Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، احسان خاندوزی در نشست شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی، اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های بخش خصوصی در سال‌های گذشته همواره اصلاح برخی سیاست‌ها و از بین بردن اخلال‌ها و انحراف‌های قیمتی بوده است و ارز ترجیحی نیز یکی از این موضوعات است.

به گفته وی، آنچه که در رابطه با حذف ارز ترجیحی رخ داده، مقدمه اصلاح اقتصادی کشور است و پس از ارزیابی تغییرات، در ماه‌های آینده نسبت به دیگر موضوعات نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اقتصاد با بیان این‌که ارز ترجیحی نان و دارو حذف نشده است، گفت: آنچه که اتفاق افتاده، بخشی از خواسته دولت، مجلس و بخش خصوصی است. قطعا چنین طرح‌هایی بدون نقص نخواهد بود اما تلاش می‌شود که با ترمیم سیاست‌ها از مسیر اصلی خارج نشویم.

خاندوزی ادامه داد: اگر اصلاح سیاست‌های یارانه‌ای کشور به اهداف خود نرسد، قطعا برای برداشتن گام‌های بعدی با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به سال‌هایی که اقتصاد ایران تورم بالا را تجربه کرده، بیان کرد: بخش مهمی از طرح‌های اصلاحی دولت باید با حمایت اقشار مختلف و فعالان بخش خصوصی اجرایی شود. از این‌رو جلسات شورای گفت‌وگو اهمیت زیادی خواهد داشت.

وزیر اقتصاد افزود: یک لایحه‌ی دو فوریتی در هیات دولت به تصویب رسید که ارز مبنای حقوق گمرکی را که برای ماشین‌آلات و مواد اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرد، همان باشد که برای کالاهای اساسی استفاده می‌شود؛ که امیدواریم با همکاری مجلس امکان اجرای آن به‌زودی فراهم شود.

223223

کد خبر 1631883

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: تورم اقتصاد ایران بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۸۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می‌شود

حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی ایران  گفت: مذاکراتی در مورد رفع تعهد ارزی که مشکلاتی را برای اقتصاد کشور ایجاد کرده که در این مورد با وزیر اقتصاد مذاکراتی شده است.

او افزود: بحث رفع تعهد ارزی فقط مربوط به اتاق بازرگانی و وزارت اقتصاد نیست و نهادها و ارگان‌های دیگر هم باید راجع به این موضوع اظهارنظر کنند؛ به‌ ویژه این که بانک مرکزی باید روی این مسائل مطالعاتی داشته باشد و بعد جمع‌بندی انجام شود.

حسن‌زاده ادامه داد: پیشنهادی از سوی بخش خصوصی ارائه شده و تلاش داریم که یک قسمتی از تعهدهای ارزی را مخصوصا تا سقف یک میلیون دلار و برای واحدهای کوچک و صادرکنندگانی که در سطح رقم‌های پایین‌تری صادرات دارند را جزو معافیت‌های تعهد ارزی قرار دهیم.

به گفته رییس اتاق بازرگانی ایران، فعلا اقدامی در این زمینه نشده و بررسی‌ها در حال انجام است تا در روزهای آینده نتیجه اعلام شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: دولتی‌ها شاهد گرفتاری‌هایی که از این بابت متوجه بخش خصوصی شده، هستند و در این زمینه کمک می‌کنند تا توسعه صادرات کشور محقق شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۸ فروردين
  • صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می‌شود
  • خصوصی‌ها در تور خصولتی‌ها
  • توضیحات وزیر کار درباره اصلاح بررسی دستمزدها در قانون کار
  • توضیحات مرتضوی درباره اصلاح بررسی دستمزدها در قانون کار
  • افقه در گفت و گو با قدس: مجلس برای تحقق شعار سال لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم را تصویب کند
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۷ فروردين
  • تغییرات اقتصادی در کابینه رییسی؛ استراتژی راهبری یا ضرورت بیرونی؟
  • با سخت گیری های بانک مرکزی، جهش تولید مقدور نخواهد بود
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۶ فروردين