Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه آمریکا از قدردانی وزیر امور خارجه این کشور از همتای قطری‌اش برای نقش دوحه در دیپلماسی آمریکا با ایران خبر داد.

به گزارش ایمنا، وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور در گفت‌وگو با محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، همتای قطری‌اش از نقش سازنده قطر در تلاش‌های ما برای حل و فصل مسائل مربوط به ایران، حمایت مداوم آن از استقلال و تمامیت ارضی اوکراین و کمک‌های دیپلماتیک قطر برای افغانستان قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است، بلینکن «مرگ غم‌انگیز» شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی-آمریکایی شبکه الجزیره قطر را به الثانی تسلیت گفته است.

طبق این بیانیه، آن‌ها درباره «شراکت قوی و رو به رشد» آمریکا و قطر از جمله راجع به فرصت‌ها برای همکاری بیشتر در زمینه مسائل منطقه‌ای صحبت کرده‌اند.

قدردانی بلینکن از همتای قطری‌اش برای نقش سازنده قطر در زمینه دیپلماسی آمریکا با ایران در پی این مطرح می‌شود که روزنامه العرب چاپ لندن چند روز پیش با توجه به سفر امیر قطر به تهران نوشت: برخی کارشناسان معتقدند که سفر شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر به ایران و برخی کشورهای اروپایی تلاشی در راستای به نتیجه رساندن مذاکرات و رسیدن به توافق جدید میان دو طرف است. این کارشناسان تاکید کردند که شیخ تمیم در ابتدا اظهارات مسئولان ایرانی را خواهد شنید و بعد از آن رویکرد آنها را به اروپایی‌ها منتقل خواهد کرد.

کد خبر 575666

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آنتونی بلینکن بلینکن و برجام آمریکا جو بایدن جو بایدن و برجام قطر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۹۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید

وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به چین که به دنبال حل‌وفصل مسائلی است که می‌تواند روابط تازه بهبود یافته این دو کشور را به خطر بیندازد، امروز – پنجشنبه – از چین خواست تا «رفتار عادلانه‌ای» در برابر شرکت‌های آمریکایی در پیش بگیرد.

به گزارش ایسنا، سفر «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به چین تازه‌ترین دیدار سطح بالا میان این دو کشور است و آنها درباره مسائلی نظیر تجارت جهانی و ارتباطات نظامی گفت‌وگو و رایزنی کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد که روابط واشنگتن و پکن به طور فزاینده‌ای بر سر مشکلاتی مثل چگونگی فعالیت شرکت‌های آمریکایی در چین، صادرات چین و ظرفیت تولید و هم‌چنین حمایت پکن از مسکو در جنگ اوکراین به مشکل برخورد کرده و اختلافاتی به وجود آمده است.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به نشستی که با مقام رسمی چینی در شانگهای برگزار شده، گفت که بلینکن نگرانی‌هایی را در رابطه با «سیاست‌های تجارت» عنوان کرده است.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: «ایالات متحده به دنبال رقابت اقتصادی سالم با جمهوری خلق چین است و می‌خواهد رفتار عادلانه‌ای در قبال کارگران و شرکت‌های آمریکایی فعال در چین اتخاذ شود.»

چین «انتقادات بی‌اساسی» را مبنی بر اینکه ظرفیت تولیدش «بیش از حد» است، رد کرده و افزود که صنایع این کشور، از وسایل نقلیه الکتریکی گرفته تا پنل‌های خورشیدی، «رقابتی و نوآور» هستند.

آنتونی بلینکن فردا جمعه جهت دیدار با «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین و احتمالا دیدار با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور این کشور به پکن سفر خواهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت فرارسیدن سالروز واقعه طبس
  • بلینکن وارد چین شد
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • حماس بارها در طول مذاکرات نرمش نشان داده است
  • حماس پاسخ آمریکا را داد + جزئیات
  • بلینکن: ما استاندارد‌های دوگانه درباره نقض حقوق بشر از سوی اسرائیل نداریم