Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش به تداوم خشونت فیزیکی معلمان علیه دانش‌آموزان واکنش نشان داد.

سیدمجتبی هاشمی، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا وزارت آموزش و پرورش در رابطه با تداوم خشونت فیزیکی علیه دانش‌آموزان اقدامی خواهد کرد؟ گفت: ما وظیفه پیگیری خودمان را در همه مصادیقی که اتفاق می‌افتد، ساری و جاری می‌دانیم و اینطور نیست که حمایت قضایی ما فقط به صورت خاص از یک کارمند خودمان صورت بگیرد یا اگر حقوق دانش آموز به نوعی مختل شود، تنها در یک واقعه خاص حضور داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاعدتا در هر اتفاقی از این دست، ما هم حقوق دانش آموزان را مدنظر داریم هم اگر همکار ما آسیبی ببیند، از او حمایت قضایی خواهیم داشت.

سیدمجتبی هاشمی در ادامه گفت: ما مجموعه اقداماتی را برای این شرایط انجام داده‌ایم ضمن اینکه توصیه‌های کلی هم توسط مراجع ذیربط به همکاران در سطح کشور داشته ایم. به خصوص امسال که شرایط بعد از دو سال وقفه در آموزش حضوری و کامل، خاص است.

او با تاکید به لزوم توجه به ابعاد روانی مسئله خاطرنشان کرد: دانش آموزان ما از نظر مسائل اجتماعی لازم التوجه هستند و باید بیشتر روی اجرای شیوه نامه‌ها دقت نظر شود و به مسائل روانی و اجتماعی دانش آموزان توجه داشته باشیم تا امسال را دقیق‌تر پشت سر بگذاریم و بتوانیم سال آینده را با آمادگی بیشتری شروع کنیم.

هاشمی تاکید کرد: این حد از اتفاقات در بیش از ۱۰۵ هزار مدرسه درصد کمی را به خود اختصاص می‌دهد، اما ما مراجعی را برای مردم در نظر گرفته‌ایم که هم در ادارات مناطق، هم در سطح استان‌ها و هم در وزارت آموزش و پرورش آمادگی پاسخگویی و بررسی دغدغه اولیا را دارند و برای اینکه این مسیر هموار شود، سایت shekayat. medu. Ir را هم داریم و اولیای محترم می‌توانند آنجا دغدغه‌های خود را مطرح کنند و مطمئن باشند که حتما پیگیری لازم از طریق مراجعی که داریم انجام می‌شود.

او در مورد منشور حقوق دانش آموزی و نقشی که می‌تواند در جلوگیری از بروز چنین رفتارهایی داشته باشد، توضیح داد: طبیعتا همینطور است و هرچقدر آگاهی ما از حقوق و تکالیف مشخص باشد که دو بال یک پرواز هستند، وضعیت بهتری خواهیم داشت. ما باید هم به تکالیف خود هم به حقوق‌مان آگاه باشیم و طبیعتا هرچقدر آگاهی در این زمینه در سطح جامعه بیشتر باشد، مصادیق و اتفاقات این چنینی کمتر می‌شود. حوزه‌های مرتبط با مسائل پیشگیری می‌توانند با آموزش دادن به دانش‌آموزان و سایر ذی‌نفعان در سطح مدارس این حوزه را تقویت کنند تا گرفتاری‌های مجموعه کمتر شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با تاکید به اینکه منشور دانش آموزی مربوط به حوزه‌های دیگر است، تصریح کرد: منشور حقوق دانش‌آموزی پیگیری می‌شود و هنوز هم جای کار دارد. تقویت حوزه پیشگیری بسیار مهم است. ما فقط نمی‌توانیم روی یک بخش کار کنیم یعنی فقط نمی‌توان حقوق را پررنگ کنیم و مسئولیت‌ها را نادیده بگیریم. تقویت حوزه پیشگیری کمک می‌کند این رفتاری‌هایی که حتی یک موردش هم در جامعه تعلیم و تربیت زیاد است، کاهش پیدا کند و می‌توان مدیریت بهتری روی کار انجام داد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان دانش آموزی حقوق دانش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۰۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود

علی فرهادی؛ درباره جزییات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود موجب جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان  اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس  معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از ۱.۲ است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به ۱.۴ برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • آموزش و پرورش دلگان با خاطیان قیچی کردن لباس دانش‌آموزان برخورد می‌کند