Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-29@15:21:55 GMT

سوئد درخواست عضویت در ناتو را رسماً امضا کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۰۲۳۳۷۸

سوئد درخواست عضویت در ناتو را رسماً امضا کرد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، نمایندگی سوئد در ائتلاف ناتو در پیامی در صفحه توییتر اعلام کرد که «آن لینده» وزیر امور خارجه سوئد امروز (سه‌شنبه)، درخواست پیوستن این کشور اروپایی به ناتو را به امضا درآورد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، یکشنبه هفته گذشته، حزب حاکم سوسیال دموکرات سوئد تصمیم خود برای ارائه درخواست برای عضویت در ناتو را اعلام کرد و در عین حال گفت که در صورتیکه با درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو موافقت شود، این کشور مخالف استقرار تسلیحات اتمی و پایگاههای نظامی در قلمرو خود می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ماگدالنا اندرسون» نخست‌وزیر سوئد نیز اعلام کرد که پیوستن به ناتو تأثیر مثبتی بر امنیت سوئد و مردم این کشور دارد. درخواست عضویت در ناتو در حالی از سوی وزیر خارجه این کشور به امضا درآمد که روز یکشنبه هفته جاری (25 اردیبهشت ماه)، فنلاند رسماً تصمیم خود برای پیوستن به پیمان آتلانتیک شمالی یا همان ناتو را اعلام کرد.

نمایندگی سوئد در ائتلاف ناتو در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امروز صبح، آن لینده وزیر خارجه سوئد، درخواست سوئد برای عضویت در ناتو را به امضا درآورد».

سوئد و فنلاند در حالی درخواست پیوستن به ائتلاف ناتو را مطرح کرده‌اند که مقام‌های روس دائماً در این زمینه هشدار داده‌اند.

 بعد از استقبال کشورهای اتحادیه اروپا از تصمیم سوئد برای عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، مسکو نسبت به «خسارت قابل توجهی» که در پیوستن سوئد به ناتو وجود دارد، هشدار داد.

وزارت امور خارجه روسیه بامداد سه‌شنبه طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد، اگر سوئد به ناتو بپیوندد، روسیه نیز مجبور خواهد شد برای مقابله، گام‌هایی با ماهیت نظامی-فنی بردارد.

کد خبر 677141 برچسب‌ها فنلاند خبر ویژه روسیه - اوکراین ناتو روسیه سوئد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فنلاند خبر ویژه روسیه اوکراین ناتو روسیه سوئد عضویت در ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۳۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات: من واقعا از زیرنویس شبکه خبر فهمیدم بنزین دیشب گران شده! رئیسی اولین کسی بود که توییت زد و مخالفت کرد، در حالی که نامه سران قوا را با خط خودش امضا کرده بود!

به گزارش جماران؛ حسن روحانی رییس جمهور ایران در دولت های یازدهم و دوازدهم در دیدار اعضای تحریریه روزنامه اعتماد گفت: یک روز به آقای رحمانی فضلی گفتم ما که افزایش قیمت بنزین را تصویب کرده‌ایم، سران سه قوه هم امضا کرده‌اند منتها زمانش دیگر با شما، چون ما هر زمانی می‌گوییم شما می‌گویید مناسب نیست، خودتان بروید هر شب جمعه‌ای که می‌توانید و مناسب است، در این هفته یا هفته‌های آینده اجرا کنید، منتها ظرف سه، چهار هفته آینده این کار انجام شود، دیگر هم لازم نیست زمان آن را با من چک کنید، خودتان بروید و اجرا کنید.

صبح که بیدار شدم نماز صبح بخوانم دیدم زیرنویس کرده که بنزین دیشب گران شده است. برای من عجیب نبود چون اختیار داده بودم به شورای امنیت کشور. برایم این عجیب بود که چرا شب به من نگفتند. پس اینکه من می‌گویم صبح متوجه شدم، راست و دقیق است.  

واقعیت این است که من صبح جمعه مطلع شدم. اصل تصمیم، مصوبه سران سه قوه بود و تصمیم را گرفته بودیم. منتها در اینکه آن شب جمعه شود یا شب جمعه بعد، در اختیار شورای امنیت کشور بود. آن‌ها می‌توانستند آن را بیندازند به هفته بعد، چون به آن‌ها اختیار داده بودم.  

اگر گرانی بنزین قرار بود اوضاع کشور را به هم بریزد، باید صبح جمعه به هم می‌ریخت، ظهر یا عصر جمعه به هم می‌ریخت. چرا جمعه شب تحرکات شروع شد؟! همه طراحی‌ها برای به خیابان کشاندن مردم در روز جمعه انجام گرفت.

در ۹۸ وقتی بنزین گران شد اولین کسی که توئیت زد و مخالفت کرد، آقای رئیسی، رئیس قوه قضائیه بود که نامه سران قوا را با خط خودش امضا کرده بود! آقای تاجگردون، نماینده مجلس هم که عضو جلسه اقتصادی سه قوه بود جمعه شب مردم را به راهپیمایی دعوت کرد.  

تمام ماجرای ۹۸ جمعه شب و شنبه و روز یکشنبه تا بعدازظهر است و دیگر تمام شد، یعنی جمعاً ۴۸ ساعت بود. البته حوادثی در ماهشهر اتفاق افتاد که عده‌ای با تیربار آمده بودند که کشته‌های آن حادثه را هم جزو اعتراضات مربوط به بنزین حساب کردند.  

دیگر خبرها

  • عدم ایجاد منطقه حائل در اوکراین، به ضرر کی‌یف است
  • روایت جدید روحانی از گرانی بنزین و اعتراضات ۱۴۰۱: رئیسی مصوبه را امضا کرد، اما اولین کسی بود که توئیت مخالفت زد!
  • افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات: اولین کسی که توئیت مخالفت زد، آقای رئیسی بود که نامه سران قوا را امضا کرده بود!
  • کشف قطعات پهپاد در مرز رومانی و اوکراین
  • افشاگری روحانی از اعتراضات بعد از گران شدن بنزین /چرا صبح یا بعدازظهر جمعه خبری نشد؟/رئیسی خودش مصوبه را امضا کرد اما اولین کسی بود که توئیت مخالفت زد
  • افشاگری جدید حسن روحانی از ماجرای گرانی بنزین و اعتراضات: من واقعا از زیرنویس شبکه خبر فهمیدم بنزین دیشب گران شده! رئیسی اولین کسی بود که توییت زد و مخالفت کرد، در حالی که نامه سران قوا را با خط خودش امضا کرده بود!
  • سلوان مومیکا فرد هتاک به قرآن کریم در سوئد به نروژ پناهنده می‌شود
  • سلوان مومیکا از سوئد به نروژ می‌رود
  • درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی
  • تتلو، معین، رونالدو، علیرضا قربانی و سندی که برای موسیقی ملی امضا شد