Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@19:29:46 GMT

ساخت ۷ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید صدرا آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۲۷۷۹

ساخت ۷ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید صدرا آغاز شد

گروه استان‌ها -  آئین کلنگ‌زنی و آغاز  عملیات اجرایی ۷هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهر صدرا با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، مسکن یکی از فاکتورهای مهم اقتصاد هر کشوری است که نه تنها نیازی اساسی برای یک زندگی بلکه در بسیاری از امور نیز پیشران در فاکتورهای اقتصادی چون اشتغال است چراکه ساخت مسکن فرصت‌های شغلی زیادی را وابسته به خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این منظر که بگذریم؛ مسکن به عنوان یکی از 3 نیاز اصلی و اساسی زندگی است و می‌تواند گره بسیاری از مشکلات دیگر از جمله ازدواج را باز کند و به همین دلیل است که دولت‌ها با طرح‌های مختلف سعی در تامین این نیاز داشته‌اند.

دولت سیزدهم طرحی به نام نهضت ملی مسکن را راه انداخته که با طرح جهش مسکن مجلس همراه شده و هدف آن ساخت 4 میلیون مسکن در طی 4 سال است. در استان فارس تا پایان بهمن ماه 260 هزار نفر برای این طرح ثبت‌نام کرده‌ بودند.

نهضت ملی مسکن و سهم فارس 

امروز آئین کلنگ‌زنی و آغاز  عملیات اجرایی 7هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهر صدرا با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور آغاز شد که محمودرضا رضایی، معاون عمرانی استاندار فارس در این باره اظهار داشت: امروز 100 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید کشور کلنگ‌زنی شده که از این 100 هزار واحد 7 هزار واحد در شهر جدید صدرا است. 

وی با بیان اینکه از این تعداد 3 هزار واحد را بنیاد مسکن و 4 هزار واحد را شرکت عمران صدرا متقبل شده است، گفت: سهم استان فارس از 4 میلیون مسکن دولت 260 هزار واحد است که باید توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی شود. 

رضایی افزود: در استان فارس 400 هزار نفر ثبت نام کردند که باید همه داده‌های اطلاعاتی افراد ثبت نامی پایش شود و در نهایت کسانی که صاحب مسکن نیستند یا از تسهیلات مسکن استفاده نکردند می‌توانند مشمول مسکن شوند. 

شروع به ساخت 70 هزار واحد در استان فارس 

معاون استاندار فارس با بیان اینکه در استان فارس تاکنون بیش از 80 هزار نفر به مرحله نهایی رسیدند که قسمت عمده ساخت و سازها در صدرا است و در دیگر شهرستان‌ها نیز به تناسب عملیات عمرانی شروع شده است، گفت: تاکنون 18 هزار واحد با پیشرفت از فندانسیون تا سقف پیش رفته و 2500 هکتار زمین نیز برای مسکن تامین شده است.

رضایی با بیان اینکه  به زودی عملیات 50 هزار واحد دیگر شروع می‌شود که با این حساب نزدیک به 70 هزار واحد عملیات عمرانی آنها شروع شده است، افزود:  براساس تقویم 2 میلیون واحد باید در سال اول عملیات اجرایی شروع شود و به تناسب قدر سهم ما در استان فارس نیز عملیات شروع می‌شود. 

وی با بیان اینکه ادارات متولی موظف به تامین زمین هستند و دستگاه‌های خدمات رسان نیز متناسب با نیاز اقدام کنند تا خانه دار شدن مردم تسهیل شود، عنوان کرد: در استان فارس از همه ظرفیت‌های فنی و مهندسی استفاده می‌شود تا طراحی و نظارت پروژه‌ها با کیفیت باشد. 

معاون عمرانی استاندار فارس در پاسخ به این سوال که تفاوت این مسکن با مسکن مهر در کیفیت چگونه است، گفت: در نهضت ملی جانمایی بهتری از مسکن مهر وجود دارد و خطاهای مسکن مهر اصلاح می‌شود. 

آغاز عملیات 7 هزار مسکن در شهر جدید صدرا 

محمودرضا طالبان، مدیر کل راه وشهرسازی استان فارس نیز در این پروژه با بیان اینکه 418 هزار نفر ثبت نامی نهضت ملی و اقدام ملی در استان فارس است، گفت: 65 درصد از افراد ثبت‌نام شده پایش شده و 85 هزار نفر نیز به مرحله نهایی رسیدند. 

وی با تاکید بر اینکه تامین زمین گام اول برای نهضت ملی مسکن است، افزود: اقداماتی انجام شده و بنا بر این بوده که در مرکز استان و کلانشهرها مسکنی ساخته نشود و به سمت شهرهای جدید سوق داده شود. 

طالبان با بیان اینکه 6600 واحد مسکن در شهر صدرا در حال ساخت است، عنوان کرد: با 7 هزار واحدی که امروز شروع شده این تعداد به 13 هزار و 600 واحد می‌رسد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس همچنین روز گذشته در خبری اعلام کرد که متقاضیانی که پیامک دریافت کردند، حتما به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند چراکه در غیر اینصورت حذف می‌شوند.

ساخت 18 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان قزوین آغاز شدآغاز ساخت 100هزار واحد نهضت ملی مسکن با حضور رئیس‌جمهوریتبدیل 1600 واحد مسکن مهر هسای هشتگرد به نهضت ملی مسکن/ پیشرفت فیزیکی 71درصدی پروژه‌های هسا طی 15 سال

به گفته وی بیش از 80 دفتر پیشخوان در شهرهای شیراز، مرودشت، فسا و جهرم به صورت تمام وقت درخدمت متقاضیان این طرح هستند که مدارک مورد نیاز انان را درسامانه بارگذاری کنند. براساس صحبت‌های طالبان در دیگر شهرهای استان بنیادمسکن انقلاب اسلامی توسط دفاتر تسهیلگری کار را دنبال خواهند کرد. 

براساس گزارش اعلام شده بیش از 418 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان فارس ثبت نام کرده‌اند که 83 هزار نفر تاکنون تایید نهایی شده و 148هزار نفر نیز در انتظار بررسی هستند و تعداد 185 هزارمتقاضی نیز به دلیل نداشتن شرایط لازم حذف یا رد درخواست شده‌اند.

انتهای پیام/424 /ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طرح نهضت ملی مسکن استان فارس مسکن در شهر هزار واحد هزار نفر مسکن مهر ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۲۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است

ایسنا/ایلام مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از اجرای احداث ۶۰۸۲ واحد نهضت ملی مسکن در استان ایلام خبر داد.

«فرشاد دوستی» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون عملیات احداث ۶۰۸۲ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن شامل نهضت ملی، خود مالکی و ... در استان ایلام آغاز شده و طبق برنامه ریزی به عمل آمده تا شهریور امسال حدود۵۰۰ واحد مسکونی تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود.

وی افزود: در بخش ارائه تسهیلات بانکی به پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان بانکهای مختلف پای کار هستند و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد، اما در بخش تکمیل سهم آورده متقاضیان باید در زمان مقرر آورده خود را تکمیل نمایند تا پروژه‌ها در برنامه زمانبندی به بهره‌برداری برسند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • هدفگذاری برای واگذاری ۲۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن طی سه ماه در سمنان
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
  • جوابیه وزارت راه و شهرسازی به یک گزارش