Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@12:46:15 GMT

اهمیت نقش روابط عمومی دانشگاه ها در جهاد تبیین و تزریق امید

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۳۳۳۶

اهمیت نقش روابط عمومی دانشگاه ها در جهاد تبیین و تزریق امید

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر حمیدرضا اشراقی با گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی همزمان با هفته خوابگاه های دانشجویی تاکید کرد: همزمانی این دو رویداد تداعی گر اهمیت و نقش روز افزون ارتباطات در مولفه های گوناگون زندگی دانشجویی است.

اشراقی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها، مهم‌ترین رُکن ایفای نقش در جهاد تبیین هستند، گفت: روابط عمومی‌ها به نوعی افسران عرصه تبیین بوده و با جهاد اجتماعی و خدمت به مردم می‌توانند ایفای نقش مطلوب داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: جهاد تبیین، امری است که امروز توسط مقام معظم رهبری نیز مورد تاکید قرار گرفته و ما باید این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دهیم. بی شک گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی، تداعی گر اهمیت و نقش روز افزون صنعت ارتباطات در دنیای پیچیده و همچنین کشور ایران عزیز اسلامی است که امروزه به قلب تپنده و نوک پیکان مجموعه های مختلف تبدیل شده است.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت اضافه کرد: بنابراین نامگذاری این روز فرصتی مغتنم است، تا برای غنای معنوی و تقویت جایگاه این حرفه در سالی که مزین است به «تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تزریق امید به جامعه و صحت در انعکاس اطلاعات و موضوعات از مهم ترین شاخصه های کار فعالین حوزه روابط عمومی است که باید مورد توجه ویژه و در سرلوحه کار آنان قرار گیرد.

اشراقی با گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی یادآور شد: دست اندرکاران روابط عمومی ها در دانشگاه های علوم پزشکی در عرصه آگاهی‌بخش دوسویه به ارکان تصمیم‌گیر در ستاد وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی و افکار جامعه هدف در نظام سلامت فعالیت می کنند.

وی با اشاره به گرامیداشت هفته خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه های علوم پزشکی اظهار داشت: هفته خوابگاه ها به منظور توجه و تمرکز بیشتر به مسایل خوابگاه ها و دانشجویان ساکن آنها بعنوان خانه دوم دانشجویان و کانون موثر فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه نامگذاری شده و موضوع جلب مشارکت حداکثری دانشجویان در تسهیل امور و ارتقای کیفیت زندگی دانشجویی در خوابگاه های دانشگاهی علوم پزشکی در قالب ساختارهای قانونی و دانشجویی در این هفته اهمیت دارد.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با قدردانی از زحمات دست اندرکاران امور دانشجویی در دانشگاه های علوم پزشکی در شرایط خاص پسا کرونایی و آموزش کامل حضوری، اظهار داشت: با توجه به اهمیت اسکان در امور رفاهی و صنفی و آرامش روان دانشجویان، توجه به ابعاد معنوی، اجتماعی و فرهنگی این مقوله در محیط خوابگاهها، موجب رشد و اعتلای دانشجویان در راستای عدالت و تعالی نظام سلامت در جامعه و بویژه خدمت مطلوب تر دانشجویان بعنوان محصول ارزشمند دانشگاه های علوم پزشکی و دست اندرکاران آینده بهداشت و درمان می شود.

کد خبر 5492434

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت روابط عمومی هفته خوابگاه ها آزمون کارشناسی ارشد سازمان سنجش دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه الزهرا دانشگاه آزاد اسلامی آزمون دستیاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی توزیع کارت کنکور دانشگاه تهران سازمان امور دانشجویان آموزش مهارتی خوابگاه دانشجویی مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی روابط عمومی خوابگاه ها دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۳۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی دانشجویان اهل قلم پس از ۲ سال/ جشنواره «تیتر» دوباره جان می‌گیرد؟

دو سال پس از برگزاری آخرین دوره جشنواره نشریات دانشجویی «تیتر» حالا نوید دوباره جان گرفتن این جشنواره که مهمترین گردهمایی دانشجویان اهل قلم است به گوش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو- سعید جلیلی: دو سال پس از برگزاری آخرین دوره جشنواره نشریات دانشجویی «تیتر» حالا با فراز و فرودهای بسیاری که در طول این مدت رخ داده، نوید دوباره جان گرفتن این جشنواره که مهمترین گردهمایی دانشجویان اهل قلم است به گوش می‌رسد.

با وجود وعده برگزاری سیزدهمین دوره جشنواره تیتر در بهمن ماه ۱۴۰۲ اما، برگزاری اختتامیه جشمواره دوباره به تعویق افتاد تا انتظار دانشجویان همچنان پابرجا بماند این چشم انتظاری به تاریخ جدید موکول شود؛ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳.

 

سرانجام اما پس از وقفه‌های طولانی، در آخرین اطلاعیه از سوی معاونت فرهنگی واجتماعی، سیزدهمین جشنواره «تیتر» از تاریخ ۱۵ الی ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌گردد!

اطلاعیه را اینجا بخوانید

این مسئله باعث شد در برنامه شانزده آذر با حضور متین منتظمی، دییر جشنواره نشریات دانشجویی تیتر ۱۳ پیرامون سوالات و شبهات ایجاد شده گفت‌وگویی داشته باشیم.

 

چرا بین جشنواره تیتر ۱۲ و ۱۳ یک وقفه دو ساله افتاده است؟

منتظمی در ابتدا گفت: عاملی مثل بیماری کرونا نه تنها برای جشنواره نشریات دانشجویی بلکه برای اکثر برنامه‌ها وقفه جدی ایجاد کرد. چون برای تیتر لازم بود یک اجتماعی به‌وجود بیاید و داور‌ها و دانشجویان در کنار هم جمع شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



آیا جایگاه قلم و نشریات دانشحویی در دیدگاه مسئولین تنزل پیدا کردعه است؟

منتظمی گفت: اتفاقا برگزاری جشنواره دغدغه مسئولین بوده است. در کلیت ماجرا فعالیت دانشجویی ما کاهش پیدا کرد، چون دو ورودی ما دانشگاه را ندیدند و از سردر دانشگاه وارد نشدند که در آن فضا قرار بگیردند و آموزش مجازی بود. سعی شد پس از کرونا دانشجویان به عرصه بازگردند.

چرا اختتامیه جشنواره از بهمن سال ۱۴۰۲ به اردیبهشت سال ۱۴۰۳ منتقل شده؟

منتظمی پاسخ داد: اول باید جشنواره را تعریف کنیم، فراخوان و داوری مرحله اول و دوم انجام گرفته، اما اختتامیه به تعویق افتاده است. این ناهماهنگی نبوده و نباید از این اصطلاح استفاده کرد.

وی ادامه داد: در زمانی که دانشجویان در سال بعد از کرونا و حوادث ۱۴۰۱ قرار گرفته و با انتخابات و... درگیرند، رایزنی صورت گرفت و وزارت بهداشت گفت ما پیک برنامه داریم و از این جهت نگرانیم که امکان تهیه بلیط برای مشهد (محل برگزاری جشنواره) با مشکل مواجه شود. پس ما گفتیم روزه شک دار نگیریم و اختتامیه را بعد از ماه رمضان برگزار کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


علت تداخل میان نمایشگاه رسانه‌های ایران (مطبوعات) و جشنواره تیتر چه بود؟

منتظمی گفت: دلیل اصلی نحوه برگزاری نمایشگاه مطبوعات را باید از وزارت فرهنگ جویا شد.
وی با اشاره به ساختار شورای سیاستگذاری جشنواره نشریات تیتر افزود: ما اعتقاد داشتیم می‌شود استعداد‌های نشریات دانشجویی را کشف کرد و به رسانه‌ها متصل کرد.
تلاش ما این است که در سال آینده یک تلاقی شکل بگیرد تا نشریات دانشجویی در نمایشگاه مطبوعات هم در آن حضور داشته باشند.


منتظمی در پایان گفت: تیتر امسال یک فرقی با سال‌های قبل دارد، اولا اینکه بعد از دوسال وقفه و شرایط کرونایی برگزار می‌شود که قطعا بلند کردن این علم پس ز وقفه سختی‌هایی دارد تا دوباره مرتب شود و بازه ارسال آثار هم دوساله در نظر گرفته شده است.

چرا با وجود دو ساله شدن بازه ارسال آثار، مشارکت و آثار ارسالی کاهش پیدا کرده است؟
منتظمی بحث کرونا و دوری دانشجو از دانشگاه علت اصلی کاهش مشارکت دانشجویان پایین آمدن آثار ارسالی عنوان کرد و گفت: پس از همه‌گیری بیماری کرونا اثر فضای مجازی علت اصلی آن است که سعی کردیم امسال تابوی فضای مجازی بشکنیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

فیلم کامل

 

بیشتر بخوانید:

مرثیه‌ای ناسروده برای نشریات دانشجویی/ جشنواره‌ای که تیترش پرکشید! حذف نشریات دانشجویی جزئی از فرایند سیاست‌زدایی از دانشگاه است / نظارت قبل از چاپ خلاف قوانین مطبوعات و اصول آزادی بیان

دیگر خبرها

  • ارتقای سطح کیفی آموزش به دانشجویان با تبیین اهمیت یادگیری عمیق
  • مبالغ وام شهریه دانشجویان پیام نور اعلام شد/ آخرین مهلت ثبت نام متقاضیان
  • جهاد تبیین و امید آفرینی یکی از رسالت های وزارت بهداشت است
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • گردهمایی دانشجویان اهل قلم پس از ۲ سال/ جشنواره «تیتر» دوباره جان می‌گیرد؟+فیلم
  • گردهمایی دانشجویان اهل قلم پس از ۲ سال/ جشنواره «تیتر» دوباره جان می‌گیرد؟
  • اعلام مبلغ وام‌های شهریه نیمسال دوم دانشگاه پیام نور/ ثبت‌نام آغاز شد
  • مبلغ وام شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور اعلام شد
  • ثبت‌نام وام شهریه دانشجویی آغاز شد