Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@20:13:12 GMT

ساخت و بهسازی فضاهای ورزشی مدارس دنبال می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۱۳۵۹

ساخت و بهسازی فضاهای ورزشی مدارس دنبال می‌شود

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: شاهد اتفاقات خوبی در تربیت بدنی آموزش و پرورش هستیم، به غیر از طرح استعدادیابی می‌توان به طرح «شهید سلیمانی» اشاره کرد که اعتبارات قابل ملاحظه‌ای به آن تعلق گرفته است. در طرح شهید سلیمانی ساخت و بهسازی فضاهای ورزشی مدارس دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آذرکیوان امیرپور صبح امروز _سه‌شنبه بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه_در آئین افتتاح طرح استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی، اظهار کرد: شاهد اتفاقات خوبی در تربیت بدنی آموزش و پرورش هستیم، به غیر از طرح استعدادیابی می‌توان به طرح «شهید سلیمانی» اشاره کرد که اعتبارات قابل ملاحظه‌ای به آن تعلق گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طرح شهید سلیمانی ساخت و بهسازی فضاهای ورزشی مدارس دنبال می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از اهداف طرح شهید سلیمانی، استعدادیابی دانش آموزان متوسطه اول است، زیرا معتقد هستیم استعدادیابی دانش‌آموزان در تربیت بدنی آموزش و پرورش حلقه مفقوده است. از سال گذشته با همکاری وزارت ورزش و جوانان و اساتید تربیت بدنی دانشگاه اصفهان، تیمی در آموزش و پرورش اصفهان به منظور هدایت ورزشی و استعدادیابی دانش‌آموزان تشکیل شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان ادامه داد: این طرح در سال جاری در مدارس استان اصفهان آغاز شده است که در قالب گروه‌های ۴۲ نفره از دانش‌آموزان تست گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: چندین ماه جلسات برگزار شد و امسال زمانی که مدارس باز شد طرح را در مدارس شهر اصفهان به صورت هماهنگ و در گروه‌های ۴۲ نفره اجرا کردیم و در هشت ایستگاه تست‌های لازم گرفته و دانش‌آموزان پس از تست اولیه در سه سطح، سطح‌بندی شدند که این افراد به کانون‌های ورزشی ارجاع داده می‌شوند.

امیرپور تصریح کرد: ۳۰۰ بازی در کانون‌ها تعریف شده است و بر اساس علایق و توانایی دانش‌آموزان و دسترسی به امکانات به گرایش خاص ارجاع داده می‌شوند و پس از طی شدن این فرآیند که دو ماه طول می‌کشد دانش‌آموزان به هیئت‌های ورزشی معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه از ۵۰ هیئت ورزشی ۲۲ هیئت انتخاب شده که از نظر نوع دسترسی دانش‌آموزان این هیئت‌ها درنظر گرفته شدند، افزود: خانواده‌ها برای ورزش فرزندان خود نزدیک‌ترین باشگاه‌ها را انتخاب می‌کنند، در موضوع استعدادیابی دانش‌آموزان بر اساس استعداد خود به رشته‌های مورد علاقه خود و دارای استعداد انجام آنها سوق داده می‌شوند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان تصریح کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید زمینه تربیت بدنی و ورزش پررنگ‌تر و خروجی استعدادیابی ورزشی به قهرمانی و تیم‌های برسد.

امیرپور ادامه داد: در جلسه هفته گذشته فرهنگیان بر استعدادیابی و شناسایی استعداد دانش‌آموزان تاکید ویژه شد که اولین پایگاه در اصفهان افتتاح شد و امیدواریم این طرح به کشور تعمیم داده شود و پایه‌گذار حرکتی انقلابی و جهادی باشیم.

کد خبر 575684

منبع: ایمنا

کلیدواژه: افتتاح طرح های آموزش و پرورش اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استعدادیابی دانش آموزان آموزش و پرورش استان اصفهان شهید سلیمانی تربیت بدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۱۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه حداد عادل به مدارس غیرانتفاعی؛ حسابتان از نظام را جدا ندانید | برای این نظام نیرو تربیت کنیم

رئیس فرهنگستان زبان تاکید کرد: افرادی که مدرسه غیردولتی ایجاد می‌کنند حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانند و برای این نظام نیرو تربیت کنیم، جاده‌صاف کن عده‌ای نباشیم که با پول و مالیات این کشور درس می‌خوانند اما به خارج رفته و در خدمت سایرین هستند.

غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی امروز در جمع مدیران مدارس غیردولتی و هیئت امنایی با اشاره به اینکه برخی مدارس غیردولتی را مفید و برخی مضر می‌دانند، اظهار کرد: اگر مؤسس مدرسه غیردولتی مدرسه ایجاد کند و به دنبال ایجاد بنگاه اقتصادی و فروش کالا باشد و به فکر کشور نباشد، این مسئله با عدالت آموزشی هماهنگ نیست.

بنابر روایت تسنیم، وی افزود: اگر هدف از تاسیس مدرسه غیردولتی، آموزش فرزندان کشور مستقل از سطح اقتصادی و طبقاتی آن‌ها باشد در آن صورت مدارس غیردولتی می‌توانند در پیشرفت کشور و عدالت آموزشی مؤثر باشند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی بیان کرد: برخی خانواده‌ها امکانات مالی دارند و می‌خواهند هزینه تحصیل فرزندشان را تامین کنند؛ این به معنای صرفه‌جویی است و آموزش وپرورش می‌تواند هزینه آن را صرف دانش‌آموزان دیگر کند.

حداد عادل بیان کرد: افرادی که مدرسه غیردولتی ایجاد می‌کنند حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانند و برای این نظام نیرو تربیت کنیم، جاده‌صاف کن عده‌ای نباشیم که با پول و مالیات این کشور درس می‌خوانند، اما به خارج رفته و در خدمت سایرین هستند.

وی افزود: در تهران چندین مدرسه غیردولتی دارم و ۲۴ مدرسه در محروم‌ترین مناطق بلوچستان با ۳ هزار دانش‌آموز دارم، آبان ماه یک هفته با این دانش‌آموزان و والدین در ارتباط بودم و از استعداد دانش‌آموزان حیرت زده شدم.

‌وی مطرح کرد: اگر توانستیم در مدارس غیردولتی بیشتر خدمت کنیم بیشتر خوشحال باشیم که توانستیم نیروی کارآمدتر تربیت کنیم.

دیگر خبرها

  • خبر‌های ورزشی فارس، ۳ اردییبهشت
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • ظلمی به نام تنبیه بدنی
  • لزوم تربیت چند ساحتی دانش آموزان
  • نگاه حداد عادل به مدارس غیرانتفاعی؛ حسابتان از نظام را جدا ندانید | برای این نظام نیرو تربیت کنیم
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون
  • جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است
  • برگزاری دوره آموزشی معلمان جدید تربیت بدنی
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت/ برگزاری آزمون ۱۴ اردیبهشت
  • توجه ویژه به ساحت تربیت زیست بدنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش