Web Analytics Made Easy - Statcounter

جوزپ بورل امروز (دوشنبه) پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل گفت اتحادیه اروپا هنوز بر سر بسته ششم تحریم‌ها علیه روسیه به توافق نرسیده است.

خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد که بورل به خبرنگاران گفت: «متأسفان، تا امروز امکان دستیابی به توافق وجود نداشته است.»

البته به گفته بورل وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا تصمیم گرفته‌اند که ۵۰۰ میلیون یورو اضافی برای خرید تسلیحات در حمایت از کی‌یف ارائه دهند و مجموع پولی که اتحادیه اروپا برای این منظور در نظر گرفته است را به ۲ میلیارد یورو برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که اختلاف‌ها در میان کشور‌های اروپایی تنها به تحریم علیه روسیه منتهی نمی‌شود و به دلیل تحولات اوکراین، سوئد و فنلاند به دنبال پیوستن به ائتلاف ناتو هستند و ترکیه هم در این باره ابراز نگرانی کرده است.

پیش از این «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده بود که عضویت سوئد و فنلاند در ناتو (پیمان آتلانتیک شمالی) را تایید نمی‌کند و معتقد است که دیپلمات‌ها نباید برای آمدن به ترکیه با هدف متقاعد کردن آنکارا برای تایید پیشنهادات آن‌ها در ناتو خود را به زحمت بیندازند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جوزپ بورل اتحادیه اروپا تحریم روسیه تحولات اوکراین اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۸۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران

وزیر خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران تاکید کرد اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.   حسین امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت‌ غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است. اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.   در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست. اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • بورل: درباره گسترش تحریم‌های موجود علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد / تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند خطر گسترش تنش‌ها را برطرف کنند؛ باید جایی برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه