Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@14:58:25 GMT

جوانان خوشفکر ظرفیت های بالقوه کشور را به فعلیت برسانند

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۱۵۸۱

جوانان خوشفکر ظرفیت های بالقوه کشور را به فعلیت برسانند

حجت الاسلام عصمتی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه ای دارند که می یابد جوانان نخبه و خوشغکر کشور این ظرفیت ها را به فعلیت برسانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل صبح توس؛ حجت الاسلام محمدرضا عصمتی، امام جمعه تربت حیدریه صبح امروز در مراسم چهلمین روز شهادت شهیدان اصلانی و دارابی در جمع دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و طلاب حوزه های علمیه اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی و جوانان خوشغکر این مرز و بوم و مسوولان فرهنگی شایسته و لایق از زمینه فراهم شده استفاده و همه قابلیت ها را به فعلیت تبدیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: قدر و منزلت معلم فراوان است، منتهی این منزلت را ابتدا معلم و اساتید باید رعایت کنند که به فرموده امیر المومنین علیه السلام در جهالت انسان همین بس که قدر و منزلت و ارزش خود را نشناسد، لذا اگر ارزش خود را بشناسیم در برابر هر چیزی سر تعظیم فرود نمی آوریم و با هر چیزی معامله نخواهیم کرد.

رییس حوزه علمیه مرحوم هراتی گفت: تعلیم و تربیت دو بالی است که انسان را به سعادت می رساند، لذا تعلیم و تربیت یا تزکیه نباید از هم جدا شوند و هیچکدام هم بر دیگری تقدم ندارد و فقط در تقدم رتبی، تزکیه مقدم است، اما کسی که تعلیم می دهد همچنان باید تزکیه هم داشته باشد.

وی بیان کرد: معلم باید خود را تکریم کند، به این گونه که لحظه به لحظه رشد علمی داشته باشد و هیچگاه در حرکت خود توقف نداشته و هر روز نیز نوآوری داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۱۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت انجام جهش تولید با مشارکت مردم در دستگاه تعلیم و تربیت به صورت مصداقی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر آموزش‌وپرورش کلات گفت: شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» باید در دستگاه تعلیم و تربیت به صورت مصداقی انجام شود.

رمضان پروانه در حاشیه اولین جلسه کمیته توسعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان کلات به ایسنا گفت: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۳ توسط رهبر عزیز انقلاب با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، این شعار باید در دستگاه تعلیم و تربیت به صورت مصداقی انجام شود.

وی بیان کرد: موضوعات علمی، پژوهشی، دانش‌بنیان‌ها، تولید محتواهای آموزشی و پرورشی مفید و ایده‌های نو برخی از مصادیق «جهش تولید» است.

مدیر آموزش‌وپرورش کلات بیان کرد: تولیدات بسیار خوبی نیز در سنوات گذشته در این زمینه‌ها به دست آورده‌ایم لذا باید بتوانیم در آینده نیز دستاوردهای جدیدی در این حوزه‌ها داشته باشیم و در سال جدید تلاش کنیم نسبت به گذشته گام‌های محکمتری برداریم.

وی افزود: در سند تحول بنیادین بر موضوع «مشارکت مردم» با عنوان شرکای تعلیم و تربیت اشاره شده است، هر جا ما اولیا را پای کار آورده‌ایم ضمن تأثیرگذاری، نتایج بسیار خوبی به دست آمده است.

پروانه در ادامه به پر کار بودن روزهای باقیمانده تا پایان سال تحصیلی اشاره و گفت: از شروع فعالیت‌های مجدد آموزشی، شاهد چندین پروژه بزرگ همچون کنکور سراسری، آزمون‌های نهایی، هفته بزرگداشت مقام معلم و ... هستیم، برای اولین بار در خرداد سال جاری در پایه‌های دهم و یازدهم نیز امتحانات به صورت نهایی برگزار می‌شود و لازم است همه پای‌کار باشند و نسبت به اهمیت موضوعات (حوزه آموزش-کیفیت بخشی آموزشی) تمرکز لازم را داشته تا از عقب افتادگی و افت تحصیلی جلوگیری شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات تأکید کرد: تمامی مدارس شهرستان در روز «چهاردهم فروردین‌ماه دایر» می‌باشند و تیم‌های پیش‌بینی شده این مدیریت نیز طبق برنامه‌ریزی انجام شده برای عرض تبریک سال نو خدمت همکاران و مدیران گرامی خواهند رسید.

وی بیان کرد: طراحی بسته تحولی کیفیت‌بخشی آموزشی ویژه ایام پایانی سال تحصیلی و اجرای آن در مدارس توسط مدیران و معلمان گرامی از جمله مباحثی هستند که باید دقت نظر لازم در آن صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمیسیون‌های مجلس به آموزش و پرورش توجه کنند
  • سیستان و بلوچستان منبع ظرفیت‌های فراوانی در حوزه اقتصادی و گردشگری است
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • کاربردهای بالقوه بازخورد لمسی| انتقال حس مجازی به تجربه‌ای واقعی
  • چگونه خودروی خود را برای فروش آماده کنیم؟
  • تنها راه جذب قانونی معلم از طریق دانشگاه‌های تربیت معلم است‌
  • ضرورت انجام جهش تولید با مشارکت مردم در دستگاه تعلیم و تربیت به صورت مصداقی
  • قانون می‌گوید تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است / ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۲۵ درصد افزایش یافت
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است
  • قانون می‌گوید تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است