Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلیل جباری درنشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به ثبت ۱۷۲۱ اثر استان در فهرست آثار ملی کشور، گفت: از این تعداد ۱۳۰۵ مورد تپه و محوطه تاریخی، ۲۳۲ بنای تاریخی، ۶۳ میراث ناملموس، ۱۷ اثر طبیعی، ۴ یادمان دفاع مقدسو ۹۷ اثر منقول ثبت شده است.

جباری می گوید: ارومیه، تکاب و پیرانشهر به ترتیب بیشترین تعداد آثار ثبت شده استانی را در فهرست آثار ملی به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جباری با بیان اینکه ۳۴۳۱ قلم آثار فرهنگی، تاریخی در سامانه جامع میراث فرهنگی کشور ثبت و شناسنامه دار شده است که از این تعداد ۱۰ اثر منقول، ۱۲ اثر غیر منقول، ۵ اثر اثر ناملموس بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی بابیان اینکه اتمام پروژه‌های نیمه تمام حوزه این اداره کل از اولویت‌های سالجاری است، گفت: ۳٠ پروژه با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد با حجم سرمایه گذاری هزار میلیارد تومان در دست اجرا است که با به بهره برداری رسیدن این تعداد پروژه ۱۵۰۰ تخت به تعداد تخت‌های اقامتی استان افزوده می‌شود.

جباری حفاظت، صیانت و نگهداری از بنا‌ها و آثار تاریخی را از دیگر اولویت‌های میراث فرهنگی استان اعلام کرد و گفت: سالانه ۱۵ تا ۲۰ میلیلرد تومان اعتبار برای حفاظت از بنا‌های تاریخی استان نیاز داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی با ابراز تاسف از مناسب نبودن زیر ساخت‌های گردشگری از حمله راه‌ها و نبود امکانات بهداشتی در مسیر دسترسی به جاذبه‌ها و مناطق گردشگری استان، گفت: ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تقویت زیر ساخت‌های گردشگری استان نیاز است که طی سال گذشته مبلغی در حدود ۴۰ میلیارد تومان در این راستا مصوب شد.

جباری با اشاره به اجرای پروژه‌های مهم و پیشران این اداره کل گفت: احیای حجرات ضلع شرقی مسجد جامع ارومیه در زیر بنایی به وسعت ۴۰۰ مترمربع از جمله این پروژه هاست که تا پایان شهریور امسال اتمام و عملیات احیای ضلع شمالی مسجد جامع در صورت تامین اعتبار از سوی شهرداری آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از کلنگ زنی سایت موزه چالدران که از مصوبات ریاست جمهوری است، خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه ۳ خرداد امسال در مساحتی ۵ هکتاری با اعتبار مصوب ۱۲ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

جباری با اشاره به پروژه شمس تبریزی خوی نیز گفت: قرارداد اجرای فاز دوم این پروژه فاخر با پیمانکار منعقد و با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان، هفته آینده آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به اینکه ۱۶ موزه فعال شامل ۱۰ موزه تحت مالکیت و۶ موزه غیر وابسته در استان، می گوید: ۱۵ عنوان موزه از جمله موزه صلح سردشت، موزه مدرسه، موزه بانک مسکن و موزه جنگ قاجار نیز در دست مطالعه و اجرا است.

جباری با اشاره به برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در استان گفت: نمایش آثار مکشوفه در گمرک بازرگان، نمایش آجر‌های استردادی از سوییس، برپایی نمایشگاه نسخ خطی و عکس‌های تاریخی و رونمایی از ۲ کتاب بخشی از برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی استان در گرامیداشت این هفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری سامانه جامع میراث فرهنگی اثر استانی آثار ملی موزه آذربایجان غربی ارومیه گردشگری و صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۰۲۳۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است

 معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: اصفهان شناسنامه کشور در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و در هر سه حوزه خوش درخشیده است.

 جواد واحدی افزود: اصفهان در حوزه صنایع دستی دو شهر جهانی و همچنین درحوزه میراث فرهنگی در کنار هزاران اثر تاریخی،۱۷ اثر جهانی دارد و در حوزه گردشگری نیز این استان همه ساله مقصد میلیون‌ها نفر گردشگر است.

او گفت: در حوزه صنایع دستی در بحث صادرات، در حوزه گردشگری درخصوص بهره گیری هرچه بهتر از تشکل‌های گردشگری و خدمات‌رسانی و همچنین در حوزه میراث می‌بایست در بحث جذب بودجه‌های مرمت بیش از گذشته کار کنیم.

معاون امور حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی بیان داشت: حمیدرضا محققیان به عنوان یکی از همکاران پیشکسوت در ۹ ماه گذشته با صبر و بردباری و با اخلاق شایسته خود توانست به عنوان سرپرست، اداره کل استان را به خوبی اداره کند، لذا معتقد بودیم باید هرچه سریع‌تر با توجه به اهمیت استان اصفهان، مدیریت استان ساماندهی شود.

این مقام مسوول یادآور شد: پس از بررسی‌های کمیته انتصابات و با نظر وزیر محترم، امیر کرم‌پور را به عنوان فردی جوان، با تجربه و در عین کوشا و خلاق برای مدیریت اداره کل استان انتخاب و امروز و در نشست شورای معاونین اداره کل به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان با حکم وزیر محترم منصوب شده و از امروز رسما فعالیت خود را در سمت جدید آغاز می‌کند.

واحدی همچنین خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مدیرکل جدید رسیدگی به رفاهیات همکاران اداره کل است و سپس در هر سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در انتظار رخداد‌های جدید توسط مدیرکل جدید و همکاران ایشان در سراسر استان اصفهان هستیم.

در این نشست پس از تکریم حمیدرضا محققیان سرپرست پیشین، امیرکرم‌زاده به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان منصوب شد.

امیر کرم‌زاده پیش ازاین مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان سمنان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است