Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس ـ اراک؛ وضعیت نان و آرد به دنبال طرح اصلاح و مردمی‌سازی یارانه‌ها به یکی از بحث‌های داغ مردم، رسانه‌ها و دولتمردان تبدیل و این روزها گاها با حواشی بسیاری همراه شده است.

حذف ارز 4200 تومانی و آزادسازی آرد با اصلاح و مردمی‌سازی یارانه‌ها موجب تشویش اذهان عمومی و نگرانی از بابت گرانی چندین برابری محصولات آردپز از جمله نان‌ شده، این در حالی است که نان همواره بر سر سفره مردم بوده و قوت اصلی مردم را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با آزادسازی آرد مخصوص محصولات آردپز و نان‌های صنعتی از یک سو و عدم حذف یارانه آرد نان سنتی در طرح جدید دولت از سوی دیگر،  همچنین افزایش تقاضای نان از سوی مردم به دلیل ترس از گرانی زمینه برای وقوع برخی تخلفات از سوی نانوایی‌ها فراهم شده که مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است.

در حال حاضر حدود ۵۲۰ نانوایی در شهرستان اراک فعالیت دارند که با اجرایی شدن طرح، نظارت بر عملکرد این نانوایی‌ها شدت گرفته و متخلفین شناسایی و با آنها برخورد شده است.

تشویق و تنبیه 10 واحد نانوایی در اراک

رئیس اتحادیه اصناف اراک در این رابطه به خبرنگار فارس در اراک می‌گوید: در حال حاضر نظارت‌ بر نانوایی‌ها به صورت جدی در حال انجام است، تا از وقوع هرگونه تخلف جلوگیری شود.

جمشید زند می‌افزاید: در بین فعالین این صنف، عده‌ای پای کار هستند تا در تامین قوت اصلی مردم خللی ایجاد نشود که تشویق این عزیزان در دستور کار قرار گرفته، عده‌ای نیز نافرمانی و تخلفاتی داشته‌اند که به شدت با آنها برخورد شده است.

وی تصریح می‌کند:  از هفته گذشته با کلید خوردن طرح اصلاح یارانه‌ها، شدت نظارت‌ها افزایش یافته، تا روز گذشته 10 نانوایی متخلف پلمب، 10 واحد نانوایی سه شیفت و تعدادی نیز به افزایش سهمیه داشته‌اند.

رئیس اتحادیه اصناف اراک با بیان اینکه همه نانوایی‌ها ملزم به رعایت دستورالعمل‌ها هستند، بیان می‌کند: هیچ مشکلی در تامین آرد و نان مورد نیاز مردم وجود ندارد، نان به اندازه نیاز در نانوایی‌ها پخت و در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

زند می‌گوید: در راستای طرح‌های نظارتی تاکنون 250 کیسه آرد احتکار شده شناسایی و کشف شده است.

 

وی ادامه می‌دهد: از مردم درخواست داریم در صورت مشاهده هر گونه تخلف موارد را به سامانه 124 اطلاع دهند و خود ناظر بر عملکرد نانواها باشند تا شاهد اجرای هرچه بهتر این طرح باشیم.

هیچ نانوایی حق تعطیلی زودتر از موعد را ندارد

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری مرکزی نیز در این رابطه به خبرنگار فارس در اراک می‌گوید: هیچ یک از واحدهای نانوایی حق تعطیلی زودتر از موعد، کم فروشی، گرانفروشی و فروش آرد با قیمت آزاد را ندارند.

حسن میرزاخانی می‌افزاید: از آنجا که نان قوت غالب خانواده‌ها است، اجازه نخواهیم داد در تامین آن مشکلی برای مردم به وجود آید.

وی با بیان اینکه با اجرایی شدن طرح مردمی سازی یارانه‌ها نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها به منظور جلوگیری از سوءاستفاده فرصت‌طلبان شدت گرفته است، تصریح کرد: در حال حاضر تمام مراجع نظارتی بازدید میدانی و بازرسی مستمر را در دستور کار داده و به صورت مرتب بر نانوایی‌ها نظارت دارند.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری مرکزی با تاکید بر اینکه هیچ مماشاتی درخصوص تخلف نانوایی‌‌ها صورت نخواهد گرفت، بیان کرد: با شروع طرح نظارتی تعدادی نانوایی متخلف با حکم قضایی پلمب شد و سهمیه تعدادی از نانوایی‌ها منصف نیز افزایش یافته است.

 میرزاخانی با اشاره به تخلفات تعدادی از نانوایان گفت: با افرادی که بخواهند در عرضه نان به مردم خلل ایجاد کنند، برخورد قانونی می‌شود.

افزایش ساعت کاری نانوایی‌ها

فرماندار اراک نیز  طی گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌ها اعلام کرد: ساعت کاری ۱۰ نانوایی از امروز از ۶ صبح تا ۲۴ شب افزایش یافته که این میزان فعالیت تاکنون بی‌سابقه و با هدف افزایش رضایت‌مندی مردم صورت گرفته است.

 

به گفته امیر هادی از مجموع 10 نانوایی ۶ نانوایی لواش و 4 نانوایی سنگک هستند.

انهدام شبکه خرید و فروش آرد یارانه‌ای

به گزارش فارس و بر اساس اعلام سربازان گمنام امام زمان (عج) یک شبکه خرید و فروش آرد یارانه‌ای در این استان شناسایی و منهدم شد.

چهار نفر از اعضای مربوط به این پرونده دستگیر شدند و تاکنون به تحصیل بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کیسه آراد یارانه‌ای و عرضه خارج از شبکه اعتراف کرده‌اند. 

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آرد نانوایی نانوایی ها یارانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۳۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد

به گزارش جام جم آنلاین تهران،مظفری دادستان فیروزکوه در این  خصوص گفت : این واحد تولیدی متعهد شد تا ظرف مدت ۶ ماه تصفیه خانه در حال ساخت خود را به بهره برداری برساند و تا قبل از آن هم نسبت به رفع بوی نامطبوع تا کمتر از یکماه آینده اقدام کند. 

رئیس دادگستری فیروزکوه نیز در ادامه بیان داشت: ما تلاش داریم تا کارخانه به فعالیت خود ادامه دهد اما این موضوع نباید موجب تضییع حقوق عامه شود. 

درزی افزود : باید فرآیند تولید کارخانه به گونه ای برنامه ریزی شود تا علاوه بر حفظ راندمان تولید ، از انتشار بوی نامطبوع و نارضایتی مردم هم جلوگیری شود.  

دیگر خبرها

  • فعالیت واحد تولیدی پلمب شده در شهرک صنعتی قدیم فیروزکوه از سر گرفته شد
  • برخی از نانوایی های گلستان به تولید نان با آرد کامل مجهز می شوند
  • پلمب یک واحد غیر مجاز کشتار دام در کوهدشت
  • ۲ واحد صنفی در طبس پلمب شد
  • پشت‌پرده سبوس‌گیری از آردها/ سلامت مردم قربانی سودجوها!
  • پلمب واحد‌های متخلف تهیه و توزیع در استان یزد
  • ۱۰ واحد عرضه فرآورده خام دامی متخلف پلمب شد
  • ۶۸ واحد صنفی در زنجان پلمب شد
  • یک واحد غیرمجاز کشتار دام در کوهدشت پلمب شد
  • پلمب ۱۳۱ واحد متخلف تهیه و توزیع در سطح استان یزد