Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر بامداد سه‌شنبه به‌صورت تلفنی با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود گفتگو کرد.

وزارت امور خارجه قطر ضمن اعلام این خبر، در بیانیه‌ای گفت: «وزیر خارجه با همتای آمریکایی خود درباره تحولات توافق هسته‌ای با ایران گفتگو کرد».

شبکه «الجزیره» در این‌باره گزارش داد: «محمد بن عبدالرحمن و بلینکن در مورد تحولات بحران اوکراین و عملیات نظامی روسیه صحبت کردند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، وزرای خارجه قطر و آمریکا همچنین به بررسی تحولات افغانستان پرداختند.

محمد بن عبدالرحمن پیش از این نیز با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره آخرین تحولات مربوط به توافق هسته‌ای ایران و برخی مسائل دوجانبه گفتگو کرده بود. 

وی پیش از آن نیز با «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران تلفنی گفت‌وگو و جدیدترین تحولات مربوط به مذاکرات با ایران در وین را بررسی کرده بود.

این رایزنی‌های وزیر خارجه قطر در پی سفر اخیر امیر این کشور به تهران و دیدار وی با مقام‌های بلندپایه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

اندیشکده آمریکایی واشنگتن درگزارشی به تحلیل سفر «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر که روز پنج شنبه به ایران سفر کرده بود، اشاره کرد و نوشت که احتمالاً وی به دنبال ایفای نقش در احیای توافق هسته‌ای و جلب کمک ایران برای پذیرایی از طرفداران جام جهانی در اواخر سال جاری خواهد بود.

امیر قطر پس از تهران به اروپا رفت | آیا قطر برای احیای برجام وساطت می‌کند؟ جزئیات رایزنی های مقام قطری درباره توافق هسته‌ای ایران | قطر به دنبال چیست؟ کد خبر 676991 برچسب‌ها قطر هسته‌ای - برجام ایران و آمریکا هسته‌ای - مذاکرات ایران و قطر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قطر هسته ای برجام ایران و آمریکا هسته ای مذاکرات ایران و قطر توافق هسته ای خارجه قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۹۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است

نشریه انگلیسی آی نوشت: رئیس‌جمهور جو بایدن همه گزینه‌ها را «روی میز» نگه می‌دارد و در نظر دارد تا توافق برای جلوگیری ایران از تولید سلاح‌های هسته‌ای به عنوان بخشی از تلاش‌های دیپلماتیک گسترده‌تر برای جلوگیری از جنگ همه‌جانبه در خاورمیانه را احیا کند.   به گزارش انتخاب، در ادامه این مطلب آمده است: وزارت امور خارجه ایالات متحده به ما گفت است که بایدن «به هر طریقی» تضمین خواهد کرد که «ایران هرگز به سلاح هسته‌ای نرسد».   یک منبع نزدیک به دولت بایدن گفت که کاخ سفید در حال بررسی توافق هسته‌ای جدید با ایران در ازای لغو برخی تحریم‌های اقتصادی علیه تهران است تا از یک جنگ تمام عیار در منطقه جلوگیری کند.   این منبع گفت: یک دیدگاه در داخل دولت این است که رئیس جمهور فرصتی را برای آغاز مذاکرات دیپلماتیک برای احیای مجدد توافق هسته‌ای ایران می‌بیند.   این منبع افزود: تا آنجایی که من درک می‌کنم، این به عنوان راهی برای مماشات با اسرائیل و ایران در نظر گرفته می‌شود.»   سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا بایدن در حال بررسی مذاکرات دیپلماتیک برای احیای مجدد توافق هسته‌ای با ایران است یا خیر، گفت: «همانطور که رئیس جمهور و وزیر امور خارجه [آنتونی بلینکن]به صراحت گفته اند، ایالات متحده به هر طریقی تضمین خواهد کرد که ایران هرگز سلاح هسته‌ای نخواهد داشت.»   دولت بر این باور است که یک مسیر دیپلماتیک بهترین راه رو به جلو است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • واکنش تند حماس به ادعاهای بلینکن درباره مذاکرات آتش‌بس
  • بایدن در حال بررسی توافق جدید هسته‌ای با ایران
  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه اردن با امیرعبداللهیان درباره تحولات منطقه
  • بررسی تحولات منطقه در گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و فیدان
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره تحولات اخیر منطقه
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • تهدید حماس به تعلیق مشارکت در مذاکرات بی‌نتیجه آتش‌بس با رژیم صهیونیستی