Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتخاب نوشت: وزارت کشور لبنان نتایج نهایی انتخابات این کشور را اعلام کرد.

به گزارش میدل ایست نیوز به نقل از الجزیره، بر اساس نتایج نهایی اعلام‌شده توسط وزارت کشور لبنان، حزب‌الله لبنان و جنبش امل در کنار هم ۳۱ کرسی به دست آورده‌اند.

همچنین حزب «القوات اللبنانیه» به رهبری سمیر جعجع با دستیابی به ۲۰ کرسی بر حزب جریان ملی آزاد به رهبری جبران باسیل که ۱۸ کرسی به دست آورده پیش افتاد و این به معنای از دست دادن جایگاه خود در مجلس سابق به عنوان بزرگ‌ترین فراکسیون مسیحی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین حزب ترقیخواه سوسیالیست به رهبری «تیمور جنبلاط» نیز ۹ کرسی در مجلس به دست آورده است.

نیرو‌های جامعه مدنی لبنان که شامل گروه‌های برآمده از تظاهرات و احزاب غیر سنتی می‌شود نیز توانسته‌اند ۱۲ کرسی در مجلس به دست آورند.

این انتخابات اولین انتخابات در لبنان پس از چند حادثه سرنوشت‌ساز در تاریخ لبنان یعنی تظاهرات مردمی بی‌سابقه و فروپاشی اقتصادی و انفجار بندر بیروت بود.

در این انتخابات ۷۱۹ نامزد در ۱۰۳ لیست انتخاباتی برای دستیابی به ۱۲۸ کرسی مجلس رقابت می‌کردند.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۳۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت منطقه معادلات جدیدی را به صهیونیست‌ها تحمیل کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری النشره، شیخ نعیم قاسم معاون سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که مقاومت لبنان به بازدارندگی و قدرت و عزت این کشور کمک کرده و به یکی از مهم‌ترین عوامل قدرت لبنان و افق درخشان آینده این کشور تبدیل شده است و اگر مقاومت نبود لبنان در معرض پروژه‌های صهیونیستی از اسکان دائم فلسطینی‌ها گرفته تا دیگر پروژه‌های سیاسی تل‌آویو قرار می‌گرفت.

سید هاشم صفی الدین رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان نیز در سخنانی با اشاره به واکنش ایران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری این کشور در سوریه تاکید کرد که ایران این روند را آغاز نکرده تا نیمه کاره رها کند، بلکه آن را آغاز کرده تا تکمیل کند.

وی ادامه داد که اسراییلی‌ها از ۵ سال پیش به دنبال تثبیت معادله‌ای جدید بودند و در همین رابطه شخصیت‌های ایرانی را در سوریه و حتی داخل ایران هدف قرار می‌دادند، اما با یک حمله ایران، تمام معادلاتی که اسراییل در منطقه بنا گذاشته بود، به هم ریخت و در یک شب همه چیز فروریخت.

صفی الدین تصریح کرد که اسراییل در حال حاضر دچار ضعف و ناتوانی است و می‌بیند که بازگرداندن شهرک نشینان به مناطق شمالی فلسطین برای آن تقریبا غیر ممکن است.

وی افزود: دشمن باید بداند که مقاومت تصمیم به توسعه دامنه جنگ نگرفته، اما برای آن آماده است. شرایط و آینده منطقه بعد از عملیات طوفان الاقصی و بعد از حمله آشکار و تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی تغییر خواهد کرد و ما باید برای این روزها آماده باشیم و هر کاری غیر از این، وقت تلف کردن است.

شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان نیز تاکید کرد که واکنش جسورانه ایران نشان داد که این کشور از جنگ گسترده در منطقه هراسی ندارد اما واکنش ضعیف و مضحک اسراییلی‌ها نشان داد که آن‌ها از جنگ بزرگ در منطقه فرار می کنند.

وی با اشاره به اینکه این تحول‌ها تغییرهای اساسی در معادلات منطقه ایجاد کرده، اظهار داشت که اتفاقات مذکور به نفع آمریکا و اسراییل و ابزارهای آمریکا در منطقه نیست.

قاووق ادامه داد که مقاومت موفق شده معادلات خود را بر خلاف منافع رژیم صهیونیستی به دشمن تحمیل و ساکنان سرزمین‌های شمالی فلسطین را مجبور به تخلیه منازل خود کند، در حالی که اسراییلی‌ها معتقدند تا زمانی که شهرک نشینان به منازل خود باز نگردند، تل آویو شکست خورده است و پیروزی حزب الله قطعی است.

کد خبر 6086055

دیگر خبرها

  • مقاومت منطقه معادلات جدیدی را به صهیونیست‌ها تحمیل کرده است
  • آقایانی که حرف رهبری درباره مسمومیت دختربچه ها را قبول نداشتند، همه کاره انتخابات بودند /بی‌تعارف، جنگ قدرت است و نابرابری و نامردی!
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس در استان تهران
  • رقابت ۳۴ نامزد برای تصاحب ۱۷ کرسی مجلس شورای اسلامی در استان تهران
  • محمودوند، نماینده خرم‌آباد: آقایانی که حرف رهبر انقلاب در خصوص دختربچه‌های مظلوم و معصوم را قبول نداشتند، همه‌کاره انتخابات بودند! درد از این بزرگ‌تر؟
  • کشته شدن یک رزمنده دیگر حزب‌الله
  • شهادت یک رزمنده دیگر حزب‌الله در راه قدس
  • رهبران سیاسی حماس به دنبال ترک قطر و سکونت در کشوری دیگر
  • وال استریت ژورنال: حماس بنا دارد از قطر به یک کشور عربی دیگر نقل مکان کند