Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا علیخانی با بیان این که مجموعا 90 درصد از سواحل استان در حریم 60 متری آزادسازی شده است، گفت: ایجاد نظام گردشگری در سواحل و مدیریت هماهنگ مبتنی بر دانش، سواحلی با اقتصاد پویا و پشتیبان معیشت مردم و با سیما و منظر منطبق بر هویت تاریخی و فرهنگی از جمله چشم انداز های متصور برای سواحل استان می باشد. ‎

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا از مازندران ، بیست و هفتمین جلسه ستاد اجرایی آزاد سازی سواحل و نوزدهمین جلسه کمیته عمران و ساماندهی سواحل به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا علیخانی در ابتدای این جلسه با بیان میزان پیشرفت و اهداف آزادسازی و ساماندهی سواحل استان پرداخت و بیان داشت: در راستای دستور فوری رئیس جمهور و تاکید مقام عالی دولت در استان مبنی بر لزوم آزاد سازی سواحل، از آغاز این طرح در هشتم بهمن ماه 1400 و اقدامات صورت گرفته در گذشته در این راستا، تا امروز مجموعا حدود ۹۰ درصد اراضی ساحلی به طول 424.4 کیلومتر آزاد سازی شده است.

معاون عمرانی استاندار، افزود: برخی از اراضی آزاد نشده به صورت مجاز در اختیار دستگاه هایی است که مأموریت دفاعی و امنیتی و دریایی دارند که مجموع این ها حدود 4.3 درصد از نوار ساحلی به طول 20.4 کیلومتر می باشد.

علیخانی ادامه داد: 5.5 درصد از نوار ساحلی به طول 26.6 کیلومتر در اختیار بخش خصوصی است که بخشی از آن ها حریم ۶۰ متر را رعایت کرده اند و برخی هنوز اقدام نکرده اند که در فرصت مناسب از طریق مراجع قضایی اقدام لازم صورت می پذیرد.

وی با بیان این که هنوز 1.8 کیلومتر از اراضی ساحلی به صورت غیر مجاز در اختیار دستگاه های دولتی می باشد، یادآور شد: ایجاد زمینه مناسب برای برنامه ریزی سواحل، عدالت استفاده از ساحل به عنوان موهبت الهی، اجرای مطلوب طرح سالم سازی سواحل و زمینه سازی برای اجرای طرح ها و فعالیت های گردشگری به عنوان برخی از اهداف آزاد سازی حریم 60 متری سواحل است.

معاون استاندار با اشاره به این که مدیریت و برنامه ریزی های کوتاه مدت و میان مدت برای ساماندهی سواحل جز وظایف ذاتی فرمانداران و شهرداران است، گفت: ما باید بر اساس اهداف مان در آزاد سازی سواحل، برای 424.4 کیلومتر آزاد شده ، چشم انداز و وظایف لازم را تعریف کنیم.

علیخانی اظهار داشت: ایجاد نظام گردشگری در سواحل و مدیریت هماهنگ مبتنی بر دانش، سواحلی با اقتصاد پویا و پشتیبان معیشت مردم و با سیما و منظر منطبق بر هویت تاریخی و فرهنگی از جمله چشم انداز های متصور برای سواحل استان می باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار به دلیل ساحلی بودن استان مازندران، سه موضوع کلی گردشگری ساحلی، توسعه صنعت ساحلی و حمل و نقل دریایی را در برنامه ریزی توسعه استان باید هدف قرار داد. 

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دریای خزر دریای مازندران آزادسازی سواحل رضا علیخانی عمرانی استاندار سواحل استان سازی سواحل آزاد سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۳۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۸۰۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران

حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: در یک سال گذشته عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی حاشیه راه‌های محور‌های اصلی و نقاط پر تصادف مازندران بطول ۱۸۰۰ کیلومتر توسط این اداره کل انجام شده است.

او بر اهمیت ایمن سازی حریم و حاشیه راه‌ها در کاهش تصادفات جاده‌ای تأکید کرد و افزود:ایجاد فضایی مناسب در حاشیه راه‌ها برای رانندگان از جمله اقداماتی است که در کاهش تلفات ناشی از خروج خودرو از جاده و واژگونی موثر بوده، از این رو عملیات اصلاح شیب شیروانی در کناره جاده‌ها به منظور ارتقاء سطح ایمنی و جلوگیری از واژگونی و کاهش آسیب سرنشینان وسایط نقلیه انجام می‌گردد.

جهانیان گفت: امروزه حاشیه راه و ایمن بودن آن و همچنین فرهنگ ایمنی، در پیشگیری از تلفات و تصادفات جاده‌ای بسیار مهم می‌باشد.

او افزود: اغلب تلفات و تصادفات جاده‌ای ریشه در عامل انسانی داشته که در این میان خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیر مجاز و خروج از جاده از جمله مواردی است که سهم قابل توجهی در تصادفات جاده‌ای دارد.

جهانیان گفت: حفظ و نگهداری راه‌های موجود یکی از وظایف ذاتی این اداره کل بوده که علیرغم محدودیت‌های اعتباری این اداره کل با تکیه بر همت راهداران پرتلاش خود توانسته، در این مسیر گام‌های ارزنده‌ای بردارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره این نکته که عواملی همچون راه، خودرو و انسان در بروز حوادث رانندگی تاثیر دارند، افزود: امیدواریم با انجام اقدامات ایمن سازی زود بازده مانند اصلاح شیب‌های شیروانی راه‌ها شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی در استان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۰ درصدی سفرها در استان
  • استاندار:مشارکت مردم در فعال سازی منطقه آزاد سیستان
  • باید مردم را در فعال‌سازی منطقه آزاد سیستان مشارکت دهیم
  • تخصیص ۸ هزار میلیارد ریال برای اجرای دو مصوبه سفر رییس جمهور به بوشهر
  • ارتفاع ۲.۵ متری موج خلیج فارس در سواحل استان بوشهر
  • معاون امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی به پویش بهرفت پیوست
  • ایمن‌سازی محور آزادراهی در دستور کار شورای ترافیک
  • رفع مشکلات ترافیکی و ایمن سازی جاده کندوان تا پایان دولت سیزدهم
  • ترک فعل‌ها برای خاموشی ورودی شهر‌ها پیگیری شود
  • اجرای عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۸۰۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران