Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استانها: با آغاز طرح هوشمندسازی یارانه ها و واریز مستقیم به حساب سرپرستان خانوار و آزاد سازی قیمت ها برای اقلام روغن، لبنیات و مرغ، استان هرمزگان هم با مدیریت تولید و توزیع اقلام اساسی و مورد نیاز مرم در بازار سعی در کنترل رفتارهای هیجانی و کنترل قیمت ها داشت. افزایش بازرسان و نظارت بر صنوف در یک هفته گذشته شدت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت مرغ در بندرعباس به ۴۸ هزار تومان رسید

ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ گرم در بازار کیلویی ۵۹۸۰۰ هزارتومان اعلام کرد. اما صبح سه شنبه مرغ گرم در بازار بندرعباس کیلویی ۴۸ هزار تومان به فروش رسید.

علی رحیمی رئیس اتحادیه مرغ و گوشت بندرعباس خاطرنشان کرد: از ۳ روز گذشته پس از اصلاح نرخ ارز ترجیحی، اگر چه نرخ مصوب ۵۹ هزار ۸۰۰ تومان در نظر گرفته شده بود اما با توجه به فراوانی عرضه، عملاً قیمت مرغ کاهشی بوده است. نرخ عرضه مرغ برای روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت در مغازه‌ها هر کیلو ۴۸ هزار و ۲۰۰ تومان برای مصرف کننده در نظر گرفته شده است.

به گفته رحیمی، اکنون دیگر شرایط بازار را میزان عرضه و تقاضا تعیین می‌کند و با توجه به اینکه بخشی از نیاز بازار استان از خارج استان تامین می‌شود لذا با عرضه مرغ از سوی مرغداری‌های استان در آینده، کاهش نرخ بیشتری نیز در راه خواهد بود. بازار مرغ در بندرعباس روان گزارش شده و کمبودی در عرضه نداریم.

۸۰۰ کانتیر مرغ از بندر شهید رجایی ترخیص شد

روز گذشته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان از آزادسازی و ترخیص ۸۰۰ کانتیر حامل مرغ از بندر شهید رجایی خبر داد.

علی فیروزی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: یک محموله بزرگ ۸۰۰ کانتینری بالغ بر ۲۹۰۰ تن مرغ منجمد که در حال متروکه شدن و طی روال جاری برای قرارگرفتن در اموال تملیکی بود، با رصد دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی و با پیگیری استاندار هرمزگان در مسیر ترخیص از گمرک قرار گرفت.

به گفته وی، ۲۰۰ کانتینر از این محموله با دستور فوری استاندار هرمزگان و با پیگیری گمرکات استان و اخذ مجوزهای لازم و با تصمیم به موقع رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، از متروکه شدن جلوگیری و در مسیر ترخیص قرار گرفته تا ذخیره قابل اطمینانی برای پشتیبانی از تصمیمات اقتصادی اخیر دولت باشد.

فیروزی همچنین تأکیدکرد: محموله مرغ وارداتی مورد نظر در صورت متروکه شدن عملاً تا طی روال قانونی برای عرضه به بازار بیش از چندهفته معطل می‌ماند که با اقدام استاندار هرمزگان، این محموله در مدت زمان کوتاهی ترخیص و به عنوان ذخیره مهمی پشتوانه بازار مرغ موجود در کشور خواهد شد.

مشکلی در تولید و توزیع کالاهای اساسی در هرمزگان نداریم

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان بیان داشت: در این مانور قریب به ۵۵۰ بازرس متشکل از بازرسان سازمان، اصناف، اتحادیه ها، بسیج اصناف و همچنین مجموعه هم خانواده در قالب ۵۰ تیم خودرویی و موتوری در سطح استان از واحدهای صنفی و خدماتی بازرسی بعمل آوردند.

وی افزود: این مانور با هدف نظارت بر فعالیت عمده فروشان و خرده فروشان در رابطه با کالاهای اساسی از جمله روغن خوراکی و برخورد با متخلفان در حوزه کالا و خدمات برگزار شد.

قاسمی بیشترین تخلفات واحدهای صنفی در سطح شهر را عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و گرانفروشی عنوان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با اشاره به برگزاری مانور نظارتی در سطح استان افزود: در مانور مذکور تا کنون بیش از بیست و هفت هزار و ۲۸۰ مورد بازرسی از واحدهای عمده فروشی، صنفی و خدماتی بعمل آمد که در این راستا یک هزار و ۲۹۱ مورد پرونده تخلف به ارزش ریالی بالغ بر ۱۲ هزار و ۹۴۴ میلیارد تومان تشکیل و جهت صدور رای نهایی به اداره کل تعزیرات ارسال گردید.

وی با بیان اینکه مشکلی در تأمین و عرضه کالا نداریم تصریح کرد: نظارت بر کل زنجیره تولید و عرضه در استان با تمام توان ادامه دارد و شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف می توانند با اعلام به سامانه تلفنی ۱۲۴ ما را در رصد بازار همیاری نمایند.

قاسمی گفت: بازرسان این سازمان در یک روز پنج هزار و ۴۹۵ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، عمده فروشی و خرده فروشی در سطح استان بعمل آوردند.

وی بیشترین تخلفات واحدهای صنفی در سطح شهر را عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و گرانفروشی عنوان کرد.

قاسمی ارزش ریالی این پرونده ها را بالغ بر ۲ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در این مدت ۴۳پ رونده تخلف تشکیل و جهت صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: در مانور طرح کالا و خدمات هفته جاری بیش از ۲۵ هزار بازرسی صورت گرفته است. اولویت در این مانور مبارزه با گرانفروشی، عدم عرضه کالا، احتکار و … است.

کشف انبار قاچاق کالای اساسی در لیردف جاسک

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جاسک اعلام کرد: انبار قاچاق کالای اساسی در منازل مسکونی لیردف که شامل انواع روغن، برنج و شربت بود، کشف و ضبط شد.

علی نجفی ضمن اشاره به همکاری سربازان گمنام سپاه شهرستان در شناسایی منازل، اظهار داشت: انبار قاچاق روغن و برنج شناسایی و کالاهای مشکوفه که شامل انواع برنج با برندهای متفاوت، انواع روغن در احجام مختلف کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: ضمن صورتجلسه اقلام کشف شده جهت تعیین تکلیف با هماهنگی مقام قضایی انتقال داده شد. مقدار کالاهای کشف شده در انواع روغن به وزن ۷۷۹۷ کیلوگرم، انواع برنج به وزن ۲۲۷۰ کیلوگرم و انواع شربت به وزن ۱۱۰۴۷ کیلو گرم است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان جاسک بیان داشت: پرونده قاچاق کالاهای مکشوفه تنظیم و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح ارجاع شد.

به گزارش مهر، وضعیت توزیع کالاهای اساسی در فروشگاههای زنجیره ای به صورت روزانه در دو نوبت کنترل می شود تا به لحاظ کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با کمبود روبرو نباشند. همچنین تمامی اصناف در بازار مورد بازرسی و کنترل قرار می گیرند تا در کمترین زمان ممکن اقلام مورد نیاز تهیه و تامین شود.

کد خبر 5492416

منبع: مهر

کلیدواژه: روغن نباتی قیمت مرغ صنعت معدن و تجارت هرمزگان خلیل قاسمی علی فیروزی ستاد تنظیم بازار بوشهر کرمانشاه هدفمندی یارانه ها احتکار آلودگی هوا گرد و غبار کالاهای اساسی تنظیم بازار ویروس کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه مشهد خراسان رضوی ایلام کالاهای اساسی معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۳۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی آغاز می‌شود

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: پرداخت ارز امسال به واردکنندگان کالاهای اساسی از یک تا دو روز آینده آغاز می‌شود و نگرانی بابت تامین ارز کالاهای اساسی نداریم. - اخبار اقتصادی -

علیرضا پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: پرداخت ارز امسال به وارد کنندگان کالاهای اساسی از یک تا دو روز آینده آغاز می‌شود و نگرانی بابت تامین ارز کالاهای اساسی نداریم و تمام منابع ارزی در دسترس است.

وی افزود: سال 1402 از بابت تامین ارز مورد نیاز کالاهای سال بسیار خوبی بود و به شکل مرتب و مناسبی انجام می شد اما همواره تاخیری در پرداخت ارز کالاهای اساسی وارداتی وجود دارد.

کمبودی در بازار روغن نباتی وجود ندارد

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: در برخی از کالاها در حال حرکت به این سمت هستم که ارز آنها به موقع تامین شود و در برخی از کالاها تامین ارز با فاصله انجام می‌شود.

وی اظهار داشت:در سال جاری نیز روند تامین ارز به طور مستمر و با هماهنگی بانک مرکزی در حال جریان است  و تامین می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برخورد با گران‌فروشی در بازار حبوبات/مقابله بازرسان با محتکران
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی
  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • بهادری‌جهرمی: کاهش مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو
  • ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی پرداخت می‌شود
  • پرداخت ارز کالاهای اساسی در سال جدید به زودی آغاز می‌شود
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است