Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران،سعید خطیب زاده همچنین تاکید کرد که گسترش ناتو و بی‌اعتنایی غرب به ملاحظات امنیتی روسیه، دلایل وضعیت فعلی اوکراین است و «ناتو باید بداند که مسیر تقابل پایان خوشی ندارد و  ریشه تمام چیزهایی که امروز در اوکراین شاهد آن هستیم، گسترش ناتو یا نادیده‌ گرفتن حقایق اروپا، در حقیقت بی‌اعتنایی کشورهای غربی به ملاحظات سیاسی و امنیتی شمار کشورها به ویژه روسیه و توافقاتی است که یکدهه پیش نهایی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گفتنی است، پنج اسفند پارسال «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس دونتسک و لوهانسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد و گفت که قصد اشغال قلمروهای اوکراین را ندارد و هدف این عملیات خلع سلاح و نازی زدایی اوکراین است.

روسیه و ناتو در سال ۱۹۹۷ به یکدیگر تعهد داده بودند به مرز‌های های هم نزدیک نشوند. اما ناتو در طول سال‌های پس از آن به وعده خود عمل نکرد. این سازمان، لهستان، جمهوری چک و مجارستان را تنها دو سال بعد، بلغارستان، استونی، لتونی، لیتوانی، رومانی، اسلواکی و اسلوونی را در سال ۲۰۰۴، آلبانی و کرواسی را در سال ۲۰۰۹، مونته نگرو در سال ۲۰۱۷  و در نهایت مقدونیه شمالی را در سال ۲۰۲۰ به عضویت خود پذیرفت.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سعید خطیب زاده روابط ایران و مسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۳۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد

رئیس ارتش انگلیس با اشاره به ضعف دفاع اوکراین، اذعان کرد کی‌یف با «جنگ دشواری» در مقابل پیشروی‌ نیروهای روسیه قرار دارد.

به گزارش ایسنا، مسئله ضعف دفاع اوکراین توسط بسیاری از مقامات غربی و رسانه‌ها برجسته شده است و احتمال می‌رود حتی با وجود کمک‌های گسترده‌ای که از سوی غرب به خصوص آمریکا به اوکراین سرازیر می‌شود، این کشور نتواند در مقابل قدرت روسیه به پیروزی برسد.

«تونی راداکین»، رئیس ارتش انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه فایننشال تایمز بیان کرد: «فضای غمگین و ناامید کننده‌ای دفاع اوکراین را احاطه کرده و این کشور با جنگ دشواری در مقابل پیشروی نیروهای روسیه مواجه شده است.»

وی گفت: غرب نسبت به توان دفاعی اوکراین بدبین است و برای کی یف سخت خواهد بود که جلوی حمله مسکو را بگیرد. روسیه حملات دوربرد موثرتری نسبت به سال گذشته انجام داده است.

این اظهارات رئیس ارتش انگلیس درحالی مطرح می‌شود که پیش از این بارها مقامات غربی و حتی اوکراینی اذعان کرده‌اند که روسیه در بسیاری از موارد چندین برابر از اوکراین جلوتر است؛ موضوعی بدیهی که رسانه‌های آمریکایی از جمله تلویزیون سی‌ان‌ان پیشتر به آن پرداخته‌اند.

روزنامه فایینشال تایمز می‌نویسد پس از ماه‌ها عدم قطعیت درباره استراتژی غرب در اوکراین، راداکین با خوشبینی تمام درباره موقعیتی صحبت می‌کند که تمام کشورهای ناتو دغدغه «خرج بیشتر پول» را دارند. اما حتی خود اوکراین هم شک دارد که آیا حجم جدیدی از کمک‌ها می‌تواند به ثبات موضع متزلزل‌شده‌اش کمک کند یا خیر.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • هشدار روسیه در مورد احتمال استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • شویگو: اوکراین نیم‌ میلیون سرباز از دست داده است
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه