Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی ورود گرد و غبار به برخی استان‌های کشور و تداوم آلودگی هوا، مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات استان‌های تهران امروز را به تعطیلی کشاند.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک، لذا با توجه به دستورالعمل اجرایی استانداری تهران، تمامی ادارات و نهادهای دولتی امروز تعطیل می باشند و در همین راستا مراسم رونمایی از چهره های ماندگار ورزش ایران نیز لغو و به تاریخ دیگری موکول می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است پس از تشکیل نشست شورای مدیران کمیته ملی المپیک زمان جدید برگزاری این مراسم مشخص و متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۰۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیام مردم ورامین حرکتی که در تاریخ ماندگار شد

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: علی خزایی کارشناس فلسفه در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده است، نوشت:

در دوران خفقان و دیکتاتوری سخت و سنگین نظام طاغوت، فشار و هجمه‌ای که علیه شأن و دیانت مردم ایجاد شده بود به اوج رسید. اما ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ پس از حضور امام خمینی (ره) در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور و دستگیری ایشان، این مردم بودند که وارد صحنه شده و از امام (ره) دفاع کردند.

آن روزها که فصل سنگین کار و برداشت محصول بود، مردم روستاهای ورامین مشغول کشاورزی برداشت گندم بودند؛ اما زمانی که خبر دستگیری امام (ره) به گوش آن‌ها رسید، به سرعت و بدون فکر کردن به عواقب مادی و محرومیت‌های حاصل از آن، که شامل زندانی شدن، ضبط اموال و … بود، به صحنه آمده و از امام (ره) دفاع کردند.

دفاع مردم ورامین از امام (ره) به شکلی بود که مردم از روستاه‌ها در صحن امام‌زاده جعفر (ع) تجمع و کفن‌پوش در مسیر جاده تا سر رودخانه باقرآباد به سمت تهران پیاده با بیل و تجهیزات کشاورزی حرکت کردند.

این یک راهپیمایی عادی نبود؛ زیرا مردم ورامین از شهر و دیار خودشان با وجود نبود بی‌امکانات در سال ۱۳۴۲ برای راهپیمایی به تهران آمدند که آن اتفاق تلخ افتاد و تعداد زیادی از مردم به شهادت رسیده، جانباز یا مفقودالاثر شدند. به همین دلیل در تطبیق تاریخی حرکت مردم ورامین را به میثم تمار تشبیه می‌کنم.

میثم تمار زمانی که ابن زیاد به کوفه آمد و مردم را در مسجد کوفه جمع کرد، با کالاهایش که خرما بود به سمت شهر بازمی‌گشت. زمانی که به شهر رسید دید ابن زیاد بر منبر پیامبر اسلام (ص) نشسته و با تعبیر غلط آیات قرآن، حضرت سیدالشهدا (ع) را خارجی معرفی و ایشان را تخریب می‌کند.

همین جا میثم تمار از سیدالشهدا (ع) دفاع کرد و با صدای بلند گفت: «تفسیری که تو از آیات قرآن داری غلط و ناقص است.»

مناظره‌ای اتفاق افتاد که ابن زیاد در آن شکست خورد. به همین دلیل میثم تمار را مورد شکنجه قرار داده، زبانش را از حلقومش درآورد و سپس او را به شهادت رساند.

زمانی که میثم وارد مسجد شد، توجهی نکرد که بزرگان، شیوخ، کانون‌ها ثروت و قدرت و شیعیان کوفه حضور داشته و سکوت کرده‌اند. او به عواقب کار نگاه نکرد و درجا از ولایت و مسیر حق دفاع کرد.

مردم ورامین هم زمانی که دیدند به ولایت توهین شده، درجا و بدون آنکه به عواقب دنیایی و مادی کار خود توجه کنند، سریع از ولایت دفاع کردند.

من قیام ۱۵ خرداد مردم ورامین و حضور مؤثر آن‌ها در تاریخ‌سازی و تعیین مسیر انقلاب را مانند حرکت میثم تمار می‌دانم؛ مؤثر، تاریخ‌ساز، فداکارانه و شهادت طلبانه.

کد خبر 6079192

دیگر خبرها

  • قیام مردم ورامین حرکتی که در تاریخ ماندگار شد
  • وداع با پیکر زنده‌یاد پروفسور هاشم شرقی در شیراز
  • آیین وداع با پروفسور هاشم شرقی در دانشگاه شیراز برگزار شد
  • دیدار وزیر ورزش و زنوزی در هتل رونالدو! (عکس)
  • هنر انقلاب اسلامی تاثیرگذار و ماندگار است
  • آداب و رسوم ماندگار اهالی کن | از سنگ‌زنی تا خرمن پلو و وحر
  • تصاویری از خوش پوش‌ترین ملکه دنیا
  • چهره ماندگار رشته شیمی استان فارس به رحمت ایزدی پیوست
  • چهره ماندگار فارس درگذشت
  • همه فوتبالی‌های ایران مهمان زنوزی