Web Analytics Made Easy - Statcounter

طاهر درودی گفت: زائرانی که واکسن‌های تاییده شده را دریافت نکردند سریعتر سینوفارم بزنند.

براساس اعلام عربستان افراد صرفا با حداکثر ۶۵ سال سن و در دست داشتن جواب PCR منفی (هنگام ورود به عربستان) اجازه تشرف به سرزمین وحی را دارند. تزریق واکسن کرونا یکی دیگر از شرایط الزامی زائران برای ورود به عربستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: براساس اعلام سعودی‌ها و براساس واکسن‌های موجود در ایران، واکسن‌های سینوفارم، آسترازنکا و اسپوتنیک مورد تایید است و همه زائران ایرانی باید قبل از ورود به عربستان حداقل ۲ دوز از یک نوع از واکسن‌های مورد تایید را تزریق کنند.

افرادی که به هر دلیلی واکسن دیگری غیر از این ۳ نوع واکسن را تزریق کرده اند، باتوجه به هماهنگی‌هایی که با وزارت بهداشت انجام شده در زمان باقیمانده از واکسن سینوفارم استفاده کنند.

به گفته درودی این افراد اگر در هفته جاری دوز اول واکسن سینوفارم را تزریق کنند قاعدتا با توجه شروع اعزام‌ها از یک ماه آینده برای تزریق دوم زمان کافی خواهند داشت و به صورت استاندارد و بدون مشکل می‌توانند وارد عربستان شوند.

او در خصوص کسانی که واکسن‌های دیگری (دو دوز و بالاتر) تزریق کرده اند، می‌گوید: با هماهنگی انجام شده، وزارت بهداشت این اجازه را صادر کرده که افراد در دوز چهارم و یا پنجم هم بتوانند سینوفارم دریافت کنند.

براین اساس افرادی که ۲ دز واکسن‌های سینوفارم، آسترازنکا و اسپوتنیک زده‌اند مورد تایید عربستان است و نیاز به تزریق واکسن دیگری نیست و قاعدتا مشکلی برای ورود به عربستان ندارند.

علاوه بر موضوع واکسن کرونا، زائران سرزمین وحی قبل ورود به کشور عربستان باید واکسن مننژیت را دریافت کنند و طبق سال‌های قبل، وظیفه تامین و تزریق این واکسن بر عهده جمعیت هلال احمر ایران است.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته آینده واکسن مننژیت تامین و در استان‌ها توزیع شود. به محض فراهم شدن شرایط تزریق واکسن مننژیت اطلاع‌رسانی‌های لازم در این خصوص انجام می‌شود و خوشبختانه زمان کافی برای توزیع، تزریق و اثربخشی واکسن مننژیت را داریم.

اعزام اولین کاروان حجاج ایرانی از ۲۳ خرداد ماه آغاز می‌شود و زائران در قالب ۲۸۰ کاروان به حج تمتع مشرف خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حجاج ایرانی واکسن کرونا هلال احمر ورود به عربستان واکسن مننژیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۰۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود اولین گروه عمره‌گزار ایرانی به مدینه منوره

 پس از گذشت ٩ سال وقفه، صبح امروز نخستین گروه عمره گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسؤلان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

علیرضا عنایتی سفیر کشورمان در ریاض طی اظهاراتی با ابراز خرسندی از ورود عمره گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفر‌های زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و تاستحکام روابط دو کشور دانست. 

 سفیر کشورمان با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی براى تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر زسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهاد‌های ذیربط این امر میسر گردید و به امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسئولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت‌خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • استقبال سفیر ایران از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه
  • ورود اولین گروه عمره گزار ایرانی به مدینه | عکس
  • ورود اولین گروه عمره‌گزار ایرانی به مدینه منوره
  • استقبال سفارت از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه
  • حداقل و حداکثر مدت حضور حجاج ایرانی در عربستان