Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی روز سه‌شنبه در آیین روزنمایی از این نسخه ها گفت: روزنامه کارگران خراسان، نخستین نشریه کارگری در مشهد بود که غلامحسین رفائی زواره زاده نخستین شماره آن را روز ۲۸ تیر ماه ۱۳۳۰ منتشر کرد.

ابراهیم حافظی این روزنامه را مرکز عدالت خواهی و پایگاهی برای گرفتن حق و حقوق کارگران دانست که مفهوم کار، قوانین کار و حقوق کارگران، مفاهیم اسلامی و تبلیغ دین اسلام را در دستور کار خود قرار داده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: زوارزاده در خصوص هدف این روزنامه در صفحه اول شماره یک خود نوشته بود: ما طرفداری از حقوق طبقات محروم این مملکت را به عنوان بزرگترین وظیفه اجتماعی خود تلقی نموده و در این راه از مبارزه خودداری نداریم، امید است به یاری خدا کامیاب شویم.

رییس اداره مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: صراحت بیان مرحوم زوارزاده در بیان مشکلات جامعه کارگری زمینه‌ساز ایجاد مخالفت‌ها با انتشار این روزنامه از سوی حکومت و آغاز تهدید و ارعاب برای او بود.

حافظی با بیان این که زوارزاده توانست بیش از ۸۰ شماره از این روزنامه را منتشر کند افزود: آرشیو این روزنامه پارسال به همت خانواده آن مرحوم نذر فرهنگی کتابخانه آستان قدس رضوی شد.

آرشیو مطبوعات کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با تاریخچه‌ای به قدمت حدود ۱۹۰ سال ، به عنوان یکی از بزرگترین مراکز مطبوعاتی ایران محسوب می‌شود که نشریات ایران را شناسایی و گردآوری کرده و در خصوص نشریات وابسته به جامعه کارگری بیش از ۱۵۰ نشریه چاپی و دیجیتال را جذب کرده است.

.

برچسب‌ها مشهد مطبوعات و خبرگزاری های داخلی آستان قدس رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد مطبوعات و خبرگزاری های داخلی آستان قدس رضوی مشهد مطبوعات و خبرگزاری های داخلی آستان قدس رضوی آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۳۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همشهری آنلاین و روزنامه جام جم در دادگاه مطبوعات مجرم شناخته نشدن

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر نصراللهی، سخنگوی هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی، گفت: دادگاه رسیدگی به پرونده‌های سایت رجانیوز، همشهری آنلاین و روزنامه جام جم امروز با حضور اعضای منصفه در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

وی افزود: رسیدگی به پرونده مدیر مسئول سایت خبری رجانیوز با اعلام رضایت شاکی و توضیح رجانیوز در سایت خود، منتفی اعلام شد.

سخنگوی هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی، گفت: امروز همچنین پرونده مدیر مسئول همشهری آنلاین رسیدگی شد. اعضای هیئت منصفه، مدیر مسئول همشهری آنلاین را با اکثریت مطلق آرا مجرم ندانستند.

نصراللهی با بیان اینکه آخرین پرونده‌ای که امروز بررسی شد، پرونده مدیر مسئول روزنامه جام جم بود، گفت: هیئت منصفه به اتفاق آرا، متهمان را مجرم ندانستند.

کد خبر 6085833

دیگر خبرها

  • نگاهی به مطبوعات امروز/ تعطیلی شنبه آری یا خیر؟
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • رای دادگاه مطبوعات برای همشهری‌ آنلاین و روزنامه جام‌جم
  • همشهری آنلاین و روزنامه جام جم در دادگاه مطبوعات مجرم شناخته نشدن
  • رونمایی از نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • رونمایی ازنسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان
  • دو نسخه خطی گلستان سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • نسخه‌های خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان رونمایی شد
  • رونمایی از نسخ خطی آثار سعدی در موزه بزرگ خراسان