Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@07:23:40 GMT

فکری برای این قشر حقوق‌بگیر کنید

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۰۲۸۶

فکری برای این قشر حقوق‌بگیر کنید

گروه تعاملی الف - منصور ایزدی:

لوله‌کش خانه منزل همسایۀ حقوق‌بگیر ما آمد و برای تعویض مغزی شیرفلکه که 10دقیقه هم طول نکشید، 200هزار تومان گرفت. امروز همسایه می‌گفت: فلانی! شرمندۀ زن و بچه‌ام هستم. به دختر و پسرم که دارند بزرگ می‌شوند نگاه می‌کنم و غصه‌ام می‌گیرد که با این حقوق ناچیز برای آینده‌شان چکاری می‌توانم بکنم؟ اصلاً کاری می‌توانم بکنم؟ چند ماه است که همسرم را یک رستوران نتوانسته‌ام ببرم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چکار کنم؟

فقیر شدن طبقۀ متوسط واقعاً اتفاق افتاده است و این به نفع فضای اقتصاد و جامعۀ کشور نیست. حقوق‌بگیران در اقشار کارگری و حتی کارمندی(به جز کارمندان دستگاه‌های خاص پولدار) هر سال با رنج بیشتری نسبت به سال قبل مواجه می‌شوند. افزایش حقوق‌ها و دستمزدها به هیچ عنوان متناسب با گرانی‌ها نیست و این قدرت خرید است که هر روز دارد آب می‌رود. خرید مسکن، تعویض خودرو یا خرید ماشین نو برای بسیاری تبدیل به آرزو شده و یا منوط به اخذ وام‌های متعدد که معنای آن هم چیزی جز گستش فقر نیست. به راستی معنای فقر در قشر حقوق‌بگیر چیزی جز این است؟ چه اتفاقاتی در زندگی اقشار حقوق‌بگیر باید اتفاق بیفتد تا برخی به خود بیایند و برای رنج پیوسته و روزافزون این قشر فکری کنند؟ آیا حقوق‌بگیران گناه کرده‌اند که کاسب نیستند یا نتوانستند بشوند؟ آیا حقوق‌بگیران گناه کرده‌اند که وکیل و پزشک نیستند؟

آیا حقوق‌بگیران حق کسی را خورده‌اند که ابتدایی‌ترین حقوقشان در حوزۀ اقتصادی طبق قانون اساسی، هر روز و هرسال دارد نقض می‌شود و جیبشان کوچک‌تر و فقیرتر می‌شوند؟ قشر حقوق‌بگیر هر روز دارد بیشتر فقیر می‌شود و این در حالی است که تنها افزایش حقوق، پاسخگو و ترمیم‌کنندۀ این آسیب نیست. قشر حقوق‌بگیر هم دغدغه دارد؛ قشر حقوق‌بگیر هم هزینه دارد؛ قشر حقوق‌بگیر هم دنبال بهترین زندگی برای خانواده و فرزندان خود است. شرمندگی مرد حقوق‌بگیر خانواده و شکسته شدن غرور او به خاطر خودرو، مسکن و یا خرید برای خانواده، آسیب‌های جبران‌ناپذیری برای جامعه و کشور دارد.

خرید میوه، خرید برنج، خرید اینترنت تلفن همراه، خرید عسل و مغز گردو، خرید اقلام بدیهی یک زندگی عادی از فروشگاه و ... همه تبدیل به رنج‌های ریز و درشتی شده است که روح و روان قشر حقوق‌بگیر را نابود کرده است. فکری برای این قشر حقوق‌بگیر کنید! این‌ها گناه نکرده‌اند که به خاطر شرایط روزگار، حقوق‌بگیر شده‌اند.

منبع: الف

کلیدواژه: قشر حقوق بگیر حقوق بگیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۰۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ، فتاح کرمی فرماندار شهرستان بروجن با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه فی مابین فرمانداری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، وجود ظرفیت‌ها و جغرافیای این شهرستان گفت: اولین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در این شهرستان راه اندازی خواهد شد.

وی ارائه خدمات تخصصی علمی و آموزشی نجوم و رصد ویژه کودکان و نوجوانان را از اهداف راه‌اندازی این مرکز عنوان کرد.

فرماندار بروجن همچنین با اشاره به اختصاص زمین در شهر بلداجی، خواستار پیگیری و تسریع در راه‌اندازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این شهر شد.

کرمی با بیان اینکه نقش برنامه‌های کانون در اثربخشی و فرهنگ‌سازی حوزه کودک و نوجوان مشهود است؛ افزود: کانون پرورش فکری از ارکان مهم و قابل توجه در تربیت نسل آینده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899020

دیگر خبرها

  • توصیه کاپلو به ستاره میلان: از بلینگام درس بگیر!
  • برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان
  • سپاه پاسداران به سرمایه ملی و جهان اسلام تبدیل شد
  • وحدت رویه و هم‌فکری، عامل اصلی پیشبرد اهداف گزینش است
  • کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • عمارت تاریخی فکری در بندر لنگه
  • وسواس فکری چیست و چطور درمان می‌شود؟