Web Analytics Made Easy - Statcounter

لندن – ایرنا – رئیس بانک انگلیس در اظهارنظری تکان دهنده، نسبت به افزایش قیمت‌های «آخرالزمانی» مواد غذایی هشدار داد و اعتراف کرد که بانک در مهار تورم بی‌سابقه در کشور ناتوان بوده است.

«اندرو بیلی» روز دوشنبه در نشستی با نمایندگان مجلس عوام انگلیس به انتقادات درباره عملکرد ضعیف بانک برای مقابله با تورم پاسخ داد و اوضاع نابسامان اقتصادی را گردن جنگ در اوکراین و همه‌گیری کرونا انداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این دو تحول در زنجیره تامین کالا اخلال ایجاد کرد افزود: ما نمی‌توانیم چیزهایی مانند جنگ را پیش‌بینی کنیم؛ این در اختیار هیچ‌کس نیست. درهر صورت فکر نمی‌کنم که می‌توانستیم کاری متفاوت انجام دهیم؛ ما نمی‌توانستیم جنگ اوکراین را پیش بینی کنیم.

بیلی گفت که جنگ در اوکراین قیمت انرژی را که بزرگترین محرک تورم است افزایش داده است؛ این در حالیست که به گفته او اوج‌گیری کرونا در چین و قرنطینه در شانگهای بر زنجیره تامین مواد غذایی تاثیر منفی گذاشته است.

بانک مرکزی انگلیس دو هفته پیش با افزایش نرخ بهره به بالاترین سطح در ۱۳ سال گذشته، در بیانیه ای خطر رکود اقتصادی را پیش بینی کرد و این در حالی است که تورم به بالاترین حد در ۴۰ سال گذشته رسیده است.

پیش بینی های اقتصادی حاکی از آن است به دلیل یک جهش دیگر در بهای انرژی، تا پایان سالجاری میلادی نرخ تورم به بالای ۱۰ درصد می رسد.

بانک مرکزی انگلیس میانگین نرخ تورم را ۲ درصد پیش‌بینی کرده بود اما بیلی اعتراف کرد که هیچ سیاست پولی معقولی وجود ندارد که بتواند تورم را در سال جاری ۲ درصد نگه دارد.  

وی همچنین هشدار داد که با افزایش تورم، نرخ بیکاری افزایش خواهد یافت. بیلی گفت: "آنچه آن را پایین می آورد یک شوک درآمدی بسیار بزرگ و واقعی است اما به نظر می‌رسد که آمار بیکاری رو به افزایش خواهد بود.»

بیلی به نمایندگان مجلس گفت که بانک مرکزی انگلیس با بزرگترین چالش سیاست‌های پولی در ۲۵ سال گذشته مواجه است. وی در مورد تأثیر برگزیت هم اظهار داشت که هیچ مدرکی برای تغییر دیدگاه بانک، مبنی بر بد بودن این تحول سیاسی برای تجارت انگلیس وجود ندارد.

قیمت مواد غذایی در انگلیس به دلیل تبعات برگزیت، بحران کرونا و شرایط ناشی از جنگ در اوکراین، طی ماه‌های اخیر تا ۶۰ درصد افزایش یافته است. مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد که در طول یک سال آینده از هر ۲۰ شهروند انگلیسی، یک نفر قادر به خرید مواد غذایی و پرداخت قبوض انرژی نخواهد بود.

طبق یک نظر سنجی صورت گرفته، هزینه‌های زندگی اکنون دغدغه اصلی خانوارهای انگلیسی است و ۹۰ درصد آنها نگران پیامدهای ناشی از افزایش قیمت ها هستند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: انگلیس ، نرخ تورم ، بحران اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: انگلیس نرخ تورم بحران اوکراین بانک مرکزی انگلیس مواد غذایی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۸۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت

به گزارش همشهری آنلاین،‌ علیرضا غفاری سربازرس اداره مبارزه پولشویی بانک مرکزی در ارتباط زنده با بخش خبر سیما گفت: سقف تراکنش غیر حضوری شبکه بانکی از ۱۰۰ میلیون روزانه به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی گفت: به موجب ابلاغیه امروز بانک مرکزی به شبکه بانکی،‌ سقف انتقال پول و تراکنش با اینترنت بانک و همراه بانک در ماه برای فرد حقیقی به یک میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین تراکنش های خرید با ابزارهای پذیرش و پوزها و IPG ها و تراکنش غیر حضوری از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی تصریح کرد طبق بخشنامه امروز بانک مرکزی،‌ نقل و انتقال وجوه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان تاکنون نیاز به ارائه مدارک ومستندات داشت که این آستانه هم به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است و تا ۴۰۰ میلیون نیاز به مستندات نیست و مازاد بر آن باید با ارائه مستندات و مدارک باشد.

سقف برداشت از خودپرداز بانک بطور روزانه ۲۰۰ هزار تومان از هر کارت و سقف انتقال وجه کارت به کارت با دستگاه خودپرداز بانک ۱۰ میلیون تومان در روز است.

کد خبر 846725 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم بانک بانک مرکزی

دیگر خبرها

  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی
  • پیش‌بینی وزش باد در اغلب مناطق خوزستان
  • پیش‌بینی افزایش دما و رطوبت در خوزستان
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • تورم ماهانه و نقطه به نقطه یزد مهار شد
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • مهار کامل تورم ماهانه و نقطه به نقطه استان یزد
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران
  • عملیات «وعده صادق» ناتوانی اسراییل را آشکار کرد