Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوطالب جلالی روز سه‌شنبه در آیین معارفه شهردار شهر نمونه گردشگری بسطام افزود: اختصاص یارانه قبل از دوره کنونی به واردکنندگان کالا موجب ایجاد تقاضای کاذب برای ورود کالا و رانت‌خواری شده بود.

وی با بیان اینکه نشست‌های فراوانی بین کارشناسان اقتصادی برای اجرای این طرح انجام شد، ابراز داشت: اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها برای روزهای پایانی سال گذشته با آماده سازی سامانه‌های هوشمند فراهم شد اما با تصمیم سران سه قوه کشور این طرح در روزهای پایانی اردیبهشت ماه امسال اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلالی با اشاره به اینکه بازتوزیع یارانه ها، هوشمندسازی و مردمی سازی یارانه ها مدت‌ها قبل برنامه ریزی شده بود، تصریح کرد: رییس جمهور تاکید داشت در اجرای طرح بازتوزیع یارانه‌ها و مردمی‌سازی، گفتمان سازی شود و در این راستا از نخبگان و کارشناسان موافق و منتقد نظرخواهی شد.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه تاخیر در اجرای این طرح هزینه‌های فراوانی بر کشور وارد می‌کرد، اظهار داشت: اصناف، بازاریان، سپاه، بسیج، شورای تامین شهرستان، قوه قضاییه و امامان جمعه و جماعت در اقناع سازی مردم به منظور اجرای این طرح نقش به سزایی داشتند.

وی با بیان اینکه درآینده نزدیک شاهد رشد، بهره وری، توسعه و کاهش تورم خواهیم بود، افزود: با اجرای این طرح مردم اولویت‌بندی در هزینه کرد یارانه ها را خود انتخاب می‌کنند.

جلالی مشارکت و علاقه‌مندی مردم در همکاری با مدیریت شهری را مهمترین شاخصه پیشرفت یک شهر برشمرد و ابراز داشت: پرداختن به مباحث اقتصادی باید از اولویت‌های کاری مدیریت شهری باشد.

به گفته وی، شهرداران باید در جهت مشارکت و ارتقای کیفیت زندگی مردم برنامه شایسته و متناسب با منطقه خود داشته باشند.

معاون استاندار سمنان به انتخاب شایسته محمود رضا عباسی به عنوان شهردار شهر نمونه گردشگری بسطام اشاره کرد و گفت: مدیریت شهر بسطام به واسطه همجواری با استانهای دیگر باید از ظرفیت‌ها به ویژه در حوزه گردشگری با برنامه‌ریزی های مناسب بهره بیشتری ببرد.

 وی با بیان اینکه تهیه و آماده سازی طرح گردشگری شهر بسطام ضروری است، تصریح کرد: با اجرایی شدن طرح گردشگری این شهر می‌توان بخشی از ظرفیت‌های اقتصادی شاهرود را به این شهر منتقل کرد.

فرماندار شاهرود ادامه داد: نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نیز از توسعه بخش بسطام حمایت می‌کند.

بسطام و ظرفیتهای تاریخی و فرهنگی

امام جمعه بسطام هم در این آیین گفت: شهر بسطام دارای ظرفیت‌های میراثی و دینی کم نظیری در استان سمنان و حتی کشور است.

حجت الاسلام سید علی رضوی نسب با بیان اینکه مدیریت شهری باید برای شکوفایی، رشد و ارتقای جایگاه این شهر تلاش مضاعفی کند، افزود: یکی از مشکلات شوراها اختلاف نظر بین اعضا است که شهردار باید در رفع این اختلافات با همدلی، همفکری و تعامل کوشا باشد.

وی با بیان اینکه دارایی‌ها و اموال شهرداری برای تمامی مردم است و باید در حفظ و نگهداری آن تلاش شود، ابراز داشت: انسجام، نظم و برنامه ریزی خوب برای آینده، لازمه اداره یک شهر است.

سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان با صدور حکمی «محمود رضا عباسی» را به سمت شهردار شهر نمونه گردشگری بسطام منصوب کرد.

رضا حاجی محمدی قبل از این به عنوان سرپرست شهرداری بسطام انجام وظیفه می‌کرد.

مجموعه تاریخی بسطام واقع در مرکز این شهر  در شمال شاهرود شامل بخش هایی چون امامزاده محمد (ع)، آرامگاه بایزید بسطامی، خانقاه یا صومعه بایزید، مسجد دوم بایزید، مسجد جامع بسطام، منار بسطام، گنبد غازان خان، دالان و ایوان الجایتو ، برج کاشانه و مدرسه شاهرخیه است.

بایزید بسطامی عارف نامی قرن دوم و سوم هجری است اما بقعه این عارف به همراه آرامگاه امامزاده محمد (ع) در قرن هشتم به دستور غازان خان ساخته شده است.

چندسالی است که مردم و مسوولان برای حفظ این آثار و همچنین توسعه صنعت گردشگری بسطام درخواست ثبت جهانی این مجموعه را دارند اما این مساله در طول این سال ها با مشکلاتی روبرو بود که مانع از ثبت جهانی آن شده است.

بسطام در پنج کیلومتری شمال شرقی شاهرود واقع شده و بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت آن برابر با هشت هزار و ۶۰۹ نفر است.

برچسب‌ها شاهرود مدیریت شهری بسطام هدفمندی یارانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شاهرود مدیریت شهری بسطام شاهرود مدیریت شهری بسطام هدفمندی یارانه گردشگری بسطام اجرای این طرح مدیریت شهری مردمی سازی مدیریت شهر یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۲۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند اجرای پروژه گردنه عامری دیلم تسریع شود

گزارش خبرنگار مهر، احمد اسدی بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از پروژه گردنه عامری (تنگ اسخی) اظهار داشت: با توجه به اینکه محل انجام این پروژه به عنوان یک گذرگاه پرخطر و پرتردد شناخته می‌شود و همچنین ورودی شمال استان بوشهر است، تسریع در روند انجام پروژه باید در اولویت باشد.

فرماندار دیلم افزود: ایمن سازی محدوده روستای عامری در محور دیلم به بهبهان مطالبه چندین ساله مردم و کاربران جاده‌ای بوده که در دولت سیزدهم محقق شد.

وی گفت: این طرح به طول ۱/۵ کیلومتر و اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال از ابتدای گردنه عامری با عملیات خاک برداری، خاکریزی، تعریض ابنیه و روکش آسفالت ایمن سازی می‌شود.

فرماندار دیلم جهت جذب اعتبار لازم برای تسریع در روند انجام این پروژه قول مساعد داد.

کد خبر 6086924

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران
  • حرکت به سمت بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه اصلی فرماندار کاشان
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در خوی
  • روند اجرای پروژه گردنه عامری دیلم تسریع شود
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • مدارس، کانون مردمی‌سازی سلامت است
  • کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟
  • روز ملی کارآفرینی روز مردمان خالق ارزش است
  • مردمی سازی موضوع سلامت یک ضرورت است
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟