Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه چهارمحال و بختیاری| زندگی مجموعه‌ای از مسیرهای گوناگون و جاده‌های پُرپیچ و خم است، روزهای آفتابی دارد و گاهی هم آنقدر هوا گرفته می‌شود که هر لحظه منتظر ریزش باران و طغیان سیل هستی.

کسی که زمانی در آرامش و آسایش و رفاه زندگی می‌کرد و از دغدغه‌های زندگی اطلاعی نداشت دست تقدیر او را وارد یک زندگی پُرتلاطم کرد که مشکلات امانش را بریده و هر روز ذره‌ای از امید باقیمانده‌اش را از دست می‌داد و دیگر هیچ امیدی به زندگی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افسرده شده بود تا اینکه تصمیم خود را گرفت و جنگ با مشکلات را آغاز کرد.

 خواستن توانستن است

بر روی چند تکه کاغذ نوشتم «خواستن توانستن است» و کاغذها را در چند قسمت از خانه چسباندم، با کمک خانواده‌ام مشغول بافتن یک فرش شدم آن زمان چیزی از بافتن فرش بلد نبودم اما تلاشم را کردم و با تمام سختی‌ها فرش را تمام کردم آن را فروختم و با پولش هزینه خرید یک چرخ خیاطی را دادم.

تمام تلاش و باورم با یک جرقه دود شد و به آسمان رفت

بعد از آن تمام تلاشم را برای زندگی کردم به چند تولیدی سر زدم و سفارش کار می‌گرفتم در خانه می‌دوختم و چند روز بعد تحویل می‌دادم بعد از چند وقتی به این فکر افتادم که یک کار برای خودم راه بیندازم و یک مکان کوچک را اجاره کردم و مشغول به کار شدم اما همیشه همه چیز آن طور که می‌خواهیم و فکر می‌کنیم پیش نمی‌رود.

در یکی از روزهای آبان‌ماه سال گذشته تمام تلاشم با یک جرقه دود شد و به آسمان رفت من مانده بودم و پارچه‌ها و چرخ‌های سوخته.

با دیدن شعله‌های آتش با خود می‌گفتم این یک امتحان الهی است.

چند روز بعد از آتش‌سوزی کارگاه بار دیگر امید در وجودم جوانه زد تکانی به خود دادم و خودم را دوباره باور کردم که من قوی‌تر از مشکلات هستم.

با توکل به خدا دوباره شروع کردم

دوباره مغازه را سرپا کردم، این‌بار نه از صفر که از منفی ۱۰۰ شروع کردم و با امید و توکل به خدا کار کردم.

یک وام گرفتم و خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی را پرداخت کردم.

الان مدتی است که از آن اتفاق می‌گذرد به یاری خداوند دوباره کارم رونق گرفته و توانستم به غیر از خودم ۲ نفر دیگر را در کارگاه و به دلیل نبود امکانات و کوچک بودن کارگاه ۲ نفر دیگر را در منزل مشغول به کار کنم.

من بر این باور هستم که بعد از هر سختی آسانی است تمام آرزوی من این است که بتوانم کارم را توسعه دهم و افراد بیشتری را مشغول به کار کنم.

انتهای پیام/68024

منبع: فارس

کلیدواژه: خیاطی تولیدی کارآفرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۳۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند

به گزارش خبرنگار مهر، شلالوند روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در راستای توسعه اشتغال پویا، با محوریت ظرفیت سازی برای اشتغال مددجویان، اقدامات حمایتی مناسبی برای زندانیان ندامتگاه خورین ورامین و خانواده‌های آنان صورت گرفته است.

شلالوند افزود: آموزش مهارت‌های شغلی و حرفه‌آموزی در ندامتگاه خورین ورامین امروز با جدیت دنبال می‌شود تا به عنوان یک راهکار مناسب، زمینه اشتغال زندانیان به ویژه پس از آزادی فراهم شود.

مدیر ندامتگاه خورین ورامین با اشاره به موضوع مهم اشتغال برای مددجویان اظهار داشت: ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه ورامین در فضای زندان با آموزش‌های مناسب هم اکنون مشغول به کار هستند.

وی همچنین افزود: در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی و اشتغال، برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزش در دستور کار قرار دارد.

مدیر ندامتگاه خورین ورامین ادامه داد: از ابتدا سال جاری، ۲۵۰ زندانی در دوره‌های حرفه‌آموزی ثبت نام کردند، تا علاوه بر آموزش، مدرک حرفه‌آموزی از سازمان فنی‌حرفه‌ای دریافت کنند.

وی گفت: در سال گذشته تعداد ۹۰۳ زندانی پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و قبولی در آزمون، موفق به کسب گواهینامه فنی حرفه ای شده اند.

گفتنی است به همت مسئولین ندامتگاه خورین شهرستان ورامین در حال حاضر، تعداد ۶۷۰ مددجو به صورت نشسته و ۹۵ نفر در کارگاه‌های این ندامتگاه مشغول به کار هستند.

کد خبر 6088194

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
  • مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • پرسپولیس به مربی تراکتور تبریک گفت
  • علت تغییر استاندار مازندران چه بود؟ | ویدئو
  • گریه نماینده مالت در سازمان ملل برای مردم فلسطین
  • آتش سوزی گسترده در منطقه دفن زباله
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید