Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-24@14:50:07 GMT

آموزش/ چگونه حافظه کش فایرفاکس را پاک کنید؟

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۱۵۹۹

آموزش/ چگونه حافظه کش فایرفاکس را پاک کنید؟

اگر مشکلی برای مرورگرتان پیش بیاید یک روش امتحان‌پس‌داده پاکسازی کش آن است. پر شدن کش بدان خاطر است که وقتی از اینترنت استفاده می‌کنید مرورگرتان اطلاعاتی توسط خود شما یا وبسایت وارد می‌شود را ذخیره می‌کند. اگر اطلاعات قدیمی در کش مرورگرتان ذخیره شده باشد، این می‌تواند در زمانی که برای استفاده مجدد از یک وبسایت تلاش می‌کنید موجب مسائلی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثلا اگر قبلاً یک صفحه وب را بارگیری کنید که به تازگی یک تصویر را به‌روزرسانی کرده است، همچنان ممکن است نسخه قدیمی آن تصویر را در دفعه بعدی که بازدید می‌کنید ببینید، مگر آنکه کش مرورگرتان را پاک کنید. البته باید توجه داشته باشید که پاک کردن کش ممکن است مشکلاتی را هم به دنبال داشته باشد از جمله اینکه نام کاربری و گذرواژه‌ای که قبلاً یک بار برای ورود به سایت‌ها تنظیم کرده بودید مجددا نیاز به وارد کردن پیدا کنند.

در این مطلب ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، روش پاک کردن کش مرورگر فایرفاکس را با هم بررسی می‌کنیم.

برای پاک کردن کش نسخه دسکتاپ فایرفاکس این مراحل باید طی شود:
1. فایرفاکس را باز کنید و بر روی دکمه Application Menu در گوشه بالا سمت راست مرورگر، کنار میله آدرس، کلیک کنید.
2. بر روی Settings در منویی که باز می‌شود کلیک کنید.
3. بر روی گزینه Privacy & Security کلیک کنید.
4. زیر گزینه Cookies and Site Data بر روی Clear Data کلیک کنید.


5. بسته به داده‌هایی که می‌خواهید پاک کنید دو گزینه برای انتخاب وجود خواهد داشت. گزینه اول Cookies and Site Data است. اگر تیک این گزینه را بزنید از همه وبسایت‌هایی که در آنها لاگین کرده بودید خارج خواهید شد و برای ورود مجدد به آنها باید مجددا sign-in کنید. اما شاید بهتر باشد اول تیک گزینه Cached Web Content را بزنید تا ببینید مشکلتان حل می‌شود یا نه، و اگر حل نشد پس از آن به سراغ گزینه اول بروید.

6. برای حذف دیتا روی Clear کلیک کنید.

برای پاک کردن کش در نسخه موبایل فایرفاکس نیز کافیست به قسمت تنظیمات مرورگر رفته و در پایین آن به بخش Privacy برسید و روی Data Management بزنید. در این بخش باید تاگل گزینه Cache در حالت فعال باشد. حالا با زدن دکمه Clear Private Data پاکسازی کش انجام خواهد شد.

منبع: ایتنا 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پاک کردن کش کلیک کنید بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۱۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G با تراشه Dimensity 6100 Plus به زودی وارد بازار می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گوشی ردمی 13C 5G در ماه دسامبر ۲۰۲۳ میلادی در سه رنگ مشکی، سبز و نقره‌ای وارد بازار هند شده است، اخیراً رندرهایی از این محصول منتشر شده است که نشان می‌دهد نسخه آبی آن نیز به زودی عرضه می‌شود؛ این محصول در سه مدل وارد بازار خواهد شد، مدل اول با چهار گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی با قیمت ۱۲۵ دلار در دسترس کاربران قرار می‌گیرد، مدل دوم با شش گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی با قیمت ۱۴۵ دلار عرضه می‌شود و مدل دیگر با هشت گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی با قیمت ۱۶۸ دلار وارد بازار می‌شود.

گوشی ردمی 13C 5G دارای نمایشگر ۶.۷۴ اینچی IPS LCD با رزولوشن +HD، نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و میزان روشنایی ۶۰۰ نیت است، یک حسگر اثرانگشت نیز روی نمایشگر گوشی تعبیه شده است؛ این محصول با استفاده از رابط کاربری MIUI 14 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۳ اجرا می‌‏شود و به تراشه Dimensity 6100 Plus مجهز شده است و با حافظه رم LPDDR4x و حافظه ذخیره‌سازی داخلی microSD همراه است.

انرژی مورد نیاز گوشی ردمی 13C 5G با استفاده از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود و از فناوری شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند؛ از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به سیم‌کارت دوگانه، شبکه 5G، Wi-Fi، بلوتوث 5.2، GPS، یک پورت USB-C و یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری اشاره کرد.

کد خبر 747380

دیگر خبرها

  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی در اشنویه دستگیر شد
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو
  • نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود
  • کاوشگر بین ستاره ای پس از ۵ ماه با زمین تماس گرفت
  • چگونه خطر ضعف حافظه را کاهش دهیم؟
  • ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
  • آموزش: چگونه مانع افزایش حافظه مصرفی پیام‌رسان‌ها شویم؟
  • انس عمومی با ادبیات کهن پارسی؛ یکی از مسیر‌های حفظ حافظه‌ی فرهنگی جامعه
  • آموزش و پرورش ما نباید حافظه محور و ایستا باشد