Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-دفتر دادستان منطقه بروکلین ادعا‌هایی را بر ضد یک متخصص قلب فرانسوی-ونزوئلایی مطرح کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک متخصص قلب فرانسوی-ونزوئلایی توسط ایالات متحده به فروش باج افزار به مجرمان سایبری و آموزش آنها در مورد نحوه اخاذی از قربانیانی که هک شده بودند متهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دفتر دادستان منطقه بروکلین گفت که مویسس لوئیس زاگالا، 55 ساله، که در شهر سیوداد بولیوار ونزوئلا زندگی می کند، "نه تنها محصولات باج افزار را برای هکرها تولید کرد و به آنها فروخت، بلکه به آنها در استفاده از این باج افزارها آموزش داد."
دفتر دادستان مدعی شده است این پزشک فرانسوی-ونزوئلایی "ابزارهای انجام حملات باج افزار را فروخت، مهاجمان را در مورد نحوه اخاذی از قربانیان آموزش داد، و سپس به حملات موفقیت آمیز، از جمله توسط عوامل مرتبط با دولت ایران، مباهات کرد."
باج‌افزار اطلاعات رایانه‌های هک شده را رمزگذاری می‌کرد، سپس مهاجمان برای رمزگشایی آن درخواست پول می‌کردند.
یکی از اولین محصولات توسعه یافته توسط Zagala یک برنامه ربودن اطلاعات به نام "Jigsaw v. 2" بود که دارای یک شمارنده به اصطلاح "آخرالزمانی" بود که زمان هایی را که کاربر برای از بین بردن آن تلاش می کرد را پیگیری می کرد.
به گفته مقامات آمریکایی، زاگالا به مشتریان خود دستور داده بود «اگر کاربر بارها باج‌افزار را بکشد، پس واضح است که برای پاک کردن کل هارد دیسک خود پول نمی‌پردازد».
اگر زاگالا مجرم شناخته شود، ممکن است به 10 سال زندان محکوم شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکا باج افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۱۹۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجرمان سایبری درکمین بازنشستگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، سرهنگ رسول جلیلیان گفت: مجرمان سایبری از اقشار مختلف برای تحقق اهداف مجرمانه خود سوءاستفاده می‌کنند که یکی از این موارد فریب بازنشستگان با ترفند ثبت نام وام بازنشستگی است.

وی اضافه کرد: کاربران بدون آگاهی مبلغ ناچیز درخواست شده را از طریق لینک ارسال شده پرداخت می کنند درحالی که یک بدافزار است و مجرمان سایبری با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به سرقت می برند.

جلیلیان گفت: کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک‌های جعلی تحت عناوین مختلف، سعی در تشویق افراد به کلیک نمودن روی لینک ارسالی کرده و سپس هدایت به درگاه بانکی جعلی می کنند.

وی اضافه کرد: کلاهبرداران سایبری با مهندسی اجتماعی و به تناسب نیاز روز جامعه اقدام به تبلیغات مختلف مانند پرداخت وام کم بهره، سهام عدالت و از این قبیل کرده و دست به اعمال مجرمانه می زنند.

جلیلیان تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

وی اضافه کرد: کلاهبرداران سایبری با مهندسی اجتماعی و به تناسب نیاز روز جامعه اقدام به تبلیغات مختلف مانند پرداخت وام کم بهره، سهام عدالت و از این قبیل کرده و دست به اعمال مجرمانه می زنند.

جلیلیان تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!
  • دستگیری متهمان سایبری کنکور
  • کلاهبرداری ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان کنکور/ متهمان دستگیر شدند
  • ماجرای دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
  • دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور | دستگیری مجرمانی که سکه طلا می‌خواستند | قرار گذاشتن با متقلبان کنکور در جاده
  • عجیب اما واقعی؛ دریافت رمز ارز به خاطر تقلب در کنکور
  • کلاهبرداری از داوطلبان کنکور با دریافت رمزارز و سکه طلا
  • کلاه‌برداری مجرمان سایبری با ارسال پیام با مضمون دریافت کالابرگ
  • مجرمان سایبری در کمین بازنشستگان
  • مجرمان سایبری درکمین بازنشستگان