴ سال گذشته و علی‌رغم وجود مسائل و مشکلاتی نظیر کرونا و ...، اصناف با تعهد مثال زدنی پای کار بودند و با وجود سختی‌ها و مشکلات اجازه ندادند مردم با کمترین مشکلی در تامین و توزیع کا لا مواجه شوند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس گفت: در شرایط فعلی نیز که هدفمندی یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی در دستور کار دولت قرار گرفته است، اصناف نقش مهمی برای کمک به ثبات بازار بر عهده دارند.

ایزدی همچنین بر تشدید نظارت‌ها بر بازار تاکید و گفت: ۴۵۸ بازرس به همراه ۲۲۹ گروه بر بازار نظارت می‌کنند و در ۸ روز گذشته نظارت و بازرسی‌ها در استان فارس فقط ۱۹۳۷ پرونده تخلف تشکیل شده است.

او انصاف و مشتری مداری را از ویژگی‌های بارز اصناف عنوان و گفت: اصناف متولی اصلی ساماندهی نظام توزیع در کشور و استان محسوب می‌شوند، لذا نقش آن‌ها در تامین نیازمندی‌های تولید، بخش خدمات، بازرگانی و توزیع حیاتی است همچنان که اصناف با توزیع به موقع کالا در جلوگیری از التهابات بازار نقش موثری برعهده دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان صمت فارس رزمایش بازرسی و نظارت پرونده تخلف صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۸۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای کشف ۳۰ هزار دلار از دو مسافر آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: پرونده کشف ۳۰ هزار دلار از ۲ مسافر به مقصد آمریکا در شعبه سوم بدوی تعزیرات شیراز رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود و کافی نبودن توضیحات متهمان پیرامون پرونده، تخلف قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط ارزهای کشف شده، هر کدام از متهمان را به پرداخت هفت میلیارد و ۸۲۶ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۲ برابر ارزش ریالی ارزهای کشف شده محکوم و جمعاً به پرداخت ۱۵ میلیارد و ۶۵۲ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

سالاری گفت: مأموران پلیس فرودگاه شهید دستغیب شهرستان شیراز این تخلف را هنگام بازرسی از مسافران در فرودگاه کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارسال کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: خروج ارز از کشور بیش از ۵ هزار یورو و جابجایی بیش از ۱۰ هزار یورو معادل آن با سایر ارزها درون کشور قاچاق محسوب و پرواز و خروج مسافر تا تعیین تکلیف تخلف و پرداخت کامل جریمه ممنوع می‌شود.

کد خبر 6085097

دیگر خبرها

  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران
  • تعطیل‌کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • تعطیل کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • مادر و دختر قاچاقچی ارز در شیراز، نقره داغ شدند
  • مادر و دختر قاچاقچی ارز از پرواز آمریکا جا ماندند
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • ماجرای کشف ۳۰ هزار دلار از دو مسافر آمریکا