Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شلوغی و التهاب در صف‌های نانوایی موضوعی است که در چند روز اخیر در کرمانشاه و حتی دیگر شهرهای کشور به وضوح پیدا است.

هرچند مسؤولان می‌گویند که سهمیه نانوایی‌ها کم نشده و  همچنین در قیمت آرد نانوایی‌ها تغییری رخ نداده و اصلا قرار نیست تا پایان سال نان گران شود، اما با این وجود باز شاهد شلوغی در صف‌های نانوایی کرمانشاه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع از پنجشنبه هفته گذشته مورد تأکید استاندار کرمانشاه قرار گرفت، موضوعی که سبب شد عصر روز جمعه امیری‌مقدم استاندار کرمانشاه خود شخصا در میدان حاضر شود و به همراه دیگر مسئولین دستگاه‌های اجرایی به دنبال حل مشکلات مردم باشند.

امیر‌مقدم به مناطق مختلفی از شهر سر زد که متأسفانه با بسته بودن برخی نانوایی‌ها روبه رو شد و در مقابل در برخی دیگر هم صف‌های طولانی را مشاهده کرد.

استاندار کرمانشاه در حاشیه این بررسی میدانی، اظهار کرد: براساس تصمیمات شورای آرد و نان برخوردهای تعزیراتی شدید، پلمپ، کسر و قطع سهمیه و تعلیق پروانه کسبی در انتظار متخلفان است.

وی عنوان کرد: با هرگونه تخلف گران‌فروشی یا تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها نیز برخورد می‌شود و بلافاصله سهمیه قطع شده در اختیار نانوایی‌های جدید و یا نانوایی‌های قانونمند قرار خواهد گرفت.

امیری‌مقدم با تأکید بر تشدید نظارت و بازرسی‌ها،  متذکر شد: سازمان‌های متولی بر موضوع نظارت دقیق داشته باشند تا از هرگونه افزایش قیمت و کم‌کاری نانوایی‌ها جلوگیری شود.

به دنبال تأکیدات استاندار، روز شنبه فرمانداران به همراه مسؤولان اجرایی برای پیگیری و بررسی میدانی چگونگی فعالیت نانوا‌ها و همچنین وضعیت توزیع برخی کالاها با حضور در بازار با مردم گفت‌وگو کردند.

رنجبر فرماندار کرمانشاه نیز به همراه، معاون مدیرکل شرکت غله، رئیس بازرسی جهاد کشاورزی، رئیس اتحادیه خبازان، معاون تعزیرات حکومتی بازرسین تعزیرات حکومتی با حضور در محلات شهرک ژاندارمری، متخصصین و زیباشهر از واحدهای خبازی سطح شهر بازدید و تذکرات لازم را در خصوص چگونگی عرضه نان و رعایت ساعات کاری نانوایی‌ها و نصب بنر اطلاع‌رسانی ارائه کرد و بر این موضوع که نان در شهر کرمانشاه گران نشده و صاحبان نانوایی‌ها به هیچ وجه حق گران کردن نان را ندارند، تأکید داشت.

رنجبر اظهار کرد: در خصوص قیمت نان نباید التهاب ایجاد شود چرا که هیچ قانون و دستوری برای افزایش قیمت نان نسبت به آخرین قیمت مصوب آن ابلاغ نشده است.

فرماندار کرمانشاه ادامه داد: اگر در هر نانوایی در کرمانشاه نان با قیمتی بیشتر از نرخ مصوب اعلام شده قبلی به فروش برسد، تخلف محسوب شده و تعزیرات حکومتی کرمانشاه برخورد می‌کند.

براساس اعلام اتحادیه خبازان کرمانشاه بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نانوایی یارانه‌ای و آزادپز در سطح استان فعال که نیمی از آن متعلق به شهرستان کرمانشاه است که همچنان بازرسی‌ها و نظارت‌ها روزانه بر فعالیت نانوایی‌های سطح شهر ادامه دارد به طوری که امروز ماشااله ارویسی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه به همراه محمدی مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری، دارابی رییس سازمان صنعت معدن و تجارت، عباسی معاون بازرسی و تنظیم بازار جهاد کشاورزی از تعدادی از نانوا‌های سطح شهر بازدید کردند و در مقابل؛ فرماندار کرمانشاه و خزایی مسؤول بسیج اصناف نیز از تعدادی دیگر از نانوایی‌ها در محلات مختلف بازدیدی داشتند. 

آخرین نتایج این نظارت‌ها و بازدیدها را از ماشااله ارویسی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه پیگیر شدیم.

ارویسی گفت: امروز صبح توسط چند اکیپ به صورت جداگانه به همراه مسؤولان از نانوایی‌های سطح شهر بازرسی‌های صورت گرفت که خوشبختانه طبق گزارشات، آرامش به سطح خبازی‌ها برگشته است.

وی ادامه داد: به دنبال ایجاد صف‌های طولانی درب نانوایی‌های طی چند روز اخیر، استاندار کرمانشاه با توجه به حساسیت موضوع و اینکه قوت غالب مردم کرمانشاه نان است خود شخصا از نانوایی سطح شهر بازدیدی داشتند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه اظهار کرد: براساس مصوبات قرارگاه اقدام مشترک، مصوب شده تمامی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با کالای اساسی و همچنین سازمان جهاد کشاورزی، صمت، اداره غله، بسیج اصناف، اتحادیه خبازان و... بر فعالیت نانوایی‌ها نظارت کنند.

وی با بیان اینکه در بحث نان سنتی هیچگونه افزاش قیمت و کاهش سهمیه‌ای نداشتیم، افزود: تمام تلاش مسؤولان استان و شهرستانی این است که مردم هیچگونه مشکلی بابت نان مصرفی روزانه نداشته باشند.

ارویسی به خبازانی که سبب بر هم زدن نظم و آرامش مردم و بازار می‌شوند اخطار داد که به دستور استاندار هرگونه تعطیلی غیرمجاز و خودسرانه و کاهش ساعت کار؛ قطع سهمیه و حتی لغو پروانه کسب را به دنبال دارد.

وی به خبازان توصیه کرد: همچنان به کار پخت نان و خدمات‌رسانی به مردم ادامه دهند و در صورت عدم رعایت با شدیدترین برخورد مواجه خواهند شد.

ارویسی در پایان از مردم خواست گزارشات خود را از طریق شماره ۱۲۴ اطلاع‌رسانی کنند تا با قید فوریت بازرسان برای بازرسی اقدام کنند و برای خبازان متخلف پرونده تعزیراتی تشکیل و در صورت تکرار نسبت به قطع سهمیه و اضافه کردن سهمیه به خبازان آن محله اقدام شود.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه فارس نانوایی بازرسی میدانی استاندار کرمانشاه امیر مقدم فرمانداران قطع سهمیه آرد پروانه کسب لغو استاندار کرمانشاه نانوایی ها سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۲۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش دمای هوا در مازندران

براساس گزارش سازمان هواشناسی مازندران طی یک هفته آتی برای این استان جوی آرام و با افزایش نسبی و تدریجی دما پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان مازندران برای امروز، پنج‌شنبه ششم اردیبهشت جوی آرام پیش‌بینی شده است.

بر مبنی این گزارش شرایط این آب‌وهوایی تا چهارشنبه هفته آینده دوازدهم اردیبهشت به این شکل است که صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی و تدریجی دما اعلام می‌شود.

همچنین در روز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما و در مناطق غربی استان از اواخر روز شاهد ابری، به‌تدریج با بارش پراکنده و وزش باد خواهیم بود، ضمناًَ تغییرات احتمالی در بولتن پیش‌بینی روزهای آینده لحاظ و اعلام می‌شود.

کد خبر 747853

دیگر خبرها

  • پیش بینی افزایش دمای هوا در مازندران
  • بازگشت آقای ستاره دوباره تاخیر افتاد؛یزدانی شاید وقتی دیگر!
  • مصوبات کمیسیون اصل نود در حوزه قیمت‌گذاری آرد و نان
  • ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب
  • ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست
  • مصوبه کمیسیون اصل ۹۰ برای اقتصادی شدن پخت نان کامل
  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن
  • آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم
  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش
  • پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها