Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌ صادقی، صبح امروز، ۲۶ اردیبهشت‌ ماه، در همایش شهدای روحانی و شهدای حرم مطهری رضوی که در مجتمع آیه‌ها برگزار شد، اظهارکرد: شهادت و جانبازی بزرگترین نعمت است. قرآن نیز به ما آموخته است که گفتمان و ادبیات شهادت گفتمان سرور و شادی است.

وی افزود: در حقیقت ادبیات شهادت، ادبیات بشارت و کامیابی است و لذا باید به شهدا و خانواده‌های‌شان تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من به خانواده ۲ شهید حرم مطهر رضوی که آخرین شهدای روحانیت هستند، تبریک می‌گویم. نمی‌دانم این ۲ عزیز در پیشگاه خداوند چه کرده بودند که در ماه مبارک رمضان و در حرم مطهر امام رضا(ع) چنین هدیه‌ای به آن‌ها اهدا شد. آیا از این لذت و شیرینی لذت والاتری هم وجود دارد؟ کدامیک از ما هستیم که آرزوی این نعمت بزرگ را نداریم؟

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهید احیاگر و عامل زندگی و حیات است، ادامه داد: جهاد یک امر همگانی و همیشگی است. در حقیقت جهاد عامل عزت، اقتدار و حیات است اما در زمان‌های مختلف مصادیق آن تغییر می‌کند چرا که در برابر انواع تهاجم‌های دشمن انواع جهاد ها نیز تعریف می‌شود چون همواره در برابر جبهه حق، جبهه باطل وجود دارد؛ لذا جهاد باید به صورت مستمر و همیشگی انجام شود. در پرتوی جهاد است که انسان‌ها مورد محک قرار می‌گیرند.

حاجی‌ صادقی با بیان اینکه همواره جنگ بین حق و باطل بر سر دین و باورها بوده، تاکید کرد: بر اساس آیات قرآن گمان نکنید روزی استکبار و دشمنان با شما بر سر حقوق بشر و انرژی هسته‌ای کنار خواهند آمد. اینگونه نیست؛ جنگ آن‌ها بر سر ولایت و حاکمیت الله است. در واقع استکبار در صدد است که اراده خود را حاکم و سلطه خود را تحمیل و ما را از ولایت‌ الله خارج کند و به ولایت خود در آورد.

روحانیت پرچم‌دار جهاد است

وی با بیان اینکه همیشه پرچم‌دار این جهاد روحانیت بوده است، عنوان کرد: روحانیت در مکتب اهل بیت(ع) آموخته در سراسر زندگی خود همانند اهل بیت(ع) جهاد داشته باشد. روحانیت سنگرنشینی دین را یاد گرفته و آموخته است که بگوید سر، فرزند و آبرویم را می‌دهم اما نمی‌گذارم دین خدا سر بدهد. در حقیقت این همان فرهنگ حسینی، علوی و فاطمی است که می‌گوید آنجا که دین خدا در خطر باشد، اصغر، اکبر و عباس فدا می‌شوند و همه سر می‌دهند تا دین خدا سر ندهد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: شهدای روحانی نشانگر همین موضوع هستند. روحانیت نه تنها راهنما بلکه راهبر صراط مستقیم است. روحانیت تنها نمی‌گوید به جبهه بروید بلکه همیشه شعارش این است که بیاید و همیشه خود پرچم‌دار بوده است.

حاجی‌ صادقی بیان کرد: در حقیقت این جهاد روحانیت معلول اشراف کامل بر تحرکات دشمن، آسیب‌ها، دشمنی‌ها و اطلاعات است. روحانیت همیشه با بصیرت الهی خود که در پرتو تقوا به دست آورده، بصیرت کامل نسبت به نقشه‌های دشمن و صراحت در دفاع از دین را دارد. روحیه جهادی و گذشتن از همه چیز از دیگر ویژگی‌های روحانیت است.

روحانیون باید جهاد تبیین را اولویت کار خود قرار دهند

وی با تاکید بر اینکه روحانیون باید در جهاد تبیین پیشتاز باشند، گفت: با توجه به هدایت‌های رهبر جانبازمان ما امروز باید جهاد تبیین را اولویت کار خود قرار دهیم. در جهاد تبیین است که روحانیت فرمانده است و اگر در جهاد نظامی و اقتصادی به کسانی که در آن میدان می‌جنگند، کمک می‌کنیم اما در این نوع از جهاد مبنای تبیین باید از روحانیت باشد. ما آموخته‌ایم هر جایی که غیر روحانیت دین را تبیین کند، دین به انحراف کشیده خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: ما به ۲ دلیل باید جهاد تبیین را اولویت قرار دهیم. اولا اینکه جهاد تبیین می‌تواند مبنای همه جهادهای دیگر باشد؛ در مجموع با جهاد تبیین است که همه اقشار جامعه به میدان جهاد خواهند آمد و در حقیقت جهاد تبیین موتور حرکت جهادهای دیگر است.

حاجی‌ صادقی اضافه کرد: دومین دلیل نیز این است که امروز دشمن به جای تصرف سرزمین خرمشهر و حمله به آبادان به ذهن‌ها و قلب‌ها حمله کرده و در حمله خود معرفت‌ها را هدف قرار داده است. در حوزه علمیه آموخته‌ایم که شخصیت انسان توسط آگاهی‌ها و تعلقات او ساخته می‌شود. از این‌ رو است که دشمن در صدد است که این دلبستگی‌ها، ذائقه‌های فرهنگی و الگوها را تغییر دهد و بصیرت‌زدایی کند.

وی تاکید کرد: به خدا قسم اولین و بزرگترین آروزی همه ما شهادت است و امیدوارم که خداوند این توفیق را نصیب ما کند. پس با وجود چنین آروزیی دشمن ما را از چه می‌ترساند؟ ببیند که شهادت عامل حیات ما در طی این ۴۰ سال است؛ ببیند که شهادت عامل تحرک و رویش‌های جدید است. پس اگر یاد شهدا را که اصلا نیازی به این گرامیداشت‌ها ندارند، گرامی می‌داریم، برای این منظور است که این حیات را در سراسر جامعه جاری کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: انرژی هسته ای نماینده ولی فقیه در سپاه حقوق بشر عبدالله حاجی صادقی ولی فقیه در سپاه جهاد تبیین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۸۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگر قشری تاثیرگذار در رشد وشکوفایی اقتصاد درکشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار مدیران اداره کار و تشکل‌های کارگری و جامعه کار و تولید استان با تبریک هفته کارگر به اهمیت و جایگاه ارزشمند کار و کارگر در اسلام اشاره کرد وگفت: اسلام پیرامون مسئله کار و کارگری بسیار حرف برای گفتن دارد.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، قشر روحانیت و کارگر را از گروه‌های مهم وتاثیرگذار جامعه بیان کرد و ادامه داد: دشمن و به خصوص منافقان در ابتدای انقلاب بسیار تلاش کردند که کارخانه‌ها بسته شود، اما موفق نشدند و کارگران ما در این زمینه جهاد از خود نشان داده و بسیاری از پیشرفت‌ها به دلیل فهمی است که جامعه کارگری دارد.
امام جمعه اصفهان با تاکید بر نقشه دشمن بر کنار زدن قشر روحانیت و کارگر از جامعه افزود: آنها می‌دانند که اگر این دو قشر روحانیت و کارگر در کنار یکدیگر باشند می‌توانند در برابر دشمن بایستند و تحریم‌ها را بر همین اساس قرار دادند تا القاء کنند که حکومت اسلامی نمی‌تواند زندگی مردم را اداره کند و مردم و حکومت را از یکدیگر جدا کنند.
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به ضرورت رفع موانع تولید و هموار کردن مسیر اشتغال گفت: هر قدمی برای کار و اشتغال برداشته شود آن قدم برای عظمت و بزرگی ایران است و زمانی که اقتصاد شکوفا شود، دیگر دست ما در برابر دیگران دراز نیست، در جنگ غزه برای مردم مشخص شد که دشمن ما چه موجودی است و اگر بدانند چیزی نیاز داریم آن را به ما نمی‌دهند.
در ابتدای این جلسه نماینده جامعه کارگری استان به برخی از نکات و مسائل مربوط به این قشر پرداخت و گفت: ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت استان اصفهان بیمه شده تامین اجتماعی هستند و این وظیفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را سنگین‌تر می‌کند.

دیگر خبرها

  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • جهاد تبیین اولویت اول برنامه های سپاه
  • کارگر قشری تاثیرگذار در رشد وشکوفایی اقتصاد درکشور
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • همایش جهاد تبیین در شهرکرد
  • برگزاری همایش جهاد تبیین در شهرکرد
  • خانواده های شهدا پاسداران واقعی ارزشهای انقلاب اسلامی هستند