Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@11:32:51 GMT

آیا متاورس به مزایده کشیده می شود؟

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۳۳۴۷

آیا متاورس به مزایده کشیده می شود؟

اما نوع تکنولوژی، هزینه های هنگفت راه اندازی و امکانات خاص متاورس که توجه همه را به خود جلب کرده،  آن را هم از واقعیت مجازی و هم از بقیه ی اقلام صنعت و تکنولوژی متمایز کرده است.

اولین جرقه های توسعه و پا گرفتن متاورس در سالهای خیلی دور، در  قرن 18 میلادی با تولید عینک های سه بعدی شکل گرفت که رفته رفته  دستگاه های واقعیت مجازی و بعد از آن متاورس امروزی به میان آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جالب است بدانید عمر استفاده از این واژه به عنوان "جهان سه بعدی اینترنتی"، بسیار بیشتر از تکنولوژیِ امروزیِ آن است. یک تکنولوژی بسیار جوان با نامی میانسال! این اسم که  قدمتی سی ساله دارد برای اولین بار دریک کتاب داستانی نوشته نیل استیونسن به نام سقوط برف به عنوان یک جهان سه بعدی که آواتارها در آن وجود داشتند، استفاده شد.

چرا متاورس ارزش مالی دارد؟

امروزه متاورس مانند هر پدیده دیگری دارای مزایا و معایب مربوط به خود بوده اما ویژگی خاصِ فراجهان که نظر علاقمندان به خرید و فروش و تجارت را به خود جلب کرده، امکان دسترسی به دارایی های دیجیتال در این جهان سه بعدی است. متاورس که تا حدود زیادی قید و بندهای سیاسی، اجتماعی و یا امنیت را کنار زده، به جای خوبی برای خرید و فروش دارایی های مجازی تبدیل شده، طوری که داوطلبان حضور در این جهان، مبادلات گسترده ای در بطن آن رقم زده اند. هرجا صحبت از خرید و فروش است پای حراج و مزایده هم به میان می آید و این همان نقطه عطفی است که واقعیت مجازی را از متاورس یا همان فراجهان جدا میکند.

معایب و مزایای متاورس چیست؟

معایب متاورس :

عمر کوتاه این مقوله از صنعت و تکنولوژی که به " آینده اینترنت " نیز معروف شده، زمان کافی به محققان و آسیب شناسان نداده است تا تحقیقات و بررسیهای خود را تکمیل نمایند. با این حال از معایبی که واقعیت مجازی بر جوامع انسانی داشته میتوان زیانهای استفاده از metaverse را نیز در ابعاد بسیار بزرگتر از VR،  درک کرد.

معایب متاورس میتواند مثل معایب VR، فیزیکی و یا روانشناختی باشد که بر زندگی اجتماعی و سیاسی افراد تاثیر میگذارد اما هیچ کدام از این معایب یک طرفه نیستند و حتما دستاوردهایی  نظیر سرگرمی، تبادل مالی و غیره برای انسان به همراه خواهند داشت.

مزایای متاورس:

اگر نگاهی به کتاب سقوط برف که مادر نام متاورس است، بیندازید، میبینید این واژه زمانی متبلور شد که دو شخصیت اصلی کتاب نیاز داشتند برای جدا شدن از گرفتاری های دنیای واقعی، خود را آواتارگونه، به یک دنیای دیگر برسانند.

شاید مهمترین مزیت فراجهان فراغت از دنیای واقعی باشد که احتمالا منظور نویسنده نیز همین بوده است.

یکی دیگر از مزایای متاورس که خود ماکروسافت نیز بر آن تاکید زیادی دارد، برگزاری جلسات رسمی به واسطه آن بوده است.

فارغ از همه این بحث ها مهمترین تاثیری که متاورس بر اقتصاد داشته است، توسعه ی بیش از پیشِ اقتصاد دیجیتال در جهان است.

اقتصاد دیجیتال

هنوز اقتصاددانان تعریف دقیقی از اقتصاد دیجیتال ارائه نکرده اند اما هرجا اقتصادی برپایه فناوری شکل گرفته، از اسم اقتصاد دیجیتال یاد شده است. این ماجرا در متاورس هم صدق میکند. علاوه بر شور و شوق جهانیان برای لمس ماهیت فراجهان، عرضه و تقاضایی برای  خرید و فروش در متاورس شکل گرفته که تا کنون موجب رقم خوردن معاملات با ارزش زیادی شده است.

از آنجایی که هر اقتصادی نیازمند به پول و واحدی برای مبادله است، در فراجهان نیز ارزهای دیجیتال متنوعی پیشنهاد و توسعه داده شده اند. کلیه معاملات در متاورس با این ارزها انجام میشود. برای اینکه بتوانید بزرگی معاملات انجام شده در متاورس را تصور کنید کافیست بدانید بزرگترین معامله ای که تا کنون در متاورس صورت گرفته است ارزشی معادل 4.3 میلیون دلار داشته که Republic Realm بابت خرید یک زمین مجازی در Sandbox world متاورس پرداخت کرده است.

مزایده دیجیتال

تاثیر توسعه متاورس بر سایر مشاغل مثل صنعت بیمه، صنعت بانکداری و غیره بر کسی پوشیده نیست اما حتما در پی آن مشاغل جدیدی ظهور پیدا میکند.اقتصاد دیجیتال یعنی همه ویژگی های اقتصاد بر پایه تکنولوژی!

حالا فرض کنید برای معامله زمینی که در بالا مثال زدیم و به ارزش 4.3 میلیون دلار معامله شد، پیشنهادات بالاتری نیز از طرف سایر داوطلبان خرید، ارائه میشد. اینجا یک مزایده دیجیتال شکل میگرفت.

 فروش دارایی های دیجیتال به بالاترین قیمت، یعنی برگزاری یک مزایده دیجیتال در میان آواتارها.

همینجا توقف کنید. درست فکر کردید. هر شغلی که در دنیای واقعی به آن پرداخته میشود دردنیای فراجهان یا حذف میشود یا کاملا قابل پیاده سازیست. با این وجود چون دارایی های دیجیتال توسط مالکانشان در حال داد و ستد هستند، امکان به مزایده گذاشته شدنشان نیز وجود دارد. بنابر این متاورس میتواند به طور کل و یا به طور جزء به مزایده کشیده شود.

اطلاع رسانی مزایدات در متاورس

پیشتر در اشاره به معایب متاورس گفتیم که ممکن است از نظر سیاسی، اجتماعی و امنیتی معایبی داشته باشد. شفافیتها در ابعاد مختلف این جهان مجازی تا کنون بسیار کم بوده است. وجود سازمانهای اطلاع رسان در متاورس گام بزرگی برای ایجاد شفافیت و حس امنیت بین کاربران آن است که ممکن است حتی در لیست اقدامات دلخواه مدیران متاورس نیز نباشد.

اگر زمانی را تصور کنیم که متاورس به اوج بلوغ خود رسیده، حتما سازمانهای تولید اخبار و ... نیز در آن به چشم میخورند. هرچند میدانیم که نحوه گرد آوری و انعکاس اطلاعات در متاورس بسیار متفاوت از چیزیست که در ذهنمان به تصویر میکشیم و حتما در کسری از ثانیه مخابره میگردد اما تا شکل گیری سازمان ها در متاورس راه درازی در پیش است.

مرکز فرآوری اطلاعات پارس نماد داده ها به عنوان نخستین مرکز اطلاع رسانی تخصصی اطلاعات مناقصه ها و مزایده ها که از دیرباز به ارسال اطلاعات گردآوری شده مناقصات و  مزایدات از سراسر ایران پرداخته است، جای خالی سازمانهای اطلاع رسان در متاورس را حس میکند. هر چند که در دنیای واقعی تمام تلاش خود را کرده تا پیشروی اطلاع رسانی اطلاعات مناقصات و مزایدات سراسر کشور باشد.

شما نیز میتوانید تا پیشرفت چشمگیر صنعت تکنولوژی، کلیه استعلام ها، مناقصه ها و مزایده های کشور را به صورت لحظه ای از مرکز اطلاع رسانی پارس نماد داده ها دریافت و استفاده نمایید.

برای دریافت اطلاعات تخصصی صنف کاریِ خود با پارس نماد داده ها روی شماره تماس 02188349670 الی 5 در تماس باشید.

منبع: فارس

کلیدواژه: متاورس مزایده انگلیسی اقتصاد دیجیتال واقعیت مجازی دنیای واقعی اطلاع رسانی خرید و فروش سه بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۳۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) فیلمی عجیب از شورش مهاجران افغان در فرانسه؛ جسد دو افغان به آتش کشیده شد!

زی‌سان: از دو روز گذشته برخی از مهاجران افغان در پاریس در اعتراض به کشته شدن دو پناهجوی افغان دست به خشونت زدند. در حال حاضر حدود پنجاه هزار افغانستانی در فرانسه زندگی می‌کنند. این اعتراض در پی کشته شدن سه پناهجوی افغان رخ داد. 

قاتل برای پنهان کردن قتل دو افغان در خانه‌اش، آنجا را به آتش کشید

به گزارش زی‌سان؛ یک روز پس از تظاهرات خشونت‌آمیز در ارتباط به مرگ دو افغان در خانه‌ای در پاریس، پولیس فرانسه هنوز اطلاعاتی رسمی درباره این رویداد منتشر نکرده است.

روزنامه پاریزین به نقل منابع پلیس این احتمال را مطرح کرد که قاتل پس از کشتن آنها، برای پنهان کردن آثار جرم خانه را به آتش کشید.

پلیس و دادستانی تحقیقات خود را درباره این رویداد تکمیل نکرده‌اند، از این رو از ارایه اطلاعات رسمی خودداری کرده‌اند. با این حال، رسانه‌های فرانسوی، به نقل از منابعی در پولیس، احتمالات مختلفی را درباره مرگ آنها گزارش داده‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش زی‌سان، روزنامه پاریزین گزارش داد که پلیس فرانسه با کشف یک اسلحه و لباس‌های خونین در سطل زباله زیر زمین ساختمانی که این دو افغان به قتل رسیدند، تحقیقات خود را درباره قتل دو پناهجوی افغان آغاز کرده است.

به نقل از این روزنامه، بر اساس یک فرضیه، صاحب‌خانه دو مهمان خود را با گلوله کشته و برای پنهان کردن آثار جرم، خانه را به آتش کشیده است.

این روزنامه نوشت که شدت آتش‌سوزی و انفجار در ساختمان باعث شد تا قاتل از منزل هفتم ساختمان خود را پرت کند که بر اثر آن کشته شد.

پلیس پاریس هویت مقتولین را افغان اعلام کرده، اما درباره هویت قاتل جزئیاتی ارائه نداده است.

حدود ۲۰۰ افغان در مورد تحقیقات پلیس در ارتباط به این رویداد، تجمع برگزار کردند این تجمع در انتها از سوی افرادی به خشونت کشیده شد و پلیس برای متفرق کردن آنان از گاز اشک آور استفاده کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

افغان‌های معترض مدعی‌اند که قاتل و مقتولان به دست فرد دیگری کشته‌شدند و بر تحقیقات بی‌طرفانه پلیس فرانسه تاکید کردند. به گفته آنها، علت مرگ این افراد می‌تواند عواملی دیگر از جمله نژادپرستی داشته باشد.

دو انجمن افغان‌ها در پاریس می‌گویند که به منظور بررسی و پیگری این رویداد جلساتی را با پلیس خواهند داشت. مسئولان این انجمن‌ها گفته‌اند که در صورت عدم دریافت گزارش مستند و کامل درباره این رویداد، تظاهرات در پاریس و شهر‌های دیگر به راه خواهند انداخت.

tags # اتباع افغان ، فرانسه سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • قصه عکس تلخی که جهانی شد/ گونه محمد سالم بهترین عکس جهان را ثبت کرد؟
  • چگونه محمد سالم بهترین عکس جهان را ثبت کرد؟
  • خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!
  • معایب دستگاه جوش لیزر
  • «متاورس» بازگشته است
  • « متاورس » بازگشته است؟
  • جمهوری آذربایجان به مناقشه ایران و اسرائیل کشیده می‌شود؟
  • (ویدئو) فیلمی عجیب از شورش مهاجران افغان در فرانسه؛ جسد دو افغان به آتش کشیده شد!
  • اسلام ناب گفتمان زر و زور و استکبار را به چالش کشیده است
  • ترمز رشد خودرو‌های برقی کشیده شد