Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@01:16:58 GMT

کانون پرورش فکری در اجرای ابر پروژه های فرهنگی نقش مهمی دارد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۳۱۷۳

کانون پرورش فکری در اجرای ابر پروژه های فرهنگی نقش مهمی دارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی کشاورز در جلسه ای با مهدی علی اکبر زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گفت: طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری حدود ۹ هزار و ۷۰۰ دانش آموز در تمام مقاطع در کیش مشغول تحصیل هستند از این رو باید مشکلات موجود در علوم انسانی و مغزی شناسایی و بر طرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه این مطلب افزود: جزیره کیش در حوزه فرهنگ نیازمند به اجرای ابر پروژه ای فرهنگی است و این مهم باید عملیاتی شود.

کشاورز تصریح کرد: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری و بهره مندی از فضاهای موجود و ظرفیت فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی در جزیره کیش، باید نسبت به تولید محتوا اقدام کرد.

وی اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه های پیشگیری و بر طرف کردن مشکلات پیش رو نقش بسزایی ایفا می کند، بنابراین با تدوین یک برنامه مشترک و اثرگذار و اجرای طرح های کوتاه مدت و بلند مدت؛ چالش ها را به حداقل خواهیم رساند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: فرزندان ما باید دغدغه مند، پرسشگر، مطالبه گر و پاسخگو تربیت شوند و در حوزه علوم انسانی با بهره مندی از ظرفیت کانون، می توان فعالیت های مطلوبی در این زمینه انجام داد.

کشاورز: مطالعه، انجام امور اساسی با قابلیت اجرا و دستیابی به اهداف تعیین شده را مهم ارزیابی کرد.

مهدی علی اکبر زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این نشست گفت: یک مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کیش، که فضایی غیر از فضای مدرسه در زمینه پرورش استعداد ها و شکوفا شدن خلاقیت های آنها باید ایجاد کرد که این امر از اهداف اصلی ما محسوب می شود.

علی اکبر زاده اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در جشنواره های بین المللی و زمینه های مختلف صاحب امتیاز و دارای حدود یک هزار و ۳۳ مرکز ثابت، پستی و موقتی است که در سراسر ایران فعالیت می کنند.

وی افزود: از ابتدای فعالیت کانون تا کنون حدود ۳ هزار عنوان کتاب برای کودکان و نوجوانان تولید و منتشر شده است،

همچنین بیش از ۴ هزار فیلم و انیمیشن در کانون ساخته و ارائه شده و سالانه تعداد چشمگیری از آثار برای شرکت در جشنواره های خارجی به دیگر کشور ها ارسال می شود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید و نظارت بر واردات اسباب بازی را از دیگر فعالیت های کانون عنوان کرد و گفت: قوانین شورای نظارت بر اسباب بازی ها مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: کانون، فرزندان ما را دغدغه مند پرورش می دهد و تمام آموزه های زندگی را در قالب پیوست های فرهنگی برگرفته از زندگی اسلامی ارائه می کند،

علی اکبر زاده، افزود: ایمان و اتکا به خداوند کلید واژه ای است که در کتاب های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به خوبی مشهود است و معرفی هویت ایرانی اسلامی در کانون یکی از اساسی ترین نکات آموزشی می باشد.

علی اکبر زاده تصریح کرد: مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مدرسان صاحب ایده و اندیشه، سالانه ۱۰۰ ساعت آموزش می بینند که این خود برگ زرینی در کارنامه کانون محسوب می شود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایان گفت: ما با تمام ظرفیت ها و توان برای خدمتگزاری به فرزندان این مرز و بوم آمادگی کامل خود را اعلام می کنیم.

پیشنهاد ایجاد کانون در جزیره کیش و تعمیم به دیگر مناطق، ایجاد گردشگری کودک و تدوین برنامه های کانون در قالب طرحی برای ارائه به سازمان، تولیدات مشترک محتوایی و تصویری و برپایی جشنواره های مرتبط با کودک و نوجوان مانند فیلم کودک، برگزاری جشنواره بین المللی قصه گویی و تعبیه دفتری در تهران برای پیگیری مطالبات و برنامه های مناطق آزاد ازجمله مسائل مطرح شده در این نشست بود.

گفتنی است رضا شجیع مشاور و سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل، یاسر شاه پیری سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و افشین علاء از شاعران و نویسندگان بنام کشور نیز در این نشست حضور داشتند.

کد خبر 5492429

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری مهدی کشاورز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منطقه آزاد کیش جزیره کیش بوشهر کرمانشاه هدفمندی یارانه ها احتکار آلودگی هوا گرد و غبار کالاهای اساسی تنظیم بازار ویروس کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه مشهد خراسان رضوی ایلام مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سازمان منطقه آزاد کیش علی اکبر زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۳۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در بازدید خانواده ها از موزه ها، کانون برای  غنی سازی اوقات فراغت کودکان برنامه های متنوعی برای مخاطبین هدف اجرا شده است.

برپایی ایستگاه های مطالعه و نقاشی، روخوانی کتاب، کاغذ و تا و بازی با سرگرمی های سازنده کانون از  فعالیت هایی اجرایی در این ایام است.

موزه کودک ارومیه نیز   هر روز از ساعت ۸ تا ۱۴ پذیرای کودکان و نوجوانان مسافر است.

دیگر خبرها

  • پویش آمد بهار جان‌ها تا پایان فروردین تمدید شد
  • فرهنگسازی و ترویج کتابخوانی میان کودکان ضروری است
  • ۱۰۰۰ کودک سنندجی در حمایت از کودکان غزه گرد هم می‌آیند
  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی
  • مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان معرفی شد
  • اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان
  • مدیر کل ارشاد قم رفتنی شد
  • مدیر کل ارشاد قم رفتنی شد 
  • سند فرهنگ نوجوان در همدان نگارش می‌شود