Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته‌ مقامات هندی، دهلی نو با توجه به حضور فعال کشورهای مهم منطقه در افغانستان، قصد دارد تا سفارت خود در کابل را بازگشایی کند.

این منابع گفته‌اند که هم‌اکنون دهلی نو در حال بررسی شرایط بازگشایی سفارت خود در کابل است.

به گفته این منابع، هند با توجه به باز بودن سفارتخانه‌های کشورهای مهم منطقه در کابل، عدم حضور در افغانستان را به نفع خود نمی‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع رسمی هندی گفته‌اند که این کشور مایل است به‌منظور تماس با طالبان، سفارت خود را بدون حضور کارمندان ارشد دیپلماتیک در کابل باز کند. شاید این سفارت در آینده خدمات قونسلی نیز ارائه کند.

منابع گفته‌اند که یک تیم امنیتی حکومت هند ماه فبروری به کابل رفت و با مقامات طالبان دیدار کرد. گفته می‌شود که در میان حلقات دیپلماتیک و امنیتی هند برسر بازگشایی سفارت این کشور در کابل اختلاف نظر وجود دارد.

اما با توجه به باز بودن سفارت‌های کشورهای عمده منطقه مانند چین و روسیه، منافع هند نیز ایجاب می‌کند که حضور خود را در افغانستان حفظ کند.

به عقیده منابع دیپلماتیک هندوستان، این کشور به دنبال گسترش روابط با کشورهای آسیای میانه بوده و برای این کار حضورش در افغانستان ضروری است.

بر بنیاد گزارش، طالبان به هند در مورد مصونیت سفارت و کارمندانش در افغانستان اطمینان خاطر داده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان هند سفارت سفارت خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۱۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات مردم دستجرد بررسی شد

حجت الاسلام قاسم روانبخش و محمدمنان رئیسی منتخبان مردم شریف قم در مجلس امروز با حضور در شهر دستجردمسائل مشکلات مردم بخش خلجستان را با حضور امام جمعه و سایر مسئولان بررسی کردند.

 عدم اختصاص زمین ملی به طرح نهضت ملی مسکن، وجود برخی واحد‌های صنعتی و همچنین راهکاری های حل مسائل مربوط به آب و برق و درمانگاه و جاده در این سفر بررسی شد. 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • وقوع حادثه امنیتی در مقابل سفارت ایران در پاریس / عامل ناامنی دستگیر شد
  • دو بازیکن ایرانی در لیگ افغانستان
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای مقامات سازمان ملل و هند
  • پایان کار داعش در افغانستان
  • نشست سازوکار ارتباطی کابل و پکن برای کمک‌ به افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • مشکلات مردم دستجرد بررسی شد
  • روایت سفری متفاوت به افغانستان پس از حمله ایران به اسرائیل؛ «خوش‌آمدی قهرمان ایرانی»!
  • بررسی مناسبات ایران و ترکیه در دیدار سفیر با امیرعبداللهیان