Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@10:13:29 GMT

گرد و خاک خوزستان ۶۵۳ نفر را به مراکز درمانی کشاند

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۳۰۵۶

گرد و خاک خوزستان ۶۵۳ نفر را به مراکز درمانی کشاند

دکتر حبیب حی‌بر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد بیمار ۵۹۱ نفر به صورت سرپایی درمان شده و ۴۶ نفر در بخش های عادی بیمارستان های استان بستری شدند. 

وی افزود: همچنین بر اثر پدیده گرد و غبار ۱۶ نفر از مردم خوزستان در بخش های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت هستند.

حی بر گفت: در وضعیت بروز گرد و خاک از عموم مردم به ویژه بیماران قلبی، تنفسی و سالمندان درخواست می شود توصیه های پزشکی را کاملا رعایت کرده و در هنگام قرار گرفتن شاخص آلایندگی در وضعیت خطرناک، حتی الامکان از منزل خارج نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، میزان گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون (PM۱۰) در ساعت ۷ روز سه شنبه، در شهرستان‌های آبادان یک هزار و ۶۲۵، امیدیه ۲ هزار و ۷۰۸، اندیمشک ۲ هزار و ۳۶۱، اهواز ۲ هزار و ۶۲۰، بندرامام ۲ هزار و ۶۶۲، بهبهان ۲ هزار و ۶۲۵، حمیدیه یک هزار و ۶۰۷، دشت آزادگان یک هزار و ۶۷۰، شادگان ۲ هزار و ۷۶، شوش ۲ هزار و ۱۱۰، شوشتر سه هزار و ۳۰۴، گتوند یک هزار و ۶۸۶، ماهشهر ۲ هزار و ۶۵۴، مسجدسلیمان ۲ هزار و ۱۲۱ و هندیجان ۲ هزار و ۶۱۱ میکروگرم برمترمکعب بوده است.

حدمجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.

توده گرد و غبار با منشاء کانون‌های کشور عراق و سوریه از عصر دوشنبه (دیروز) وارد خوزستان شده و در اغلب شهرستان‌ها به بیش از ۲۰ برابر حدمجاز رسید. بیشترین میزان گرد و غبار در ساعت ۲۲ در حمیدیه و در ساعت ۲۳ در بندرامام ۱۰ هزار میکروگرم برمترمکعب ( ۶۷ برابر حدمجاز) گزارش شده که حداکثر توان اندازه گیری ایستگاه‌های سنجش هوا در استان است.

کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان امروز (سه شنبه) همه مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات استان را تعطیل اعلام کرده است. بر اساس این مصوبه، همه امتحانات مدارس امروز برگزار نمی‌شود و زمان برگزاری آن متعاقبا اعلام خواهد شد. این کارگروه همچنین پیش از این ساعت آغاز به کار ادارات را با ۲ ساعت تاخیر اعلام کرده بود.

پدیده گرد و غبار امروز هشت استان کشور را به تعطیلی کشانده و پروازهای فرودگاه‌های اهواز، آبادان و دزفول را نیز با اختلال مواجه کرده است.

برچسب‌ها گرد و غبار خوزستان اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرد و غبار خوزستان اهواز گرد و غبار خوزستان اهواز گرد و غبار یک هزار ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۳۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۵۴ هزار نفر به بیمارستان‌های دانشگاهی خوزستان 

ایسنا/خوزستان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به مراجعه بیش از ۵۴ هزار نفر به بیمارستان‌های دانشگاهی استان خوزستان، از بستری شدن بیش از ۲ هزار نفر از این تعداد خبر داد. 

دکتر میثم معزی امروز (۶ فروردین‌ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در چهار روز نخست سال جدید بیش از ۵۴ هزار نفر از هموطنان‌مان به بیمارستان‌ها ی دانشگاهی استان خوزستان مراجعه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با تلاش و همت همکاران پرتلاش درمان، در اسرع وقت و در سریع‌ترین زمان ممکن خدمات‌رسانی به این افراد انجام شده است. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از این مراجعات بستری شده‌اند و خوشبختانه با برنامه‌ریزی و هماهنگی انجام شده بین کلیه واحدهای ارائه دهنده خدمات درمانی، در خصوص تخت‌های لازم برای بستری بیماران چالش خاصی نداشته‌ایم و تاکنون  گزارشی در خصوص کمبود تخت دریافت نکرده ایم. 

وی افزود: از زمان آغاز طرح سلامت نوروزی تا پایان این طرح، کارشناسان معاونت درمان در گروه‌های ویژه برای بازدید از مراکز درمانی و پایش نحوه ارائه‌دهی خدمات درمانی فعالیت خواهند داشت. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • اجرای طرح سلامت نوروزی در استان سمنان
  • مراکز درمانی همدان پذیرای بیش از ۸۳ هزار نفر
  • تسویه بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال از مطالبات مراکز درمانی
  • مسمومیت ۵۰۰ نفر با گاز مونوکسیدکربن در ۱۲ روز
  • مسمومیت بیش از ۵۰۰ نفر با گاز مونوکسیدکربن در ۱۲ روز
  • گرد و غبار در راه خوزستان
  • مراکز درمانی فارس نیازمند ذخایر خونی است
  • آوای زیبای ۱۲۷ تولد در کرمان نواخته شد
  • مراجعه بیش از ۵۴ هزار نفر به بیمارستان‌های دانشگاهی خوزستان 
  • برای خدمات درمانی در سمنان به کجا مراجعه کنیم؟